buldogo2 |
24-9-2007 23:12 |
Posts: 2101 |
Je kunt ook de orgineel cil opboren naar 53mm als je der toch en nieuwe zuiger in moet zette, dan de uitlaat poort wat breeder maken en iets hoger, dan heb je met je vlinder poort voor te crosse denk ik persoonlijk meer koppel als met en athena ed..(moe je wel je cilinder kop aan late passen)en dan liefst icm en 28mm pwk of iets dergelijks, membraam zouk gewoon en malossi v4 pakken, erg goede ervaring mee
|
|
Born to ride |
|
5MB5 |
24-9-2007 23:24 |
Posts: 878 |
is wel een beetje tricky, opboren naar 53mm. bij een mbx cilinder gaat het moeiteloos, alleen bij een R2 cilinder is het hemd van de cilinder onderaan de laatste 11.5mm afgedraaid naar een buitendiameter van 56mm
56 buitenmaat en 53 binnenmaat betekend dan dat dat stuk maar een wand van 1.5mm overhoud en daar weinig stevigheid meer in zal zitten.
|
|
|
|
buldogo2 |
24-9-2007 23:28 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
is wel een beetje tricky, opboren naar 53mm. bij een mbx cilinder gaat het moeiteloos, alleen bij een R2 cilinder is het hemd van de cilinder onderaan de laatste 11.5mm afgedraaid naar een buitendiameter van 56mm
56 buitenmaat en 53 binnenmaat betekend dan dat dat stuk maar een wand van 1.5mm overhoud en daar weinig stevigheid meer in zal zitten.
Net andersom maat mbx en mtx-r80 heeft die versmaling mtx-r2 en ns-1 kan je moeiteloos opboren tot 56mm
cilinder van mtx-r2 en ns-1 past ook niet zo in een mbx/mtx-r80 blok, carters zit een rand in
|
|
Born to ride |
|
mtx-motard |
24-9-2007 23:28 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
is wel een beetje tricky, opboren naar 53mm. bij een mbx cilinder gaat het moeiteloos, alleen bij een R2 cilinder is het hemd van de cilinder onderaan de laatste 11.5mm afgedraaid naar een buitendiameter van 56mm
56 buitenmaat en 53 binnenmaat betekend dan dat dat stuk maar een wand van 1.5mm overhoud en daar weinig stevigheid meer in zal zitten.
care
die 70 imitatie hemden kun je met een klein tikje zo afbreken.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
mr200r |
25-9-2007 1:01 |
Posts: 5122 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
das hetzelfde als zeggen "koop een crossmotor"..beetje nutteloos in dit topic
Als ik lees wat hij er allemaal aan wil gaan doen ben je met een
125 blok goedkoper uit.
Een r2 frame is bouwgelijk dus je hoeft niks aan te passen,vandaar dat dit weleens het goedkoopste en het beste is.
Je hebt dan 15kw orgineel als basis.
|
|
mr200r |
|
-simon- |
25-9-2007 6:49 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Je kunt ook de orgineel cil opboren naar 53mm als je der toch en nieuwe zuiger in moet zette, dan de uitlaat poort wat breeder maken en iets hoger, dan heb je met je vlinder poort voor te crosse denk ik persoonlijk meer koppel als met en athena ed..(moe je wel je cilinder kop aan late passen)en dan liefst icm en 28mm pwk of iets dergelijks, membraam zouk gewoon en malossi v4 pakken, erg goede ervaring mee
zou de bromboer dat kunnen of een tuner hier op het forum?
en heft r2 ori vlinderpoort?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
buldogo2 |
25-9-2007 14:45 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
zou de bromboer dat kunnen of een tuner hier op het forum?
en heft r2 ori vlinderpoort?
Ja en honda mtx-r80 mtx-r2 mbx80, ns-1, hebbe amel standart vlinder poort , da hebbe de aftermarket cil nie...cilinder licht bij werke kan je zelf wel doen, cilinder kop zou je effe iemand moete vinde die da kan ga geen anme noeme kreigk ruzzie op bore kan je via je brom boer regele net als de zuiger
|
|
Born to ride |
|
-simon- |
25-9-2007 16:56 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Ja en honda mtx-r80 mtx-r2 mbx80, ns-1, hebbe amel standart vlinder poort , da hebbe de aftermarket cil nie...cilinder licht bij werke kan je zelf wel doen, cilinder kop zou je effe iemand moete vinde die da kan ga geen anme noeme kreigk ruzzie op bore kan je via je brom boer regele net als de zuiger
bromboer kon wel honen maar niet boren. maar k kan dat mischien bij iemand anders laten doen. en cilinderkop dat is ook best precies ofniet? met de inhoud ervan enzo. en cilinder laat ik denk ik dan bewerken door iemand die er meer ervaring mee heeft.
maar snellegrondplaat is dan ook wel slim denk ik.
want hpi is me ff te duur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
- Han - |
25-9-2007 17:00 |
Posts: 9667 |
|
|
<10.000 posts |
|
mblover |
25-9-2007 17:09 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16maar snellegrondplaat is dan ook wel slim denk ik.
want hpi is me ff te duur.
Past er geen cr80 ontsteking ofzo op? Moet je er alleen een vinden.
|
|
|
|
-simon- |
25-9-2007 17:12 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Past er geen cr80 ontsteking ofzo op? Moet je er alleen een vinden.
ja kan ik nog altijd kijken.
maar k dacht setup voor nou:
ori cilinder opboren en bewerken/tune.
kop erop aan laten passen.
rm125 uitlaat verlassen.
ori ontsteking met snelle grondplaat en lichspoel eruit.
28mm pwk immi
mallosie 6 kleps membraam ofzo. maar mischien in begin ff ori nog.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
buldogo2 |
25-9-2007 18:07 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
ja kan ik nog altijd kijken.
maar k dacht setup voor nou:
ori cilinder opboren en bewerken/tune.
kop erop aan laten passen.
rm125 uitlaat verlassen.
ori ontsteking met snelle grondplaat en lichspoel eruit.
28mm pwk immi
mallosie 6 kleps membraam ofzo. maar mischien in begin ff ori nog.
Zou et bij en malossi V4 houde...6 kleps is in mijn ogen nuteloos...en past ook niet
|
|
Born to ride |
|
-simon- |
25-9-2007 18:23 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Zou et bij en malossi V4 houde...6 kleps is in mijn ogen nuteloos...en past ook niet
ja kan ook k kijk wel. kan ook goed zijn dat ik in het begin ori met carbonne plaatjes doe.
maar 6 kleps past toch wel met zoon plaatje ertussen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
-simon- |
25-9-2007 19:47 |
Posts: 8211 |
weet iemand nog tuners hier op het forum die ook nog hier actief op het forum zijn.
ik weet al:
john huijben en bullet maar die is nooit meer op bf.
zijn er nog meer of een andere goede tuner liefst beetje in de buurt van overloon.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
-simon- |
25-9-2007 21:59 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
weet iemand nog tuners hier op het forum die ook nog hier actief op het forum zijn.
ik weet al:
john huijben en bullet maar die is nooit meer op bf.
zijn er nog meer of een andere goede tuner liefst beetje in de buurt van overloon.
weet iemand nog een tuner?
want john huijben is pas gestopt en bullet is niet meer actief hier.
want ik wil me cilinder laten bijwerken en de kop opmaat erna laten maken. en als het kan de cilinder opboren.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|