Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cross setup mtx r2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45354 - cross setup mtx r2
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4417 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 24-9-2007 23:12 Print reply

Posts: 2101
Je kunt ook de orgineel cil opboren naar 53mm als je der toch en nieuwe zuiger in moet zette, dan de uitlaat poort wat breeder maken en iets hoger, dan heb je met je vlinder poort voor te crosse denk ik persoonlijk meer koppel als met en athena ed..(moe je wel je cilinder kop aan late passen)en dan liefst icm en 28mm pwk of iets dergelijks, membraam zouk gewoon en malossi v4 pakken, erg goede ervaring mee
 
Born to ride
5MB5 24-9-2007 23:24 Print reply

Posts: 878
is wel een beetje tricky, opboren naar 53mm. bij een mbx cilinder gaat het moeiteloos, alleen bij een R2 cilinder is het hemd van de cilinder onderaan de laatste 11.5mm afgedraaid naar een buitendiameter van 56mm

56 buitenmaat en 53 binnenmaat betekend dan dat dat stuk maar een wand van 1.5mm overhoud en daar weinig stevigheid meer in zal zitten.
 
buldogo2 24-9-2007 23:28 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
is wel een beetje tricky, opboren naar 53mm. bij een mbx cilinder gaat het moeiteloos, alleen bij een R2 cilinder is het hemd van de cilinder onderaan de laatste 11.5mm afgedraaid naar een buitendiameter van 56mm

56 buitenmaat en 53 binnenmaat betekend dan dat dat stuk maar een wand van 1.5mm overhoud en daar weinig stevigheid meer in zal zitten.


Net andersom maat mbx en mtx-r80 heeft die versmaling mtx-r2 en ns-1 kan je moeiteloos opboren tot 56mm

cilinder van mtx-r2 en ns-1 past ook niet zo in een mbx/mtx-r80 blok, carters zit een rand in
 
Born to ride
mtx-motard 24-9-2007 23:28 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
is wel een beetje tricky, opboren naar 53mm. bij een mbx cilinder gaat het moeiteloos, alleen bij een R2 cilinder is het hemd van de cilinder onderaan de laatste 11.5mm afgedraaid naar een buitendiameter van 56mm

56 buitenmaat en 53 binnenmaat betekend dan dat dat stuk maar een wand van 1.5mm overhoud en daar weinig stevigheid meer in zal zitten.


care

die 70 imitatie hemden kun je met een klein tikje zo afbreken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mr200r 25-9-2007 1:01 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
das hetzelfde als zeggen "koop een crossmotor"..beetje nutteloos in dit topic

Als ik lees wat hij er allemaal aan wil gaan doen ben je met een
125 blok goedkoper uit.
Een r2 frame is bouwgelijk dus je hoeft niks aan te passen,vandaar dat dit weleens het goedkoopste en het beste is.
Je hebt dan 15kw orgineel als basis.
 
mr200r
-simon- 25-9-2007 6:49 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Je kunt ook de orgineel cil opboren naar 53mm als je der toch en nieuwe zuiger in moet zette, dan de uitlaat poort wat breeder maken en iets hoger, dan heb je met je vlinder poort voor te crosse denk ik persoonlijk meer koppel als met en athena ed..(moe je wel je cilinder kop aan late passen)en dan liefst icm en 28mm pwk of iets dergelijks, membraam zouk gewoon en malossi v4 pakken, erg goede ervaring mee


zou de bromboer dat kunnen of een tuner hier op het forum?
en heft r2 ori vlinderpoort?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
buldogo2 25-9-2007 14:45 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


zou de bromboer dat kunnen of een tuner hier op het forum?
en heft r2 ori vlinderpoort?


Ja en honda mtx-r80 mtx-r2 mbx80, ns-1, hebbe amel standart vlinder poort , da hebbe de aftermarket cil nie...cilinder licht bij werke kan je zelf wel doen, cilinder kop zou je effe iemand moete vinde die da kan ga geen anme noeme kreigk ruzzie op bore kan je via je brom boer regele net als de zuiger
 
Born to ride
-simon- 25-9-2007 16:56 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Ja en honda mtx-r80 mtx-r2 mbx80, ns-1, hebbe amel standart vlinder poort , da hebbe de aftermarket cil nie...cilinder licht bij werke kan je zelf wel doen, cilinder kop zou je effe iemand moete vinde die da kan ga geen anme noeme kreigk ruzzie op bore kan je via je brom boer regele net als de zuiger


bromboer kon wel honen maar niet boren. maar k kan dat mischien bij iemand anders laten doen. en cilinderkop dat is ook best precies ofniet? met de inhoud ervan enzo. en cilinder laat ik denk ik dan bewerken door iemand die er meer ervaring mee heeft.

maar snellegrondplaat is dan ook wel slim denk ik.
want hpi is me ff te duur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
- Han - 25-9-2007 17:00 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Ja en honda mtx-r80 mtx-r2 mbx80, ns-1, hebbe amel standart vlinder poort , da hebbe de aftermarket cil nie...cilinder licht bij werke kan je zelf wel doen, cilinder kop zou je effe iemand moete vinde die da kan ga geen anme noeme kreigk ruzzie op bore kan je via je brom boer regele net als de zuiger


kheb toch ook een paar GE3's gezien met gewone poort, hoe dat dan kan weet ik niet
 
<10.000 posts
mblover 25-9-2007 17:09 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16maar snellegrondplaat is dan ook wel slim denk ik.
want hpi is me ff te duur.


Past er geen cr80 ontsteking ofzo op? Moet je er alleen een vinden.
 
-simon- 25-9-2007 17:12 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Past er geen cr80 ontsteking ofzo op? Moet je er alleen een vinden.


ja kan ik nog altijd kijken.
maar k dacht setup voor nou:
ori cilinder opboren en bewerken/tune.
kop erop aan laten passen.
rm125 uitlaat verlassen.
ori ontsteking met snelle grondplaat en lichspoel eruit.
28mm pwk immi
mallosie 6 kleps membraam ofzo. maar mischien in begin ff ori nog.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
buldogo2 25-9-2007 18:07 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ja kan ik nog altijd kijken.
maar k dacht setup voor nou:
ori cilinder opboren en bewerken/tune.
kop erop aan laten passen.
rm125 uitlaat verlassen.
ori ontsteking met snelle grondplaat en lichspoel eruit.
28mm pwk immi
mallosie 6 kleps membraam ofzo. maar mischien in begin ff ori nog.


Zou et bij en malossi V4 houde...6 kleps is in mijn ogen nuteloos...en past ook niet
 
Born to ride
-simon- 25-9-2007 18:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]


Zou et bij en malossi V4 houde...6 kleps is in mijn ogen nuteloos...en past ook niet


ja kan ook k kijk wel. kan ook goed zijn dat ik in het begin ori met carbonne plaatjes doe.
maar 6 kleps past toch wel met zoon plaatje ertussen.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
-simon- 25-9-2007 19:47 Print reply

Posts: 8211
weet iemand nog tuners hier op het forum die ook nog hier actief op het forum zijn.
ik weet al:
john huijben en bullet maar die is nooit meer op bf.
zijn er nog meer of een andere goede tuner liefst beetje in de buurt van overloon.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
-simon- 25-9-2007 21:59 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
weet iemand nog tuners hier op het forum die ook nog hier actief op het forum zijn.
ik weet al:
john huijben en bullet maar die is nooit meer op bf.
zijn er nog meer of een andere goede tuner liefst beetje in de buurt van overloon.


weet iemand nog een tuner?
want john huijben is pas gestopt en bullet is niet meer actief hier.
want ik wil me cilinder laten bijwerken en de kop opmaat erna laten maken. en als het kan de cilinder opboren.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 4417 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved