erwin fs1 |
20-9-2007 20:56 |
Posts: 897 |
heb je de koppeling opnieuw gesteld?
|
|
vake bej te bange.... |
|
vroembroem |
20-9-2007 20:56 |
Posts: 617 |
ja ik heb dat ook gedaan, halve centimeeter vrije slag en daarna voel je dat ie knijpt.
|
|
|
|
benellifan |
20-9-2007 20:58 |
Posts: 1553 |
als ze kleven is het puur een kwestie van leuk spelen met het gas en koppeling af en toe flink laten schrikken ga bijv eens burnen als ie dan niet losschiet is het geen plakken
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
vroembroem |
20-9-2007 21:02 |
Posts: 617 |
zoiets heb ik al drie keer gedaan, gwoon koppeling in geknepen en zo snel mogelijk optrekken naar top en dan komt er genoeg kracht op te staan lijkt me (125cc). er gebeurt dan alleen helemaal niks. ook de voorrem ingekneppen en dan de koppeling in en volgas geven. hij blijft gwoon kleven.
|
|
|
|
Harold |
20-9-2007 21:03 |
Posts: 1052 |
Geen kogeltje vergeten ofzo?
Koppelingsplaten wel van te voren in laten weken in olie?
Als je je carterdeksel er af hebt, zie je de koppeling dan ook naar buiten komen?
het komt ook wel is voor dat na je halve centimeter vrije slag het net lijk of je koppelt, maar dat je hem dan toch nog strakker moet afstellen omdat hij nog net niet helemaal vrij komt.
|
|
|
|
vroembroem |
20-9-2007 21:09 |
Posts: 617 |
mjah kweet niet wat je bedoelt met kogeltje vergeten maar ben volges mij niks vergeten. ik heb ze ook van te voren laten weken in olie.
en toen ik het zaakje weer in elkaar zette haalde ik de koppelingshevel over zonder schroeven in het deksel en het deksel schoof naar voren. ook heb ik de veren op ze allerstrakst gedraait en halverwege vastgedraait en alles ertussen.
|
|
|
|
Harold |
20-9-2007 21:24 |
Posts: 1052 |
Boutjes van de veren moeten idd gewoon vast. Daarna ook nog gecontroleerd of je plaat wel naar buiten kwam? Je koppelingskabel en het meganisme kan nammelijk nog wel aardig uitrekken bij wat ouder spul, dus het kan maar zo dat hij nog niet strak genoeg staat.
Dit kun je anders ook nog proberen:
Je carter weer los halen, koppeling in en dan een tiewrap(of hoe dat ook heet) om je handeltje heen zodat je koppeling in blijft. Dan je platen met de hand (of met een schroevendraaier) even los van elkaar halen zodat ze een beetje vrij zijn. Dan het spul weer in elkaar(met olie) en je motor laten draaien. Zo kunnen ze een beetje op elkaar in slijten. Daarna koppeling weer langzaam oplaten komen met een vlinke dot gas. Als ze dan nog blijven plaken weet k het ook niet meer.
Dat kogeltje waar ik het over had zit vaak tussen de 2 drukstiftjes in. Deze valt er vaak uit bij het demonteren en vervolgens wordt het vergeten om het terug te zetten.
|
|
|
|
vroembroem |
20-9-2007 21:37 |
Posts: 617 |
mjah koppelingskabel is gwoon nieuw. en welke plaat moet naar buiten komen dan? ook begrijp ik niet hoe ik me platen in kan drukken zonder het deksel, handmatig lukt me dat niet (ben niet zo sterk). en ik heb ook nog steeds geen idee welk kogeltje je bedoelt, iig wordt de drukstift gwoon naar buiten gedrukt als je de koppelings hevel overhaalt.
|
|
|
|
falco |
20-9-2007 21:41 |
Posts: 3724 |
hoeveel platen zaten er eerst in?? want je kunt er niet zonder aanpassingen wat platen bij gooien.
|
|
|
|
vroembroem |
20-9-2007 21:57 |
Posts: 617 |
er zaten natuurlijk eerst 5 platen in en nu ook...................
|
|
|
|
Harold |
20-9-2007 22:04 |
Posts: 1052 |
ohw sorry, had ff niet door dat t om een mt ging, kun je idd niet koppelen zonder deksel en heeft ook geen kogeltje.
m'n excuses voor de verwarring
|
|
|
|
vroembroem |
20-9-2007 22:07 |
Posts: 617 |
jah, kan gebeuren. maar heb je nog een idee wat ik kan doen. want na een halve dag eraan verspilt te hebben ben ik een beetje hopeloos
|
|
|
|
vroembroem |
22-9-2007 17:01 |
Posts: 617 |
okee, ik heb de platen bij pro tuning gekocht.
nu heb ik ook contact met hem gezocht.
en dit is wat hij zij over de platen volgorde:
Hallo,
Voor het monteren de beklede platen in de Trans Power olie dompelen.
Je begint met 1 beklede plaat, daarna 2 stalen platen op elkaar - daarna om en om 1 beklede / 1 stalen plaat.
Vullen met 0.9 liter Denicol Trans Power, en de vrije slag hevel afstellen,
dan moet het goed gaan.
Groetjes, PRO TUNING
als dit klopt heb ik het dus fout gedaan, ik heb namelijk gewoon helemaal om en om gedaan. maar ik vind het zo vreemd om 2 stalen platen opelkaar te gaan plaatsen.
|
|
|
|
MTRudolf |
22-9-2007 17:03 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
okee, ik heb de platen bij pro tuning gekocht.
nu heb ik ook contact met hem gezocht.
en dit is wat hij zij over de platen volgorde:
Hallo,
Voor het monteren de beklede platen in de Trans Power olie dompelen.
Je begint met 1 beklede plaat, daarna 2 stalen platen op elkaar - daarna om en om 1 beklede / 1 stalen plaat.
Vullen met 0.9 liter Denicol Trans Power, en de vrije slag hevel afstellen,
dan moet het goed gaan.
Groetjes, PRO TUNING
als dit klopt heb ik het dus fout gedaan, ik heb namelijk gewoon helemaal om en om gedaan. maar ik vind het zo vreemd om 2 stalen platen opelkaar te gaan plaatsen.
da klopt niet
moet gewoon om en om
|
|
|
|
yamahadt1986 |
22-9-2007 17:09 |
Posts: 1713 |
als ik you was zou ik de boudjes die de veren aandrukkenwat losser doen.
en als dat niet wil de koppeling er weer op de orginele manier maken aleen doe dan niet de orginele veren maar die sterkere.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|