Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #45334 - roet en olie/benzine uit uitlaat
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 4163 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Sj_dt |
23-9-2007 17:54 |
Posts: 886 |
Hallo,
heb een tijdje terug nieuwe zuigerveren in mijn dt50mx met 80cc blok gestoken. hij moest ook nog afgesteld worden. Ik dacht dat ik al redelijk goed zat, liep redelijk goed, alleen ging niet verder dan 7,5k toeren. Tussen het verbindinspunt van uitlaat naar demper lekt hij ook een beetje olie/benzine(Tis niet veel, maar wel meer dan zou moeten)ik heb net even mijn kop eraf gedaan en de bovenkant van mijn zuiger is helemaal zwart, terwijl ik er mar 50km mee heb gereden ofzo.
een maand geleden heb ik er een nieuwe rechter krukaskering ingedaan, sindsdien rookt hij stuk minder, dus ik geloof niet dat een lekke krukaskering het plobleem kan zijn. ik heb wel wat meer olie bij mijn benzine gedaan, maar denk ook niet dat dat het probleem is. Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat hij veel te rijk is afgesteld, zou dit kunnen? (die weinig toeren en die beroete zuiger aan de bovenkant?)
of is het iets anders?
|
|
|
|
Viertakt |
23-9-2007 18:12 |
Posts: 3586 |
hoeveel meng je en welke kleur is je bougie?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Sj_dt |
23-9-2007 18:33 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
hoeveel meng je en welke kleur is je bougie?
meestal 1:40 ong, maar tzou best een keer 1:30/1:35 geweest kunnen zijn. bougie is zwart, maar heb een beetje het gevoel dat hij dat altijd blijft doordat hij al wat ouder is enz
|
|
|
|
Viertakt |
23-9-2007 18:36 |
Posts: 3586 |
ik denk dat je wel 1:50 kunt smeren, dat hij dan beter loopt
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Sj_dt |
23-9-2007 18:43 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
ik denk dat je wel 1:50 kunt smeren, dat hij dan beter loopt
tis wel 80cc he, dan moet je toch wat meer smeren? en volgens mij staar er zelfs ook nog in het zelf sleutelen boek van een dt dat ze 1:30 gesmeerd moeten worden,
maar wanneer vormt zich zoveel roet op de bovenkant van de zuiger, wat is er dan aan de hand?
|
|
|
|
Viertakt |
23-9-2007 18:46 |
Posts: 3586 |
maar die dt is veel ouder, en toen was de olie van mindere kwaliteit, tegenwoordig is olie van veel betere kwaliteit dus mag je ook wel wat schraler mengen.
correct me if im wrong
|
|
Viertakt uber alles. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
23-9-2007 18:48 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
maar die dt is veel ouder, en toen was de olie van mindere kwaliteit, tegenwoordig is olie van veel betere kwaliteit dus mag je ook wel wat schraler mengen.
correct me if im wrong
als hij vroeger tegen 1 op 40 kon met slechte olie , moet het nu met goede olie helemaal makkelijk kunnen .
ivm beter mee ontbranden , minder aanslag nalaten , beter mengen ed
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Sj_dt |
23-9-2007 18:55 |
Posts: 886 |
oke, maar is dat mengen ook het probleem van die roet denken jullie? en zou dat ook het probleem kunnen zijn met die max 7,5k toeren, lijkt met niet toch.
ik hoor liever suggesties voor wat het probleem zou kunne zijn
|
|
|
|
Viertakt |
23-9-2007 19:00 |
Posts: 3586 |
brand je uitlaat eens uit
grote kans dat dat ding dichtgekoolt zit
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-9-2007 om 19:00 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Sj_dt |
23-9-2007 21:35 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
brand je uitlaat eens uit
grote kans dat dat ding dichtgekoolt zit
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 23-9-2007 om 19:00 uur.
lijkt me niet want heb dat nog niet zo heel erg lang geleden gedaan. ok dat zou het miss kunnen zijn van die toeren, maar dan weet ik nog steeds niet wat de oorzaak van die roet op mijn zuiger zou kunnen zijn?
|
|
|
|
benellifan |
23-9-2007 21:41 |
Posts: 1553 |
roet op je zuiger heb je altijd met een 2t
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Sj_dt |
23-9-2007 22:20 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
roet op je zuiger heb je altijd met een 2t
ja maar nie zo snel en veel als bij mij nu het geval is
|
|
|
|
Makrolon |
23-9-2007 22:38 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]
ja maar nie zo snel en veel als bij mij nu het geval is
en dat komt dan wss door het vette smeren. of te grote sproeiert
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
allbrezz |
24-9-2007 11:49 |
Posts: 493 |
oh das gaaf dan kun je kei vaak je uitlaat ontkolen !
|
|
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg |
|
Stoney3K |
24-9-2007 11:55 |
Posts: 99 |
1:50 smeren zit je in 95% van de gevallen tegenwoordig goed, omdat (zoals gezegd) de olie tegenwoordig stukken beter is. Er zijn zelfs al brommers die van zich zelf nog armer mengen, maar 1:50 is al heel lang de "standaard" en daar is niet veel meer mee fout te gaan. Ook met 80cc
Wat uit je uitlaat komt is waarschijnlijk alleen olie. Als je vloeibare benzine (druppels) lekt dan is er iets ergers aan de hand, en dan zou je waarschijnlijk ook niet kunnen starten, laat staan de 7,5k kunnen halen. Zwarte bougie wijst erop dat je sproeier mogelijk te groot is, of alleen te veel olie in je mengsel.
Tank gewoon 1:50, rij een aantal km, en kijk dan naar de kleur van je bougie. Te veel roet wijst altijd op een overschot aan olie of een onvolledige verbranding.
|
|
|
|
Christian-tsx |
24-9-2007 12:12 |
Posts: 856 |
is het niet gewoon condensatie bij je uitlaat/demper? en dat het dan uit je uitlaat lekt. heb ik ook ooit gehad bij m'n suzuki
|
|
|
|
Dit topic is 4163 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|