Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dt 80 Dt 50 uitwisselbaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45314 - Dt 80 Dt 50 uitwisselbaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 22-9-2007 16:56 Print topicpost

Posts: 29286
Wat kan je van het blok van een dt50 uitwisselen met een dt80 blok?

Ik weet dat de versnellings bak en de koppeling wel kan.
De cilinder niet.
Maar hoe zit het met de koppelings kap en de ontstekings kap?
En de ontsteking en de krukas?

ik ben van plan om een dt 80 blok te gaan bouwen , maar ik heb nog een cilinder een 5bak en een 80cc koppeling liggen van een dt 80 en dan wou ik eigenlijk weten wat van een dt50 past (heb ik namelijk ook nog veel van liggen) zodat ik niet spullen voor niks koop.

maar nog een vraagje wat zo sneller zijn een 50 blokje met een 70 polini cilinder of een 80blokje met een orginele 80cc.
De polini heb ik nu dat trek wel leuk op , maar toch nog niet snel genoeg, het gaat me dus ook om de trekkracht topsnelheid hoeft niet zo veel te zijn.

Al vast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-9-2007 om 18:59 uur.
 

Mopar 22-9-2007 17:11 Print reply

Posts: 4772
Koppeling, versnellingsbak, ontstekings kap, ontsteking, kan iig

Of het koppelingscarter kan weet ik niet, maar ik denk van wel
Krukas vermoed ik van niet, die past denk niet in de krukasholte van een 50cc carter... weet ik bijna wel zeker..

Ik denk dat ALLES met elkaar te wisselen is, behalve de cilinder, kop, en krukas.

Koppeling van een DT80 is wel aan te raden, scheelt echt alles !
 
yamahadt1986 22-9-2007 17:22 Print reply
Posts: 1713


de krukas zou er in kunnen maar dan moet je lagers kopen met een kleiner gat er in.

de cilinder kan er ook op maar moet je er wel een bijpassende zuiger bij kopen wat de slag is anders en je moet je karter denk ik wat uitvijlen

onsteking kan ook maar moet je een kleiner vliegwiel nemen of je dt80 vliegwiel laten afdraaien.

maar de vraag is wat wil je er mee berijken het is namelijk zoon gedoe.
ik snap het wel maar ja niet alles kan en is altijd zo handig en slim.
en ga eerst de voor en nadelen eens optellen kijk dan wat het beste is.

succes
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 22-9-2007 18:37 Print reply

Posts: 29286
Misschien had ik het erbij moeten vertellen , maar ik ben van plan om een dt 80 blok te gaan bouwen , maar ik heb nog een cilinder een 5bak en een 80cc koppeling liggen van een dt 80 en dan wou ik eigenlijk weten wat van een dt50 past (heb ik namelijk ook nog veel van liggen) zodat ik niet spullen voor niks koop.

maar nog een vraagje wat zo sneller zijn een 50 blokje met een 70 polini cilinder of een 80blokje met een orginele 80cc.
De polini heb ik nu dat trek wel leuk op , maar toch nog niet snel genoeg, het gaat me dus ook om de trekkracht topsnelheid hoeft niet zo veel te zijn.

Bedankt voor het reageren.
 
zwarte-beuner 22-9-2007 18:40 Print reply

Posts: 2651
De 80cc moet ook wel lukken hoor

 
brommerloos
Mopar 22-9-2007 19:21 Print reply

Posts: 4772
70 polini is een stuk sneller als een orginele 80.

Maar als je geen 80koppeling hebt voor je 70polini heb je dr geen ruk aan, aangezien de koppeling dan constant slipt...

Ik had ook een 70cc polini, met een 24mm mikuni daarachter.
Liep heel erg leuk, vraag me alleen niet waarom later besloten heb de brommer weg te doen voor 80euro, terwijl ik de boel nog geen maand had

Stomme fout geweest ofzo

Maar een orginele 80 met een 20mm rijd ook leuk hoor, minder toeren, en VEEEEEELLL meer koppel
Pas wel op dat je geen overtoeren draait met een 80, want daar kan het echt niet tegen.
Verder is het niet te slopen, zorg alleen dat je geen toeren blijft janken...

Denk dat je van een 50blok alles wel over kunt zetten, alleen aan de 50 -2plaats- koppeling heb je niks in een 80blok...
 
kenny77 22-9-2007 19:29 Print reply

Posts: 29286
Oke bedankt.

Is idd er zonde om alles dan weer te verkopen



Ik had nu ook een 4 plaats koppeling erin 5bak en 20mm carb., misschien vergelijk ik me dt wel te veel met mijn cr80 dat hij me daarom zo langsaam lijkt

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-9-2007 om 19:34 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-9-2007 20:38 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Oke bedankt.

Is idd er zonde om alles dan weer te verkopen



Ik had nu ook een 4 plaats koppeling erin 5bak en 20mm carb., misschien vergelijk ik me dt wel te veel met mijn cr80 dat hij me daarom zo langsaam lijkt

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-9-2007 om 19:34 uur.


dt is zowiezo slome meuk or
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Zuigerveer 22-9-2007 22:16 Print reply

Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986


de krukas zou er in kunnen maar dan moet je lagers kopen met een kleiner gat er in.

de cilinder kan er ook op maar moet je er wel een bijpassende zuiger bij kopen wat de slag is anders en je moet je karter denk ik wat uitvijlen

onsteking kan ook maar moet je een kleiner vliegwiel nemen of je dt80 vliegwiel laten afdraaien.

maar de vraag is wat wil je er mee berijken het is namelijk zoon gedoe.
ik snap het wel maar ja niet alles kan en is altijd zo handig en slim.
en ga eerst de voor en nadelen eens optellen kijk dan wat het beste is.

succes



De onsteking van een dt50 kan je zo overzetten op je dt80 blok is precies hetzelfde , je koppelingscarterkap is ook precies hetzelfde , je kan geen dt50 cilinder op een dt80 zetten zonder aanpassingen want de cilinder tapeinden staan anders bij een dt 80 blok dus ik weet niet aan waar jij die info vandaan haalt maar dat is dus lulkoek

 
[JA] wel schakelbrommers [Nee] geen rijdende pleepotten

Dit topic is 1053 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved