Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - experimenteren met honda blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45321 - experimenteren met honda blok
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 184533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jd boer 23-9-2007 18:47 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]


na die site zat ik net te zoeken!

misschien dat er nog wat foto's projecten te vinden zijn over de sobw sprint nsrtjes met roterende inlaat en 15pk uit ori ge2 gietijzere cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door THOMASJEUHHH op 23-9-2007 om 11:47 uur.


maat van me rijd ook sobw , die reed eerst ook met een nsr met ge2 , hij had er idd een dikke 16 pk uit
 
rs1sprintuhr
Baasbas 23-9-2007 19:05 Print reply
Posts: 2176




cool dat je een uitlaat zonder bocht hebt op deze manier
(en warme billen)

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 23-9-2007 om 19:09 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
blair 23-9-2007 19:16 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
wat is eingelijk het voordeel van zo'n andere membraam inlaat?


Honda zal ongetwijfeld overwogen hebben om hem ergens anders te plaatsen. Maar de plaats waar je membraan nu zit heeft ook voordelen. Ik zie meer voordelen van de locatie waar die nu zit. Bekijk bijvoorbeeld een oude cr80 uit de tijd dat de mb uitkwam. Dit is een luchtgekoeld blok.(rood) Deze cilinder heeft een geweldige poortlayout en membraan op de cilinder. Honda deed dit niet voor niets. Denk hierbij aan breedte powerband/handelbaarheid en extra koeling en smering van de zuiger aan inlaatkant...

Als je geld te veel hebt kan je natuurlijk wel een 2fast cilinder monteren icm met een 44 mm krukas. Dan zou ik wel een inlaat op het carter maken.

Het is net zoals roterende inlaat, mensen denken aan een hoog vermogen, maar breedte powerband/handelbaarheid worden wel minder...

Maar verder zijn er genoeg mogelijkheden om een leuk vermogen te scoren zonder inlaat te verplaatsen. En de blokken met een verplaatste inlaat leveren geen extreem vermogen omdat de inlaat verplaatst is. Maar omdat ze een goede poortlayoput en timingen hebben, carb groot genoeg is, goede ontsteking enz.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
THOMASJEUHHH 23-9-2007 19:48 Print reply

Posts: 4159
heeft niemand info/foto's oid over roterende honda's?

collega van een vriend van mij, die bij massink werkt heeft vroeger(en doet het nogsteeds) nsr's/ns1's roterend gemaakt,
toen goten ze de membraam inlaat van de cilinder vol.. en hadden ze een speciale ontsteking, die gast heeft een map vol foto's van hoe die dat dee,, ik ga proberen met die gast in contact te komen,.

maar niemand van jullie dr iets over?

owjah,, en een rjr racing team ofzo heeft samen met takegawa oid samengewerkt vroeger, met droge koppelingen en roterende inlaten.
hun zouden nog een site moeten hebben.

Dit bericht is gewijzigd door THOMASJEUHHH op 23-9-2007 om 19:49 uur.
 
bwoaahhppp,,..
Eat My Dust 23-9-2007 20:27 Print reply

Posts: 2562
takegawa maakt idd droge koppelingen
deze kun je hydrolisch of mechanisch bedienen
wil er zelf een op me 4 takt zetten
maar er zit een flink prijskaartje aan
voor de mini Nsr hebben ze ook heel veel tuning parts
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
5MB5 23-9-2007 22:59 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]


Honda zal ongetwijfeld overwogen hebben om hem ergens anders te plaatsen. Maar de plaats waar je membraan nu zit heeft ook voordelen. Ik zie meer voordelen van de locatie waar die nu zit. Bekijk bijvoorbeeld een oude cr80 uit de tijd dat de mb uitkwam. Dit is een luchtgekoeld blok.(rood) Deze cilinder heeft een geweldige poortlayout en membraan op de cilinder. Honda deed dit niet voor niets. Denk hierbij aan breedte powerband/handelbaarheid en extra koeling en smering van de zuiger aan inlaatkant...

Als je geld te veel hebt kan je natuurlijk wel een 2fast cilinder monteren icm met een 44 mm krukas. Dan zou ik wel een inlaat op het carter maken.

Het is net zoals roterende inlaat, mensen denken aan een hoog vermogen, maar breedte powerband/handelbaarheid worden wel minder...

Maar verder zijn er genoeg mogelijkheden om een leuk vermogen te scoren zonder inlaat te verplaatsen. En de blokken met een verplaatste inlaat leveren geen extreem vermogen omdat de inlaat verplaatst is. Maar omdat ze een goede poortlayoput en timingen hebben, carb groot genoeg is, goede ontsteking enz.


bedenk wel dat het ontwerp van de mt/mb blokken stoksteen oud is, en de membraaninlaat op het carter pas "later" is gekomen. een vooruitgang is zo'n inlaat zeker, kijk maar naar alle moderne 2 takten, ik ken geen scooter van tegenwoordig waar nog een membraaninlaat op de cilinder zit.

je redenatie is dan ook een beetje apart, 't is net als zeggen "een trommelrem is super omdat ze op een mt uit 1980 ook een schijf hadden kunnen zetten maar dat hebben ze niet gedaan"

 
Stoney3K 23-9-2007 23:32 Print reply
Posts: 99
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024

pro forum is 100% dood, wat daar staat heb ik helaas niks aan


Nagenoeg niemand heeft postrechten in het Pro Forum. Ik wilde zelf o.a. reageren op een topic van iemand van een Tomos zelfbouwcarter, maar de hele zooi zit op slot. Dat terwijl ik toch een aardig technische achtergrond heb, en ik ongetwijfeld aan dat soort projecten (net zoals dit) een goeie bijdrage kan leveren.

Admins: Kan het Pro forum niet gewoon openbaar toegankelijk gemaakt worden, of anders de topics die daar in staan naar TF verhuizen? Ik ben er zelf wel voor om een meer 'serieus' technisch gedeelte te hebben op BF.
 
Makrolon 23-9-2007 23:35 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stoney3K
[...]


Nagenoeg niemand heeft postrechten in het Pro Forum. Ik wilde zelf o.a. reageren op een topic van iemand van een Tomos zelfbouwcarter, maar de hele zooi zit op slot. Dat terwijl ik toch een aardig technische achtergrond heb, en ik ongetwijfeld aan dat soort projecten (net zoals dit) een goeie bijdrage kan leveren.

Admins: Kan het Pro forum niet gewoon openbaar toegankelijk gemaakt worden, of anders de topics die daar in staan naar TF verhuizen? Ik ben er zelf wel voor om een meer 'serieus' technisch gedeelte te hebben op BF.

je kunt daar rechten krijgen, moet je een admin een pb sturen waarom jij daar rechten zou moeten krijgen
 
KTM 525 EXC Supermoto
5MB5 23-9-2007 23:40 Print reply

Posts: 878
haalt helaas niks uit...heb die geloof ik ooit eens gemaild maar niet eens reactie gehad. laatste post daar is ook al een hele tijd geleden. mischien een idee om een nieuw pro-forum op te zetten, als de pro's die daar zaten hier dus niet meer op het forum zitten.

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 23-9-2007 om 23:42 uur.
 
Frysk 23-9-2007 23:52 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
takegawa maakt idd droge koppelingen
deze kun je hydrolisch of mechanisch bedienen
wil er zelf een op me 4 takt zetten
maar er zit een flink prijskaartje aan
voor de mini Nsr hebben ze ook heel veel tuning parts


leuke aan mini NSR is dat hetzelfde blok (alleen verbeterd) is dan onze NSR .. (krukas is bijvoorbeeld lichter.)

had ik toen gelezen op zo'n engelse tuning site zal hem ff zoeken
 
giggitybyte
Joel_koningslust 23-9-2007 23:56 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


leuke aan mini NSR is dat hetzelfde blok (alleen verbeterd) is dan onze NSR .. (krukas is bijvoorbeeld lichter.)

had ik toen gelezen op zo'n engelse tuning site zal hem ff zoeken



doe dat!

ik begin binnekort met een mt met yz125 onderdelen. dit is vrij moeilijk maar wel echt een uitdaging, diit blok gaat dan onder een verlengde rieju rj komen.

en idd het pro forum is redelijk dood, maar als je het zo maakt dat iedereen er kan posten krijg je er allemaal van die onzin in die of noob is of er niks mee te maken heeft
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
5MB5 24-9-2007 0:05 Print reply

Posts: 878
de onderdelen van dat blok, motorcode RS50E van 2004 geloof ik, kosten bijna niks

gt4 cilinder 94 euro
gt4 cilinderkop 43 euro
zuiger met spoelpoort,compleet 43 euro
krukas ongeveer 130 euro
membraan compleet 27 euro

dat zijn de prijzen wat ze voor de consument in amerika

heb zelf wat spullen besteld, die komen ergens rond de kerst. als het allemaal naar wens verloopt bestel ik mischien een keer wat meer voor echt geinteresseerden. (is een heel karwei omdat de handelaar daar niks maar dan ook niks naar buiten amerika verkoopt dus gaat via een kennis en moet dan weer dubbel verstuurd worden, 2x verzendkosten enz enz...)

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 24-9-2007 om 0:08 uur.
 
Joel_koningslust 24-9-2007 0:07 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
de onderdelen van dat blok, motorcode RS50E van 2004 geloof ik, kosten bijna niks

gt4 cilinder 94 euro
gt4 cilinderkop 43 euro
zuiger met spoelpoort,compleet 43 euro
krukas ongeveer 130 euro
membraan compleet 27 euro

dat zijn de prijzen wat ze voor de consument in amerika





voordat je ze hier hebt zijn de prijzen al ver 3 dubbeld

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
5MB5 24-9-2007 0:13 Print reply

Posts: 878
maar nog steeds een heel stuk goedkoper dan via de nederlandse handelaren. bij 50cc.nl kost een GT4 gewoon dik 320 euro
 
Joel_koningslust 24-9-2007 0:15 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
maar nog steeds een heel stuk goedkoper dan via de nederlandse handelaren. bij 50cc.nl kost een GT4 gewoon dik 320 euro


94x3=282

en die verdubbeling van 3 is een schatting, dat zal nog wel meer zijn dus veel zal het niet schelen

en overigens doen amerikanen er vaak moeilijk over om onderdelen naar het buitenland te sturen omdat ze het liefts alles in eigen land houden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 184533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved