Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - oude cdi op 2007 yamaha dt50x

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #45289 - oude cdi op 2007 yamaha dt50x
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 883 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kees2501 20-9-2007 21:35 Print topicpost

Posts: 522
hallo

ik was aan het zoeke voor een oplossing voor de begrenzing in de cdi van mijn dt50x.

cdi van 2007 heeft iets van 16 aansluitingen oude maar 4...
maar er komen 4 draden van mijn ondsteking...
als ik die vier draden op een oude cdi/boubine aansluit en de rest op de gewone cdi laat zitten... zou dat werken?

heeft iemand het misschien al geprobeerd?
zou beetje zonde zijn om cdi te kopen en er dan achter te komen dat het niet werkt...




 

Timon88 20-9-2007 21:39 Print reply

Posts: 1477
op scooterfreaks staat ook een manier om ze ontgrenzen geloof ik. Is dat geen goedkopere oplossing? Gebruik even de search want hier zijn al topics over geweest.
 
Holland-Meeting
kees2501 20-9-2007 21:41 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
op scooterfreaks staat ook een manier om ze ontgrenzen geloof ik. Is dat geen goedkopere oplossing? Gebruik even de search want hier zijn al topics over geweest.



gaat allemaal over de tzr en cdi van dt50x is weer anders
als je um ontgrenst met gat boren heb je um helemaal kapot...

en in search kom ik niet verder dan dat mensen niet snappen hoe je 16 draden op een oude cdi kan aansluiten... maar komen er dus 4 vanaf de ondsteking....


van de ontsteking komt dus gewoon 4 draden met zoon vierkante connector ofzo eraan.... als ik het goed heb zat aan de oude cdi ook zoon vierkante connector.. tog?


Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 20-9-2007 om 22:12 uur.
 
skilder 20-9-2007 22:28 Print reply
Posts: 116
ja dat klopt. maar
waar zijn die overige 10 14 draden voor dat die op je bobine zit nu?

op oude bobine heb je dit als goed is.
groen
wit
rood
Stop kabel die komt niet vanaf je onsteking

en een gele kabel vanaf je onsteking naar gelijkrichter oid
 
Makrolon 21-9-2007 0:19 Print reply

Posts: 6733
alle draden stuk voor stuk doormeten waar ze heen gaan dr zullen er wel wat doorverbonden worden in t cdi, want ik zou niet weten wat een cdi met 14 draden moet.
 
KTM 525 EXC Supermoto
daanmtx 21-9-2007 0:43 Print reply

Posts: 3759
kortom een klein gaatje boren. CDI is niet anders dan van een TZR.
 
Honda VFR400R
kees2501 21-9-2007 7:42 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
kortom een klein gaatje boren. CDI is niet anders dan van een TZR.



zijn al mensen die hele nieuwe cdi moeten kopen omdat het bij dt50 anders is dan tzr....
 
Roel DT50x 21-9-2007 10:04 Print reply

Posts: 465
Mij CDI is er aan doodgegaan...
Ik krijg binnenkort een complete ontsteking van een DT uit 2004,
dan kijk ik waar de draden etc. heengaan.
Dan zal ik ook kijken of het lukt om alleen een andere CDI er in te zetten.
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`

Dit topic is 883 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved