Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cross setup mtx r2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45354 - cross setup mtx r2
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 24-9-2007 17:16 Print topicpost

Posts: 8211
ik heb dus een mtx r2.
en nou moet er een nieuwe zuiger in.
maar k wil toch wat sneller. ik heb nou nog alles orgineel maar k wil over een tijdje toch een keer een andere cilinder met meer inhoud kopen.
setup die ik voor nou ff ingedachten had:
80cc ori r2
gianelli
18 of 28mm carb. wat zou het beste zijn?
en mischien ander membraam

en dan later een keer:
110 athena
gianelli of 125cc crossmotor pijp omlassen
28mm carb.
en ander membraam

125 pijp lijkt met op zoon 110cc beter lopen maar hoe zou zoiets lopen op een ori cilinder? want ik wil het liefst maar 1 keer een uitlaat kopen. dus of nou meteen pijp van een crosser of gianelli en die ook houden.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Erik 39 24-9-2007 17:17 Print reply

Posts: 15088
Die 28mm op ori 80 lijkt me een beetje groot, 18 te klein. Ik zou daar tussen gaan zitten.
Waarom niet gelijk snel eigenlijk dan?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
-simon- 24-9-2007 17:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Die 28mm op ori 80 lijkt me een beetje groot, 18 te klein. Ik zou daar tussen gaan zitten.
Waarom niet gelijk snel eigenlijk dan?


ja maar ik heb nou 18 die er ori oplicht. en zoon 110 moet 28 makkelijk aankunnen. daarom wil ik weten of die ook op de ori cilinder goed kan lopen. want dan leg ik die er na de volgende cross ofzo ook meteen op.

ik heb nie heel veel tijd. en als ik een nieuwe zuiger in mijn ori cilinder zet dan loopt hij vrij zeker en ook goed. en met hele nieuwe setup moet je weer afstelling gaan zoeken enzo. en k heb er op moment het geld ff nie voor om meteen alles te doen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
5MB5 24-9-2007 17:24 Print reply

Posts: 878
ik zou een pijp van een 80cc crosser pakken dan zit je meestal beter dan met een "brommer" pijp. zo'n ding heb je gebruikt voor tussen de 0 en 100 euro en is snel verlast voor op een mtx.

op de originele cilinder kun je best een 28 proberen, zeker als je er een cross pijp op zet.

beste zou zijn als je je standaard zuiger aan de inlaat kant een stukje inkort, aangezien bij een r2 de inlaatpoort nooit helemaal vrij komt. zuiger in bovenste dode punt zetten dan kun je in je inlaat zien hoeveel er van af moet. zo kom je op een inlaattiming van ongeveer 167 graden.

het hemd van de zuiger aan de inlaatkant kun je ook nog iets smaller maken, als je de zuiger onder in de losse cilinder zet dan kun je het verschil in breedte zien. dat stuk blokkeert een stuk van de doorstroming van carter naar de spoelkanalen.

verder kun je je uitlaatpoort iets omhoog halen omdat de standaard blowdown best laag is.

dan een iets lichtere vertanding, ontsteking iets vroeger zetten en klaar.

10 pk heeft ie standaard al dus echt traag zijn ze niet, en een berg koppel
 
-simon- 24-9-2007 17:30 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
ik zou een pijp van een 80cc crosser pakken dan zit je meestal beter dan met een "brommer" pijp. zo'n ding heb je gebruikt voor tussen de 0 en 100 euro en is snel verlast voor op een mtx.

op de originele cilinder kun je best een 28 proberen, zeker als je er een cross pijp op zet.

beste zou zijn als je je standaard zuiger aan de inlaat kant een stukje inkort, aangezien bij een r2 de inlaatpoort nooit helemaal vrij komt. zuiger in bovenste dode punt zetten dan kun je in je inlaat zien hoeveel er van af moet. zo kom je op een inlaattiming van ongeveer 167 graden.

het hemd van de zuiger aan de inlaatkant kun je ook nog iets smaller maken, als je de zuiger onder in de losse cilinder zet dan kun je het verschil in breedte zien. dat stuk blokkeert een stuk van de doorstroming van carter naar de spoelkanalen.

verder kun je je uitlaatpoort iets omhoog halen omdat de standaard blowdown best laag is.

dan een iets lichtere vertanding, ontsteking iets vroeger zetten en klaar.

10 pk heeft ie standaard al dus echt traag zijn ze niet, en een berg koppel


aan de ori cilinder wil ik niet echt veel gaan doen. als ik maar 3 cross ermee uit kan rijden. daarna ga ik een keer een 110cc halen denk ik.

maar zoon 80cc crosspijp zou dat ook goed op een 110 lopen? of kan ik dan beter een 125cc crosser pijp verlassen?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 24-9-2007 om 17:32 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
5MB5 24-9-2007 17:38 Print reply

Posts: 878
volgens mij is een 80 cross bocht beter op een 110 dan een 125 crosser bocht. een 80cc crosser klapt er minimaal 15 pk uit en een 110 cilinder voor een r2 zal bij lange na niet het vermogen halen wat een 125 crosser doet. dus ik denk dat een 80cc bocht beter zal zijn dan een 125 bocht.

maar ik zeg er wel bij dat alleen proberen echt zal laten zien wat beter werkt. ook omdat er veel verschil is tussen crosser bochten onderling
 
Barrel 24-9-2007 17:50 Print reply

Posts: 493
ik rij momenteel met mtx r blok en 24mm mikuni en een 125cc HGS uitlaat omgelast voor een mtx en et trekt erg leuk. ckr om te crosse rijd het leuk. ik heb vertanding 14-42. de eerste 4 versnellingen zit je zo doorheen en et loopt rond de 95. dit kan harder ma hij trekt wel heerlijk zeker met crossen.
 
Maar dat is mijn mening...
-simon- 24-9-2007 17:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel
ik rij momenteel met mtx r blok en 24mm mikuni en een 125cc HGS uitlaat omgelast voor een mtx en et trekt erg leuk. ckr om te crosse rijd het leuk. ik heb vertanding 14-42. de eerste 4 versnellingen zit je zo doorheen en et loopt rond de 95. dit kan harder ma hij trekt wel heerlijk zeker met crossen.


ook nog wat aan je cilinder gedaan?

en hou zou een gianelli lopen op de ori cilinder en op 110? want die past zo. en 28mm op ori cilinder gaat dat beetje goed?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jeroenmtx 24-9-2007 18:24 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
ik heb dus een mtx r2.
en nou moet er een nieuwe zuiger in.
maar k wil toch wat sneller. ik heb nou nog alles orgineel maar k wil over een tijdje toch een keer een andere cilinder met meer inhoud kopen.
setup die ik voor nou ff ingedachten had:
80cc ori r2
gianelli
18 of 28mm carb. wat zou het beste zijn?
en mischien ander membraam

en dan later een keer:
110 athena
gianelli of 125cc crossmotor pijp omlassen
28mm carb.
en ander membraam

125 pijp lijkt met op zoon 110cc beter lopen maar hoe zou zoiets lopen op een ori cilinder? want ik wil het liefst maar 1 keer een uitlaat kopen. dus of nou meteen pijp van een crosser of gianelli en die ook houden.




ik heb ook een mtx r2: ik heb er een 110cc mallosi opzitten. met 24mm vlakschuif en twin air filter.
je moet er gewoon de orginele uitlaat opzetten.
die van mij heeft veel koppel tot de 5000. dan stopt hij even met snelheid maken en daarna vliegt hij door zijn toeren heen.

maar ze zijn zoiezo laaggetoerd. bij de 8 a 9000 zijn ze al op zun top.

 
Barrel 24-9-2007 18:39 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


ook nog wat aan je cilinder gedaan?

en hou zou een gianelli lopen op de ori cilinder en op 110? want die past zo. en 28mm op ori cilinder gaat dat beetje goed?


nope gewoon ori, de planning is er wel dat er wat aan gedaan word of gelijk een 125cc athena of 110cc malossi eronder te hange. dat gaat net ff wat harder:p ma geloof dat je best aardig wat uit een ori 80 halen als je die professioneel laat bewerken.
 
Maar dat is mijn mening...
Derbi Joris 24-9-2007 18:59 Print reply
Posts: 1165
Inbox HONDA MTX-TREME die heeft zijn originele cilinder ook flink wat bewerkt. Hij rijd ook met een omgelaste 125cc uitlaat, plus hij heeft 34mm vlak carberateur erachter hangen ding loopt best lekker, draaide iets van 11500 toeren wat toch best veel is voor een ori 80.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 24-9-2007 om 19:02 uur.
 
-simon- 24-9-2007 22:22 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barrel
[...]


nope gewoon ori, de planning is er wel dat er wat aan gedaan word of gelijk een 125cc athena of 110cc malossi eronder te hange. dat gaat net ff wat harder:p ma geloof dat je best aardig wat uit een ori 80 halen als je die professioneel laat bewerken.


ja klopt een ori cilinder is goed te tune.
gister reden er bij de cross ook een paar mt'tjes mee met getunede ori 80cilinder. maar die hielden een senda met airsal 70/mhr pijp en nog meer ongeveer bij.

maar wat ik nou vrij zeker wil is:
110 athena.(pas na de komende paar crosses)
28mm (ook pas na de komende paar crosses)
gianelli uitlaat rm125 pijp
ander membraam mischien. (ook pas na de volgende paar crosses)
en dan nou nog ff een nieuwe zuiger in de ori cilinder.
en als ik dan een keer een crosspijp tegen kom die verlassen.
al gevonden
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mr200r 24-9-2007 22:46 Print reply
Posts: 5122
Koop gewoon een 125cc atac blok heb je 15 kw,kun je nog altyd wat aan tunen.
 
mr200r
-simon- 24-9-2007 22:47 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Koop gewoon een 125cc atac blok heb je 15 kw,kun je nog altyd wat aan tunen.


wat is dat voor blok? en hoeduur zijn die?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
5MB5 24-9-2007 22:47 Print reply

Posts: 878
das hetzelfde als zeggen "koop een crossmotor"..beetje nutteloos in dit topic
 
-simon- 24-9-2007 22:50 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
das hetzelfde als zeggen "koop een crossmotor"..beetje nutteloos in dit topic


maar zo is het eigenlijk wel.
maarja daar heb ik het geld niet voor (over).

nog iemand iets aan temerken op de setup die ik wil gaan doen? wat ik beter kan doen inplaats van wat ik ingedachten heb.

en heeft er iemand ervaring met bestellen bij mopshop.de?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 4408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved