Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - uitlaat dtr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45273 - uitlaat dtr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cnorretje 20-9-2007 15:52 Print topicpost

Posts: 851
hee
ik heb nu me yamaha dtr helemaal ingereden en ik wil de prop uit de uitlaat halen. moet er dan nog iets verandert worden, anders draai ie miss te veel toeren. (bijv andere sproeier, tandwielverhouding??)
gr cnorretje
 

erwin fs1 20-9-2007 16:13 Print reply

Posts: 897
zeker de carb op nieuw afstellen, en mischien ook wel een zwaardere tandwielverhouding
 
vake bej te bange....
juukle rj 20-9-2007 16:14 Print reply

Posts: 1244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
hee
ik heb nu me yamaha dtr helemaal ingereden en ik wil de prop uit de uitlaat halen. moet er dan nog iets verandert worden, anders draai ie miss te veel toeren. (bijv andere sproeier, tandwielverhouding??)
gr cnorretje


iig een ander sproeiertje

ongeveer 10% groter als wat je er orogineel inzit.

en twv, moet je ff aanzien of het lekker rijdt
 
cmtheman 20-9-2007 17:12 Print reply

Posts: 2710
dtr heeft geen prop, DT50r wel...
 
ZAC #802, KNMV #82
cnorretje 20-9-2007 21:11 Print reply

Posts: 851
als je de prop eruit haalt en je verandert de sproeier en dergelijke niet, rijdt hij dan nog wel gewoon goed? heeft hij dan alleen minder vermogen als met een grotere sproeier?

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 29-9-2007 om 17:26 uur.
 
cnorretje 29-9-2007 17:27 Print reply

Posts: 851
als je de prop eruit haalt en je verandert de sproeier en dergelijke niet, rijdt hij dan nog wel gewoon goed? heeft hij dan alleen minder vermogen als met een grotere sproeier?
 
Karlmt5 29-9-2007 17:32 Print reply

Posts: 2296
dan kan je cilinder vastlopen, omdat hij door een te kleine sproeier te weinig smering krijgt dus grotere sproeier.. maat moet je zelf eff achter komen... elke brommer is het weer wat verschillend....

edit: als je dat dus neit doet, heb je na een tijdje helemaal geen vermogen

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 29-9-2007 om 17:32 uur.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
cnorretje 29-9-2007 18:06 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
dan kan je cilinder vastlopen, omdat hij door een te kleine sproeier te weinig smering krijgt dus grotere sproeier.. maat moet je zelf eff achter komen... elke brommer is het weer wat verschillend....

edit: als je dat dus neit doet, heb je na een tijdje helemaal geen vermogen

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 29-9-2007 om 17:32 uur.


maar als je meer gas geeft geeft hij tog automatisch ook meer olie? (en ook meer benzine) als je de sproeier niet vergroot krijgt hij tog nog gewoon evenveel olie naar verhouding met de benzine?
 
Red-dragon 29-9-2007 18:12 Print reply

Posts: 1486
Er moet wel een grotere sproeier in want anders gaat je brommert meer toeren draaien maar krijgt nog steeds dezelfde hoeveel mengsel (maximaal). Omdat ie meer toeren draait heeft ie meer mengsel nodig. Over de maat van de sproeier, zou je even naar de kleur van je bougie moeten kijken. Maar probeer eerst maar 5 of 8 maten groter. Als je bougie zwart ga je weer een maatje kleiner. Is grijs dan ga je nog wat groter. Is je bougie koffie-bruin (met melk). Snap je?

Lees ook even de how-to afstellen.

 
Fly like an Eagle...
cnorretje 29-9-2007 18:15 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Red-dragon
Er moet wel een grotere sproeier in want anders gaat je brommert meer toeren draaien maar krijgt nog steeds dezelfde hoeveel mengsel (maximaal). Omdat ie meer toeren draait heeft ie meer mengsel nodig. Over de maat van de sproeier, zou je even naar de kleur van je bougie moeten kijken. Maar probeer eerst maar 5 of 8 maten groter. Als je bougie zwart ga je weer een maatje kleiner. Is grijs dan ga je nog wat groter. Is je bougie koffie-bruin (met melk). Snap je?

Lees ook even de how-to afstellen.



keej bedankt
 
5MB5 29-9-2007 18:17 Print reply

Posts: 878
heeft ook vooral met het verschil in je uitlaat te maken.

de doorlaat van je voorbocht word groter, waardoor je uitlaatgaspulsen + cilindervulling + verbrandingstemperatuur + uitlaatgas temperatuur veranderen
 
cnorretje 29-9-2007 18:22 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Red-dragon
Er moet wel een grotere sproeier in want anders gaat je brommert meer toeren draaien maar krijgt nog steeds dezelfde hoeveel mengsel (maximaal). Omdat ie meer toeren draait heeft ie meer mengsel nodig. Over de maat van de sproeier, zou je even naar de kleur van je bougie moeten kijken. Maar probeer eerst maar 5 of 8 maten groter. Als je bougie zwart ga je weer een maatje kleiner. Is grijs dan ga je nog wat groter. Is je bougie koffie-bruin (met melk). Snap je?

Lees ook even de how-to afstellen.



mijn model staat er niet bij...
 
cnorretje 2-10-2007 17:02 Print reply

Posts: 851
hoe verstel je de smering? en hoeveel moet er dan bij?
 
Nouwk 2-10-2007 17:50 Print reply

Posts: 4242
Afstellen gaat niet op model

Lees dit eerst maar eens door.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
clutch 2-10-2007 18:17 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: juukle rj
[...]


iig een ander sproeiertje

ongeveer 10% groter als wat je er orogineel inzit.

en twv, moet je ff aanzien of het lekker rijdt


10%? waar haal je dat nou vandaan? gewoon kwestie van uitproberen...
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
cnorretje 4-10-2007 15:42 Print reply

Posts: 851
als je er een grotere sproeier inzet krijgt hij meer benzine. een brommer gebruikt ook olie voor de smering. hoe pas je de smering aan? (bij mij zit er zon extra tankje op voor de olie)
 

Dit topic is 1211 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved