Joel_koningslust |
22-9-2007 18:29 |
Posts: 14514 |
kan , niet legaal tenminste
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
VluggeJaapie |
22-9-2007 18:45 |
Posts: 1087 |
Waarom een bloedgeile sx omdopen tot brommer?
OT: ik zou voor een am6 blok gaan, schouwen en verzekeren kan je vergeten, of je neemt kenteken van een andere brommer.
|
|
Auto RBW :) |
|
ronge48 |
22-9-2007 18:46 |
Posts: 3003 |
het blok maakt niet zo heel veel uit denk ik want je zal toch aanpassingen moeten doen en als er een goed blok op zit kan je hem laten keuren als er een framenummer in staat en alle andere dingen waar op word gecontroleerd bij keuringen.
daarna kun je hem dus gewoon gebruiken als brommer
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
Viertakt |
22-9-2007 18:48 |
Posts: 3586 |
Kan wel, maar dan moet je een zogenoemde eigenbouw/prototype keuring doen, en dat kan meer dan 500 euro kosten, aangezien zo'n geval geen nederlands/europees typegoedkeuring heeft als brommer.
Is net zoiets als een am6 blok op een mtx bouwen, je hebt er geen typegoedkeuring voor dus in de ogen van het RDW is het geen 'goedgekeurde brommer', om zoiets te laten keuren zou je hem moeten laten keuren als 'eigenbouw/prototype' wat ongelovelijk duur is
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-9-2007 om 18:49 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Gradje |
22-9-2007 18:49 |
Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
het blok maakt niet zo heel veel uit denk ik want je zal toch aanpassingen moeten doen en als er een goed blok op zit kan je hem laten keuren als er een framenummer in staat en alle andere dingen waar op word gecontroleerd bij keuringen.
daarna kun je hem dus gewoon gebruiken als brommer
Voor zoeen is geen officiële typegoedkeuring voor brommer.
Dus die moet je dan aanvragen en dat kosten handen vol geld.
Je moet hem dan zeg maar invoeren. En dat is het ding dan gewoon niet waard.
|
|
|
|
Viertakt |
22-9-2007 18:50 |
Posts: 3586 |
Wat je wel kunt doen als je dicht bij de duitse grens woont en iemand in duitsland kent, naar de tüv gaan, daar laten keuren als duitse brommer, wat veel en veel goedkoper is dan in nederland, en daar zijn ze ook niet zo pietluttig als bij de RDW hier. en dan invoeren met duitse papieren naar nederland.
maar dan ben je ook zo 200/300~ euro kwijt
edit: maar dit alles is erg en erg omslagtig.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-9-2007 om 18:52 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Gradje |
22-9-2007 19:04 |
Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Wat je wel kunt doen als je dicht bij de duitse grens woont en iemand in duitsland kent, naar de tüv gaan, daar laten keuren als duitse brommer, wat veel en veel goedkoper is dan in nederland, en daar zijn ze ook niet zo pietluttig als bij de RDW hier. en dan invoeren met duitse papieren naar nederland.
maar dan ben je ook zo 200/300~ euro kwijt
edit: maar dit alles is erg en erg omslagtig.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 22-9-2007 om 18:52 uur.
Dat zou ook kunnen ja, alleen beetje duur grapje zal het wel worden.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
22-9-2007 19:07 |
Posts: 14514 |
het zal veel te duur worden
koop dan een brommer met een frame dat op het frame van een sx lijkt ( rieju rr/rj, gsm/zulu o.i.d ) en maak daar ktm kappen op
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-9-2007 19:11 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
het zal veel te duur worden
koop dan een brommer met een frame dat op het frame van een sx lijkt ( rieju rr/rj, gsm/zulu o.i.d ) en maak daar ktm kappen op
een sx is meer dan een paar kappen
om voorvork , achterbrug , velgen , kappen ed allemaal NETJES en MOOI pas te maken zodat de verhoudingen ook nog een beetje kloppen is geen klusje van een halve dag ...
btw als je het echt wilt vind ik 500 euro helemaal geen eng bedrag , wss ben je voor een nette motor en een goed blok en daarbij nog die 500 euro nog goedkoper uit als menig nieuwe brommer
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-9-2007 om 19:13 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
5MB5 |
22-9-2007 19:14 |
Posts: 878 |
blok weet ik niet, maar ik zou het nummer van een of ander frame met kenteken overtikken. d'r is geen haalbare betaalbare legale manier om er een kenteken op te krijgen.
|
|
|
|
Viertakt |
22-9-2007 19:17 |
Posts: 3586 |
Ja nummer van een ander frame overtikken is ook legaal zeker
|
|
Viertakt uber alles. |
|
5MB5 |
22-9-2007 19:18 |
Posts: 878 |
man lees toch gewoon eens..ik zeg toch niet dat het legaal is. ik zeg dat er niks haalbaars, betaalbaars, of legaals is om er kenteken op te krijgen.
|
|
|
|
rubbert |
22-9-2007 19:21 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
Waarom een bloedgeile sx omdopen tot brommer?
OT: ik zou voor een am6 blok gaan, schouwen en verzekeren kan je vergeten, of je neemt kenteken van een andere brommer.
uhm, zal wel weer veel gezijk zijn of derbi of am6 nou beter is maar ik ben net over gegaan van am6 naar derbi en ik vind het stuken beter rijden, vooral het schakelen.
kwa verzekeren denk ik dat de enige oplossing is een frame met kenteken kopen van iets anders en het framenummer van dat frame overtikken in je ktm
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
- Han - |
22-9-2007 19:22 |
Posts: 9667 |
als je een blok wil, zou ik am6 kiezen
derbi heeft nog een extra ophangpunt door de achterbrug.
en zoiezo lijkt me dit nogal nutteloos
koop dan een HM CRE, die lijken tenminste op crossmotor's
|
|
<10.000 posts |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
22-9-2007 19:23 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
als je een blok wil, zou ik am6 kiezen
derbi heeft nog een extra ophangpunt door de achterbrug.
en zoiezo lijkt me dit nogal nutteloos
koop dan een HM CRE, die lijken tenminste op crossmotor's
en een sx met 50cc lijkt niet op een crossmotor denk je ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|