Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ktm sx 125 ombouwen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45317 - ktm sx 125 ombouwen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

corne 22-9-2007 18:27 Print topicpost
Posts: 4
hoi..
welke motorblok (49.9/50 cc) kun je het best onder een sx 125 zetten..?
ik ben 16 dus..
en kun je hem dan gewoon schouwen en verzekeren?
bvd.
 

Joel_koningslust 22-9-2007 18:29 Print reply

Posts: 14514


kan , niet legaal tenminste
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
VluggeJaapie 22-9-2007 18:45 Print reply
Posts: 1087
Waarom een bloedgeile sx omdopen tot brommer?

OT: ik zou voor een am6 blok gaan, schouwen en verzekeren kan je vergeten, of je neemt kenteken van een andere brommer.
 
Auto RBW :)
ronge48 22-9-2007 18:46 Print reply

Posts: 3003
het blok maakt niet zo heel veel uit denk ik want je zal toch aanpassingen moeten doen en als er een goed blok op zit kan je hem laten keuren als er een framenummer in staat en alle andere dingen waar op word gecontroleerd bij keuringen.
daarna kun je hem dus gewoon gebruiken als brommer
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Viertakt 22-9-2007 18:48 Print reply

Posts: 3586
Kan wel, maar dan moet je een zogenoemde eigenbouw/prototype keuring doen, en dat kan meer dan 500 euro kosten, aangezien zo'n geval geen nederlands/europees typegoedkeuring heeft als brommer.


Is net zoiets als een am6 blok op een mtx bouwen, je hebt er geen typegoedkeuring voor dus in de ogen van het RDW is het geen 'goedgekeurde brommer', om zoiets te laten keuren zou je hem moeten laten keuren als 'eigenbouw/prototype' wat ongelovelijk duur is

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-9-2007 om 18:49 uur.
 
Viertakt uber alles.
Gradje 22-9-2007 18:49 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
het blok maakt niet zo heel veel uit denk ik want je zal toch aanpassingen moeten doen en als er een goed blok op zit kan je hem laten keuren als er een framenummer in staat en alle andere dingen waar op word gecontroleerd bij keuringen.
daarna kun je hem dus gewoon gebruiken als brommer


Voor zoeen is geen officiële typegoedkeuring voor brommer.
Dus die moet je dan aanvragen en dat kosten handen vol geld.
Je moet hem dan zeg maar invoeren. En dat is het ding dan gewoon niet waard.
 
Viertakt 22-9-2007 18:50 Print reply

Posts: 3586
Wat je wel kunt doen als je dicht bij de duitse grens woont en iemand in duitsland kent, naar de tüv gaan, daar laten keuren als duitse brommer, wat veel en veel goedkoper is dan in nederland, en daar zijn ze ook niet zo pietluttig als bij de RDW hier. en dan invoeren met duitse papieren naar nederland.
maar dan ben je ook zo 200/300~ euro kwijt

edit: maar dit alles is erg en erg omslagtig.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-9-2007 om 18:52 uur.
 
Viertakt uber alles.
Gradje 22-9-2007 19:04 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Wat je wel kunt doen als je dicht bij de duitse grens woont en iemand in duitsland kent, naar de tüv gaan, daar laten keuren als duitse brommer, wat veel en veel goedkoper is dan in nederland, en daar zijn ze ook niet zo pietluttig als bij de RDW hier. en dan invoeren met duitse papieren naar nederland.
maar dan ben je ook zo 200/300~ euro kwijt

edit: maar dit alles is erg en erg omslagtig.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-9-2007 om 18:52 uur.


Dat zou ook kunnen ja, alleen beetje duur grapje zal het wel worden.
 
Joel_koningslust 22-9-2007 19:07 Print reply

Posts: 14514
het zal veel te duur worden

koop dan een brommer met een frame dat op het frame van een sx lijkt ( rieju rr/rj, gsm/zulu o.i.d ) en maak daar ktm kappen op
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-9-2007 19:11 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
het zal veel te duur worden

koop dan een brommer met een frame dat op het frame van een sx lijkt ( rieju rr/rj, gsm/zulu o.i.d ) en maak daar ktm kappen op


een sx is meer dan een paar kappen

om voorvork , achterbrug , velgen , kappen ed allemaal NETJES en MOOI pas te maken zodat de verhoudingen ook nog een beetje kloppen is geen klusje van een halve dag ...


btw als je het echt wilt vind ik 500 euro helemaal geen eng bedrag , wss ben je voor een nette motor en een goed blok en daarbij nog die 500 euro nog goedkoper uit als menig nieuwe brommer

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-9-2007 om 19:13 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
5MB5 22-9-2007 19:14 Print reply

Posts: 878
blok weet ik niet, maar ik zou het nummer van een of ander frame met kenteken overtikken. d'r is geen haalbare betaalbare legale manier om er een kenteken op te krijgen.
 
Viertakt 22-9-2007 19:17 Print reply

Posts: 3586
Ja nummer van een ander frame overtikken is ook legaal zeker
 
Viertakt uber alles.
5MB5 22-9-2007 19:18 Print reply

Posts: 878
man lees toch gewoon eens..ik zeg toch niet dat het legaal is. ik zeg dat er niks haalbaars, betaalbaars, of legaals is om er kenteken op te krijgen.
 
rubbert 22-9-2007 19:21 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
Waarom een bloedgeile sx omdopen tot brommer?

OT: ik zou voor een am6 blok gaan, schouwen en verzekeren kan je vergeten, of je neemt kenteken van een andere brommer.




uhm, zal wel weer veel gezijk zijn of derbi of am6 nou beter is maar ik ben net over gegaan van am6 naar derbi en ik vind het stuken beter rijden, vooral het schakelen.

kwa verzekeren denk ik dat de enige oplossing is een frame met kenteken kopen van iets anders en het framenummer van dat frame overtikken in je ktm
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
- Han - 22-9-2007 19:22 Print reply

Posts: 9667
als je een blok wil, zou ik am6 kiezen

derbi heeft nog een extra ophangpunt door de achterbrug.

en zoiezo lijkt me dit nogal nutteloos

koop dan een HM CRE, die lijken tenminste op crossmotor's

 
<10.000 posts
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-9-2007 19:23 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
als je een blok wil, zou ik am6 kiezen

derbi heeft nog een extra ophangpunt door de achterbrug.

en zoiezo lijkt me dit nogal nutteloos

koop dan een HM CRE, die lijken tenminste op crossmotor's



en een sx met 50cc lijkt niet op een crossmotor denk je ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 3369 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved