Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe cilinder mb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45269 - nieuwe cilinder mb.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 4606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

5MB5 27-9-2007 19:17 Print reply

Posts: 878
als je het spul zo gaat ophalen dan zie je dat toch vanzelf of niet?
 
Dargor 27-9-2007 19:17 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik wil richtlijn mensen.
Met imi werd mij ook al verteld dat ik 90 zou rijden met 20mm .
dit is toch betere werk wa ik ga halen of niet soms?


ja als ik het zo ziet athena cilinder met 24mm en homoet pijp?

loopt over de 100 met goeie tandwiel verhouding..
en athena is wel goed, let wel op dat je de zuiger er goed in stop


@nils is mbx80 6bak dezelfde waarde als die jij daar heb?
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Citta92 27-9-2007 19:19 Print reply

Posts: 614
Kijk eindelijk reactie die ik wil horen.
Hahah ik heb wel vaker cilinde rvervangen maar dan vooral bij zundapps.

Groetjes bedankt ik ga nu.
 
5MB5 27-9-2007 19:26 Print reply

Posts: 878
@ drago

mbx 6-bak heeft iets andere verhoudingen:

1= 3.54
2= 2.33
3= 1.72
4= 1.38
5= 1.17
6= 0.208

 
Dargor 27-9-2007 19:30 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
@ drago

mbx 6-bak heeft iets andere verhoudingen:

1= 3.54
2= 2.33
3= 1.72
4= 1.38
5= 1.17
6= 0.208




lol ik had net opgezocht

Speed change ratio 1st gear 3.545
2nd gear 2.333
3rd gear 1.722
4th gear 1.380
5 speed 1.173
6 speed 1.041
Deceleration ratio 4.117
volgens mij klopt die 6e ratio bij jouw post niet egt maar nevermind iig ff bedankt
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Citta92 27-9-2007 21:43 Print reply

Posts: 614
Er zit 210 sproeier in keihin 24mm carb.
Dat lijkt me nogal te groot, welke richting raden jullie me nu aan?

Er zat btw geen spruitstuk bij, dus moet ik er één halen, maar moet ik recht of schuine hebben ?

Groetjes.
 
5MB5 27-9-2007 21:45 Print reply

Posts: 878
mb/mt= recht spruitstuk
schuin kan ook maar dan kan je je filterbak niet meer gebruiken wat niet ideaal is.

sproeier weet ik niet. in 22 mikuni zit bijv standaard 150
 
Citta92 27-9-2007 21:48 Print reply

Posts: 614
Ja 150 zal ook te groot zijn neem ik aan ?
Maar het is wel een heel erg net setje, krijg 4 kleps membraam erbij en nieuwe naaldlager pakkingen etc.
Cilinder is btw erg gepoort, dus aardig vlot.
Me std asje heeft geen speling op bigend dus dat komt mooi uit, geen ander asje erin.
Nu alleen nog afstellen en andere vertanding.
Ik ga btw wel powerfilter monteren denk ik zo, of geen goed idee?

Mvg.
 
Dargor 27-9-2007 22:21 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ja 150 zal ook te groot zijn neem ik aan ?
Maar het is wel een heel erg net setje, krijg 4 kleps membraam erbij en nieuwe naaldlager pakkingen etc.
Cilinder is btw erg gepoort, dus aardig vlot.
Me std asje heeft geen speling op bigend dus dat komt mooi uit, geen ander asje erin.
Nu alleen nog afstellen en andere vertanding.
Ik ga btw wel powerfilter monteren denk ik zo, of geen goed idee?

Mvg.



geen keienvanger iig
neem een twin air of ander schuimfilter werkt altijd nog het beste bij mij. twinair in ori luchtfilterbak werkt ook goed bij een honda mb.

en als ik jouw was zou ik het eerst gewoon met die 210 proberen voordat je het verneuk met een te kleine sproeier...

voorbeeldje : me neef @ mt 20mm mikuni 70cc athena proma enduro twin air filter in ori luchtfilterbak 180/190
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Citta92 28-9-2007 6:31 Print reply

Posts: 614
Oke dan weet ik dat , op ander forum raadde ze me 110 ongeveer aan.
Is dat dan veelste klein?

210 is wel groot of is dat ander soort maat als bij dell orto?
 
Dargor 28-9-2007 8:07 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke dan weet ik dat , op ander forum raadde ze me 110 ongeveer aan.
Is dat dan veelste klein?

210 is wel groot of is dat ander soort maat als bij dell orto?


ja mikuni maten zijn anders..
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Citta92 29-9-2007 15:06 Print reply

Posts: 614
Ik heb alles gemonteerd, maar heb zelfde probleem als bij me 50cc cilinder, bijna geen compressie en niet weg kunnen rijden in zijn 1.

Hij slaat dan af.. , kan hem in zijn vrij wel op hoge toeren laten komen, maar me blok maak ook erg schuivend geluid, hoe hoger me toeren hoe meer geluid er uit me blok komt

Iemand enige idee hoe dit komt ?

Gr.
 
mblover 29-9-2007 15:17 Print reply

Posts: 5391
Heb je ook een nieuwe cilinderkop?
Anders moet je die even nakijken of hij nog goed recht is.

En hoe zit het met je koppakking?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 29-9-2007 om 15:17 uur.
 
Citta92 29-9-2007 15:20 Print reply

Posts: 614
Niks lekt, zit nieuwe k-star 70cc kop op (45mm)

En nieuwe cilinder + nieuwe carb.
Bij vorige setup(13mm en imi 50cc ) deed die precies 't zelfde, toen werd me verteld cilinder versleten.

Dus jullie nog suggesties? van dat geluid uit me blok , schuivend geluid.

Mvg
 

Dit topic is 4606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved