Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #45321 - experimenteren met honda blok
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 184539 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ikkejw |
23-9-2007 14:09 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
wow, das best wel hard, maar kwam het ook vooruit of haalde het alleen 16k toeren in z'n vrij en in de versnelling doet ie niks
ja het wou wel rijden geloof ik, en nog best hard ook
kweet niet meer van wie ik dat gehoord heb, wss frysk ofzo.. misschien weet die meer
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
erwin fs1 |
23-9-2007 14:19 |
Posts: 897 |
er was ook iemand die een viertaktcilinder op een mbx blok gemaakt had. volgens mij staat er hier op bf wel wat over
|
|
vake bej te bange.... |
|
PaterMT5 |
23-9-2007 14:21 |
Posts: 312 |
siepel zn mb draait ook als een idioot toeren. mb teller staat recht naar onderen = +/- 16000 rpm
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
23-9-2007 14:22 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
er was ook iemand die een viertaktcilinder op een mbx blok gemaakt had. volgens mij staat er hier op bf wel wat over
een zxr 400 oid cilinder
had ie afgeslepen de nokkenas ook,
had die op een mb/t blok gedaan..
bedoel je die? foto's daarvan zijn dood die ik kan vinden..
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
erwin fs1 |
23-9-2007 14:26 |
Posts: 897 |
ja dat was het volgens mij ja
|
|
vake bej te bange.... |
|
Vuile Beunkoe |
23-9-2007 14:31 |
Posts: 6114 |
heeft volgens mij ook nooit gelopen
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
rubbert |
23-9-2007 14:40 |
Posts: 8825 |
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Frysk |
23-9-2007 15:02 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
wow, das best wel hard, maar kwam het ook vooruit of haalde het alleen 16k toeren in z'n vrij en in de versnelling doet ie niks
heb die jongen op msn
ff kijke of ik nog een foto heb ofzo
Ding blaast echt als een idioot, meende dat er 110 zeta op zat.. iig echt als een beest blaasde dat ding.. met sproeier 340 was ie op top te klein
had btw ventilator op z'n vliegwiel gemaakt
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 23-9-2007 om 15:05 uur.
|
|
giggitybyte |
|
THOMASJEUHHH |
23-9-2007 15:11 |
|
honda-mbx |
23-9-2007 15:58 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
http://www.brommerforum.nl/user/6581
deze dus, met dank aan binne
dit is de projectpagina:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/40485
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 22-9-2007 om 21:57 uur.
heel goed , heel binnenkort zal ik mn project weer even updaten want dat word zeker weer eens tijd na de vorderingen
verder ben ik nu met een nog intressanter project bezig, hier laat ik me nog even niet over uit.
maar rond december hoop ik iets heeel speciaals te hebben
Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 23-9-2007 om 15:58 uur.
|
|
ik vlam je.. |
|
Sypie_Honda |
23-9-2007 16:02 |
Posts: 13830 |
weet niet of je die site www.vrm.se kent?
die lui hebben ook toffe spulletjes gefixt jo, KTM80 cilinder op MT blok, roterende inlaat met sachs cilinder op MT blok.
en nog wel meer van dat spul.
owja en die stukjes die ik ooit uit mijn carters gefreest had moet je je niet te veel bij voorstellen hoor
wie weet word het ooit nog wel eens wat, maar heb het eerst te druk met andere zaken.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
5MB5 |
23-9-2007 17:38 |
Posts: 878 |
die zxr cilinder ombouw slaat echt nergens op zou wel eens willen weten wat het idee daar achter was.
ben ff met 2 carters gaan hobbyen, op zich heeft een MB/MT blok 2 leuke posities voor een membraan inlaat wat simpel uitvoerbaar is zonder de carters meteen in een freesbank te hoeven knallen of allerlei gietwerk te hoeven doen.
ben alleen nog niet helemaal over uit welke positie het beste is.
de eerste positie die ik kan maken is een opening ter hoogte van de middellijn van de krukas, alleen zou het mengsel daar gewoon tegen de krukwangen botsen en zich tussen de 2 krukwangen een weg naar boven moeten zoeken.
tweede positie zit hoger, komt kan net boven de krukwangen uit.
'k moet ff wat foto's van scooter carters gaan bekijken om te zien hoe ze zorgen dat er genoeg doorstroom ruimte is voor het mengsel langs de krukas want heb dat nooit echt goed bekeken
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
23-9-2007 17:55 |
Posts: 1950 |
wat is eingelijk het voordeel van zo'n andere membraam inlaat?
|
|
Make the most of now |
|
Sypie_Honda |
23-9-2007 17:59 |
Posts: 13830 |
am6 blok:
die eerste optie was zeker onder het carter, dus vlak bij het voorwiel?
2e lijkt mij het beste idd.
heb hier nog wat foto's van mijn probeerseltje,
frezen:
resultaat:
ik was van plan om er een membraanhuis bij te frezen, en die er dan in lassen op het werk. moet opzich wel kunnen denk ik.
ik zag btw laatst ook nog een zundapp blok met membraan inlaat opt carter, stond een link van in iemand zijn profiel.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
5MB5 |
23-9-2007 18:12 |
Posts: 878 |
mijn optie 1 zat in de laatste foto, in de rechter carterhelft net rechts van waar jij hebt weggefreest, dus net boven dat balansas lager. ik heb die optie maar laten vallen omdat je dan veel te veel moet gaan klooien met schotten lassen en de aanzuigweg ook te lang word.
optie 2 was idd bijna zoals jij em daar hebt
|
|
|
|
Dit topic is 184539 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|