Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha DT50 of DT50 MX?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45348 - Yamaha DT50 of DT50 MX?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-9-2007 18:16 Print reply

Posts: 7728
joa die past wel
op marktplaats staan wel een paar advertenties met dt onderdelen, oa tanks.
http://kopen.marktpl...u=0&p=1&ts=1
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Mopar 24-9-2007 18:16 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoepers
dt is flut spul gaat altijd kapot vastlopers in overvloed verkoop dat ding en ga een kreidler halen en je hebt nooit geen gezeik


Ik moet toch ff happen hoor.

Vastlopers is bull-shit, dat ligt aan jezelf.

De enigste 2 zwakke punten bij een oud DT blok zijn de koppeling.
En de contact-puntjes.

Als je een 80koppeling van een DT80blok in een 50blok propt heb je dat probleem voorgoed verhopelen.

En als je er een electrische ontsteking inzet van een oud type DTR heb je dat ook verholpen. ( een DTR ontsteking maakt echt een wereld van verschil kwa direct/koppel vermogen )

Verders zijn DT blokjes echt niet te slopen.

edit :

Je kan inderdaad een nieuwe 2e hands tank scoren, moet geen probleem zijn..

Vervang zoiezo de olie, en zorg dat je er Yamaha 2takt, of Honda blokolie in flikkert.
Andere olie'en zijn kut, de 2 plaats koppeling van een DT is namelijk erg zwak.
Verder gewoon bougie ff vervangen voor een verse, en gooi meteen een theelepeltje olie door het bougie gat, of zet de WD40 er ff in.

Carb ff schoonmaken, en je luchtfilter ff vervangen.

e.v.t. ook contact-puntjes en condensator vervangen.
De condensator zal wss wel dood zijn als die lang heeft stil gestaan...

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-9-2007 om 18:22 uur.
 
Frysk 24-9-2007 18:18 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Ik moet toch ff happen hoor.

Vastlopers is bull-shit, dat ligt aan jezelf.

De enigste 2 zwakke punten bij een oud DT blok zijn de koppeling.
En de contact-puntjes.

Als je een 80koppeling van een DT80blok in een 50blok propt heb je dat probleem voorgoed verhopelen.

En als je er een electrische ontsteking inzet van een oud type DTR heb je dat ook verholpen. ( een DTR ontsteking maakt echt een wereld van verschil kwa direct/koppel vermogen )

Verders zijn DT blokjes echt niet te slopen.



koppelingsstaaf systeempje wat naast je vliegwiel zit is vaak ook verneukt/verbeunt..
 
giggitybyte
Mopar 24-9-2007 18:22 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



koppelingsstaaf systeempje wat naast je vliegwiel zit is vaak ook verneukt/verbeunt..


Daar heb ik dan gelukkig nog nooit last mee gehad...
 

Dit topic is 5004 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved