Quote: Oorspronkelijk gepost door: knoepers
dt is flut spul gaat altijd kapot vastlopers in overvloed verkoop dat ding en ga een kreidler halen en je hebt nooit geen gezeik
Ik moet toch ff happen hoor.
Vastlopers is bull-shit, dat ligt aan jezelf.
De enigste 2 zwakke punten bij een oud DT blok zijn de koppeling.
En de contact-puntjes.
Als je een 80koppeling van een DT80blok in een 50blok propt heb je dat probleem voorgoed verhopelen.
En als je er een electrische ontsteking inzet van een oud type DTR heb je dat ook verholpen. ( een DTR ontsteking maakt echt een wereld van verschil kwa direct/koppel vermogen )
Verders zijn DT blokjes echt niet te slopen.
edit :
Je kan inderdaad een nieuwe 2e hands tank scoren, moet geen probleem zijn..
Vervang zoiezo de olie, en zorg dat je er Yamaha 2takt, of Honda blokolie in flikkert.
Andere olie'en zijn kut, de 2 plaats koppeling van een DT is namelijk erg zwak.
Verder gewoon bougie ff vervangen voor een verse, en gooi meteen een theelepeltje olie door het bougie gat, of zet de WD40 er ff in.
Carb ff schoonmaken, en je luchtfilter ff vervangen.
e.v.t. ook contact-puntjes en condensator vervangen.
De condensator zal wss wel dood zijn als die lang heeft stil gestaan...
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-9-2007 om 18:22 uur.
|