Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - experimenteren met honda blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45321 - experimenteren met honda blok
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 184498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

5MB5 24-9-2007 0:26 Print reply

Posts: 878
daarom dus niks via reguliere kanalen bestellen, dan zitten er tussenhandelaren tussen die allemaal weer wat geld vangen, overal weer verzendkosten, douanekosten enz enz enz.

de grap is het via een kennis ter plaatse bij de juiste amerikaanse handelaar/dealer te bestellen, die handelaar stuurt het tegen lokale verzendkosten naar die persoon, die het vervolgens de hele handel als "present" naar nederland doorstuurt op de goedkoopste manier.

zo betaal je uiteindelijk de amerikaanse prijs + lokale verzendkosten + internationale verzendkosten. dus geen douane/import kosten en geen marges voor allerlei tussenhandelaren.

via japan kan ook, alleen is het wat lastiger om daar een contact persoon te vinden die èn goed (technisch) japans spreekt/leest, èn nederlands.

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 24-9-2007 om 0:27 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-9-2007 9:24 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stoney3K
[...]


Nagenoeg niemand heeft postrechten in het Pro Forum. Ik wilde zelf o.a. reageren op een topic van iemand van een Tomos zelfbouwcarter, maar de hele zooi zit op slot. Dat terwijl ik toch een aardig technische achtergrond heb, en ik ongetwijfeld aan dat soort projecten (net zoals dit) een goeie bijdrage kan leveren.

Admins: Kan het Pro forum niet gewoon openbaar toegankelijk gemaakt worden, of anders de topics die daar in staan naar TF verhuizen? Ik ben er zelf wel voor om een meer 'serieus' technisch gedeelte te hebben op BF.


dat forum is destijds juist bedacht om de onzin eruit te halen.
in die tijd kende elke user de ander ook nog en wist ongeveer wat het niveau van de kennis was.
jij zegt van jezelf dat je een technische achtergrond hebt, stuur een mailtje/inbox naar Alwin samen met onderbouwing daarvan en dan krijg je misschien ook wel toegang. (ook al heb je jezelf nog niet echt bewezen met minder dat 100 posts, als ik zo vrij mag zijn)

jij zegt zelf dat je een serieus technisch gedeelte wilt? nou, dat is pro forum dus...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Stoney3K 24-9-2007 10:59 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


dat forum is destijds juist bedacht om de onzin eruit te halen.
in die tijd kende elke user de ander ook nog en wist ongeveer wat het niveau van de kennis was.
jij zegt van jezelf dat je een technische achtergrond hebt, stuur een mailtje/inbox naar Alwin samen met onderbouwing daarvan en dan krijg je misschien ook wel toegang. (ook al heb je jezelf nog niet echt bewezen met minder dat 100 posts, als ik zo vrij mag zijn)

jij zegt zelf dat je een serieus technisch gedeelte wilt? nou, dat is pro forum dus...


Daar was ik ook al achter, maar zoals eerder in dit draadje gezegd, er is op het moment niemand in het PF actief (laatste post dateert van 2 februari) en ik weet niet of één persoon daar iets aan uit zal maken. Vooral omdat er al eerder inboxjes en mailtjes naar de admins gegaan zijn, die onbeantwoord bleven (niet van mij maar van iemand anders, zie p. 3)

Regarding 100 posts: Ik maak liever 100 zinnige posts dan 1294 posts waarvan 10% een beetje inhoud heeft en de rest alleen maar duffe reacties op iets zijn ("best mooi..." wat je regelmatig in sommige draadjes terug ziet komen. En de technische achtergrond: 4 jaar TU en nu nog 1 jaar HBO Luchtvaarttechniek, en als je bekijkt dat topics als "een turbo op een brommer zetten" (wat op zijn minst een takke-hoeveelheid moeite kost en je nagenoeg niks oplevert) het Pro forum halen denk ik dat ik daar ook wel een serieuze bijdrage aan zal leveren.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-9-2007 11:11 Print reply

Posts: 10835
ik zou erop kunnen reageren maar dat doe ik in dit topic niet.

als je reactie wil stuur even een inbox of anders in mijn profiel.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
5MB5 24-9-2007 11:31 Print reply

Posts: 878
ben het helemaal met stoney3k eens...d'r zitten best wat mensen hier met 2 takt kennis/technische kennis die een stuk boven de gemiddelde gebruiker uitkomen en naar mijn idee zonder problemen in een pro forum zouden moeten kunnen om te kunnen discussieren over dingen die een stuk verder gaan dan wat de gemiddelde MF/TF forum bezoeker mee bezig is.

daarom lijkt een nieuw PF me een goed idee


 
bart de scootergek 24-9-2007 11:36 Print reply

Posts: 8916
Wat Jozeff zegt, daar gaat het topic nu niet over, dus we gaan weer ontopic.

Er is al vrij veel mee geprobeerd, maar het werkt gewoon niet als iedereen toegang krijgt. Als je toegang wilt kun je alwin een inboxje sturen.

Nieuw topic starten beetje zinloos, heb oud topic even opgeduikeld, daar misschien verder gaan. Kunnen we meenemen bij de aankomende modmeeting

http://www.brommerforum.nl/showtopic/11416/3

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 24-9-2007 om 11:39 uur.
 
Honda RC-33
THOMASJEUHHH 24-9-2007 15:06 Print reply

Posts: 4159
hier nog een mooie site,,

http://www.dreamgate.ne.jp/NSR/

Dit bericht is gewijzigd door THOMASJEUHHH op 24-9-2007 om 15:07 uur.
 
bwoaahhppp,,..
blair 24-9-2007 20:04 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]


bedenk wel dat het ontwerp van de mt/mb blokken stoksteen oud is, en de membraaninlaat op het carter pas "later" is gekomen. een vooruitgang is zo'n inlaat zeker, kijk maar naar alle moderne 2 takten, ik ken geen scooter van tegenwoordig waar nog een membraaninlaat op de cilinder zit.

je redenatie is dan ook een beetje apart, 't is net als zeggen "een trommelrem is super omdat ze op een mt uit 1980 ook een schijf hadden kunnen zetten maar dat hebben ze niet gedaan"



Jouw redenatie is ook appart. Omdat moderne 2 tacten zoals scooters het hebben is het beter. Om het maximale uit een 2 tact te halen moet je eerst begrijpen waarom bepaalde dingen zo gedaan zijn door de ontwerper. Daarna kan je besluiten of een verrandering een verbetering is. Of dat nu gaat om een cilinder, uitlaat, carter or whatever...

Een scooter met een smalle powerband is nog handelbaar. Er zijn motoren geweest die door tuners werden aangepast waarna ze minder topvermogen hadden. De motoren hadden een te smalle powerband en waren nauwelijks handelbaar. Veel vermogen is leuk, maar wat heb je eraan als je 80% van je tijd buiten je powerband zit en het vermogen er dan ineens keihard in komt. Power is nothing without control. Je moet gewoon van te voren bepalen wat je wilt, vermogen, powerband, handelbaarheid, slijtage, betrouwbaarheid, budget enz. Dan ga je kijken of en hoeje een motor aan kunt passen.

Je kan met inlaat via je membraan en gaten in de zuiger aan de kant van de inlaat de zuiger beter koelen en smeren aan de bovenkant, hezelfde geld voor je smallend. Dit verbeterd de betrouwbaarheid. En zo zijn er nog wel meer dingen mogelijk, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden...
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Derbi Joris 24-9-2007 20:17 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]


Jouw redenatie is ook appart. Omdat moderne 2 tacten zoals scooters het hebben is het beter. Om het maximale uit een 2 tact te halen moet je eerst begrijpen waarom bepaalde dingen zo gedaan zijn door de ontwerper. Daarna kan je besluiten of een verrandering een verbetering is. Of dat nu gaat om een cilinder, uitlaat, carter or whatever...

Een scooter met een smalle powerband is nog handelbaar. Er zijn motoren geweest die door tuners werden aangepast waarna ze minder topvermogen hadden. De motoren hadden een te smalle powerband en waren nauwelijks handelbaar. Veel vermogen is leuk, maar wat heb je eraan als je 80% van je tijd buiten je powerband zit en het vermogen er dan ineens keihard in komt. Power is nothing without control. Je moet gewoon van te voren bepalen wat je wilt, vermogen, powerband, handelbaarheid, slijtage, betrouwbaarheid, budget enz. Dan ga je kijken of en hoeje een motor aan kunt passen.

Je kan met inlaat via je membraan en gaten in de zuiger aan de kant van de inlaat de zuiger beter koelen en smeren aan de bovenkant, hezelfde geld voor je smallend. Dit verbeterd de betrouwbaarheid. En zo zijn er nog wel meer dingen mogelijk, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden...

Even een voorbeeldje hoe belangrijk handelbaarheid is: de ducati 996 met zijn V-motor had gewoon minder vermogen dan alle andere superbike's toen der tijd. Maar doordat de V-motor van ducati zo een mooie karakteristiek had, was ie geweldig te doseren en maakte ie de concurentie af. Deze motor kwam geheel tot het recht wanneer ie in een bocht lag en ie geweldig te doseren was, zodat je sneller uit de bocht kan komen. Was geloof ik jaar 1996 superbikes toen ie kwam.

 
5MB5 24-9-2007 20:58 Print reply

Posts: 878
"Om het maximale uit een 2 tact te halen moet je eerst begrijpen waarom bepaalde dingen zo gedaan zijn door de ontwerper"

dat begrijp ik en heb me ook genoeg in 2 takt, 4 takt en wankel motoren verdiept in de afgelopen 17 jaar.

"Een scooter met een smalle powerband is nog handelbaar. Er zijn motoren geweest die door tuners werden aangepast waarna ze minder topvermogen hadden. De motoren hadden een te smalle powerband en waren nauwelijks handelbaar. Veel vermogen is leuk, maar wat heb je eraan als je 80% van je tijd buiten je powerband zit en het vermogen er dan ineens keihard in komt. Power is nothing without control."

dat staat compleet los van of je nou een carter inlaat, cilinder membraan inlaat, zuigergestuurde inlaat of roterende inlaat hebt. het gaat dan om heel andere factoren zoals timingen, uitlaatconstructie enz enz, niet welk type inlaat je hebt.

"Je moet gewoon van te voren bepalen wat je wilt, vermogen, powerband, handelbaarheid, slijtage, betrouwbaarheid, budget enz. Dan ga je kijken of en hoeje een motor aan kunt passen"

dat is precies de reden waarom ik de mogelijkheden van andere cilinders en een carter inlaat wil bekijken. noem het de design intent/ fit for purpose principe

"Je kan met inlaat via je membraan en gaten in de zuiger aan de kant van de inlaat de zuiger beter koelen en smeren aan de bovenkant, hezelfde geld voor je smallend. Dit verbeterd de betrouwbaarheid. En zo zijn er nog wel meer dingen mogelijk, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden..."

koelen/smeren kan op allerlei manieren en staat ook weer los van welk inlaatprincipe gebruikt word, begrijp ook niet waarom je dit aanhaalt.

waar het mij om ging in m'n reactie was je denkrichting van "ze hebben het zo ontworpen dus het is goed"...als je dat koppelt aan wat je zelf zegt over "Je moet gewoon van te voren bepalen wat je wilt, vermogen, powerband, handelbaarheid, slijtage, betrouwbaarheid, budget enz. Dan ga je kijken of en hoeje een motor aan kunt passen" dan moet je begrijpen wat ik bedoel...honda heeft destijds geen hoog vermogen voor ogen gehad, de design intent was een brommer met constructie technisch begrensde snelheid en vermogen, en een hang naar betrouwbaarheid en eenvoudigheid qua productie. voor hun doel was de carter inlaat zoals ze hem gemaakt hebben dus fit for purpose. voor mij echter niet aangezien mijn doelstelling anders is en er sinds eind jaren 70 een flinke vooruitgang is geweest in 2 takt techniek, waaronder de carter inlaat zoals erg succesvol word toegepast en de cilinder membraan inlaat bijna compleet heeft weggevaagd.


@ Derbi Joris: dat was idd rond 1996, stond toen dagelijks de 916's uit de krat te halen en op te bouwen als "bijbaantje". het begon met de 851, met het eerste succesvolle 4 kleps blok dat ducati gebruikte in de superbike, datzelfde blok werd wat aangepast en kwam in de 888 en de div tussenmaten die er daarna kwamen met de big bore cilinders, daarna de 916



Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 24-9-2007 om 21:03 uur.
 
honda cr mt 80 16-9-2009 19:25 Print reply
Posts: 694
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
afbeelding



iedereen kan zo iets op ze blok zetten maar of het wil starten is een andere vraag
 
Joel_koningslust 16-9-2009 19:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr mt 80
[...]



iedereen kan zo iets op ze blok zetten maar of het wil starten is een andere vraag



dat ding loopt inmiddels. 90cc viertakt mt blok met supercharger
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-9-2009 19:32 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr mt 80
[...]



iedereen kan zo iets op ze blok zetten maar of het wil starten is een andere vraag

je hebt in de gaten dat dit topic een jaar of 2 oud is ondertussen?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Niek de Wildt 16-9-2009 19:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dat ding loopt inmiddels. 90cc viertakt mt blok met supercharger


Heb je wat meer info?
 
Joel_koningslust 16-9-2009 19:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Heb je wat meer info?



Boring 57mm
Slag 35mm
4 kleppen met dubbele bovenliggende nokkenassen (standaard ZXR400)
Compressieverhouding 8:1
45mm gasklephuis
Folan injectie / ontstekingssysteem met dubbele injectoren
Harley Davidson oliepomp
Standaard Honda 4 versnellingsbak
Natte 4 platenkoppeling
Aisin AMR300 roots type blower, loopt 1:2 met de krukas








op genemuide heeft hij gereden volgends mij
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 184498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved