Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - roet en olie/benzine uit uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1234 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45334 - roet en olie/benzine uit uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 23-9-2007 17:54 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
heb een tijdje terug nieuwe zuigerveren in mijn dt50mx met 80cc blok gestoken. hij moest ook nog afgesteld worden. Ik dacht dat ik al redelijk goed zat, liep redelijk goed, alleen ging niet verder dan 7,5k toeren. Tussen het verbindinspunt van uitlaat naar demper lekt hij ook een beetje olie/benzine(Tis niet veel, maar wel meer dan zou moeten)ik heb net even mijn kop eraf gedaan en de bovenkant van mijn zuiger is helemaal zwart, terwijl ik er mar 50km mee heb gereden ofzo.
een maand geleden heb ik er een nieuwe rechter krukaskering ingedaan, sindsdien rookt hij stuk minder, dus ik geloof niet dat een lekke krukaskering het plobleem kan zijn. ik heb wel wat meer olie bij mijn benzine gedaan, maar denk ook niet dat dat het probleem is. Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat hij veel te rijk is afgesteld, zou dit kunnen? (die weinig toeren en die beroete zuiger aan de bovenkant?)
of is het iets anders?

 

Viertakt 23-9-2007 18:12 Print reply

Posts: 3586
hoeveel meng je en welke kleur is je bougie?
 
Viertakt uber alles.
Sj_dt 23-9-2007 18:33 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
hoeveel meng je en welke kleur is je bougie?


meestal 1:40 ong, maar tzou best een keer 1:30/1:35 geweest kunnen zijn. bougie is zwart, maar heb een beetje het gevoel dat hij dat altijd blijft doordat hij al wat ouder is enz
 
Viertakt 23-9-2007 18:36 Print reply

Posts: 3586
ik denk dat je wel 1:50 kunt smeren, dat hij dan beter loopt
 
Viertakt uber alles.
Sj_dt 23-9-2007 18:43 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
ik denk dat je wel 1:50 kunt smeren, dat hij dan beter loopt


tis wel 80cc he, dan moet je toch wat meer smeren? en volgens mij staar er zelfs ook nog in het zelf sleutelen boek van een dt dat ze 1:30 gesmeerd moeten worden,
maar wanneer vormt zich zoveel roet op de bovenkant van de zuiger, wat is er dan aan de hand?
 
Viertakt 23-9-2007 18:46 Print reply

Posts: 3586
maar die dt is veel ouder, en toen was de olie van mindere kwaliteit, tegenwoordig is olie van veel betere kwaliteit dus mag je ook wel wat schraler mengen.

correct me if im wrong
 
Viertakt uber alles.
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-9-2007 18:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
maar die dt is veel ouder, en toen was de olie van mindere kwaliteit, tegenwoordig is olie van veel betere kwaliteit dus mag je ook wel wat schraler mengen.

correct me if im wrong


als hij vroeger tegen 1 op 40 kon met slechte olie , moet het nu met goede olie helemaal makkelijk kunnen .
ivm beter mee ontbranden , minder aanslag nalaten , beter mengen ed
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Sj_dt 23-9-2007 18:55 Print reply
Posts: 886
oke, maar is dat mengen ook het probleem van die roet denken jullie? en zou dat ook het probleem kunnen zijn met die max 7,5k toeren, lijkt met niet toch.
ik hoor liever suggesties voor wat het probleem zou kunne zijn
 
Viertakt 23-9-2007 19:00 Print reply

Posts: 3586
brand je uitlaat eens uit
grote kans dat dat ding dichtgekoolt zit

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-9-2007 om 19:00 uur.
 
Viertakt uber alles.
Sj_dt 23-9-2007 21:35 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
brand je uitlaat eens uit
grote kans dat dat ding dichtgekoolt zit

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-9-2007 om 19:00 uur.


lijkt me niet want heb dat nog niet zo heel erg lang geleden gedaan. ok dat zou het miss kunnen zijn van die toeren, maar dan weet ik nog steeds niet wat de oorzaak van die roet op mijn zuiger zou kunnen zijn?
 
benellifan 23-9-2007 21:41 Print reply
Posts: 1553
roet op je zuiger heb je altijd met een 2t
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Sj_dt 23-9-2007 22:20 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
roet op je zuiger heb je altijd met een 2t


ja maar nie zo snel en veel als bij mij nu het geval is
 
Makrolon 23-9-2007 22:38 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


ja maar nie zo snel en veel als bij mij nu het geval is

en dat komt dan wss door het vette smeren. of te grote sproeiert
 
KTM 525 EXC Supermoto
allbrezz 24-9-2007 11:49 Print reply

Posts: 493
oh das gaaf dan kun je kei vaak je uitlaat ontkolen !
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Stoney3K 24-9-2007 11:55 Print reply
Posts: 99
1:50 smeren zit je in 95% van de gevallen tegenwoordig goed, omdat (zoals gezegd) de olie tegenwoordig stukken beter is. Er zijn zelfs al brommers die van zich zelf nog armer mengen, maar 1:50 is al heel lang de "standaard" en daar is niet veel meer mee fout te gaan. Ook met 80cc

Wat uit je uitlaat komt is waarschijnlijk alleen olie. Als je vloeibare benzine (druppels) lekt dan is er iets ergers aan de hand, en dan zou je waarschijnlijk ook niet kunnen starten, laat staan de 7,5k kunnen halen. Zwarte bougie wijst erop dat je sproeier mogelijk te groot is, of alleen te veel olie in je mengsel.

Tank gewoon 1:50, rij een aantal km, en kijk dan naar de kleur van je bougie. Te veel roet wijst altijd op een overschot aan olie of een onvolledige verbranding.
 
Christian-tsx 24-9-2007 12:12 Print reply
Posts: 856
is het niet gewoon condensatie bij je uitlaat/demper? en dat het dan uit je uitlaat lekt. heb ik ook ooit gehad bij m'n suzuki
 

Dit topic is 4163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved