Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe cilinder mb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45269 - nieuwe cilinder mb.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Woutjuh 26-9-2007 22:23 Print reply

Posts: 4422
Ja, zo kan ik het ook, maar ik loop aan in z'n 3, looptie, koppeling in, en dan meteen terugschakelen:P
 
veel MT spul te koop!
S1lv3r 26-9-2007 22:24 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


uhu.
maar als je dat allemaal van elkaar niet weet is het nogal nutteloos vergelijken imo.


ik ben ook niks aan het vergelijken. Ik gaf in eerste instantie alleen een maatstaaf die in het algemeen wel aardig klopt.

edit:
Nee fout, ik ben wel degelijk iets aan het vergelijken, maar ik trek er verder geen conclusies uit :P

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 26-9-2007 om 22:25 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-9-2007 22:25 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


ik ben ook niks aan het vergelijken. Ik gaf in eerste instantie alleen een maatstaaf die in het algemeen wel aardig klopt.


oké
ik begreep dat jij je er nogal over verbaast dat hij hem in de 3 aanduwt..

my bad
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Woutjuh 26-9-2007 22:28 Print reply

Posts: 4422
Ja, mijn 100cc geeft vrij veel compressie
 
veel MT spul te koop!
5MB5 26-9-2007 22:31 Print reply

Posts: 878
hou er wel rekening mee dat veel compressie niet altijd goed is en juist weer kan tegenwerken
 
Woutjuh 26-9-2007 22:32 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
hou er wel rekening mee dat veel compressie niet altijd goed is en juist weer kan tegenwerken

Ja, maar wanneer heb je dat dan?
 
veel MT spul te koop!
mtx-motard 26-9-2007 22:32 Print reply

Posts: 14947
blaast je koppakking er tussen uit.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Woutjuh 26-9-2007 22:33 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
blaast je koppakking er tussen uit.

Hmm, geen last van..


gesprek ff voorzetten in mijn profiel ivm offtopic?
 
veel MT spul te koop!
5MB5 26-9-2007 23:18 Print reply

Posts: 878
berekenen in combinatie met je uitlaat. te hoge compressie geeft zwakkere pulsen je uitlaat in waardoor je vermogen gaat dalen .

kun je dus ook voelen, maar ook zien op een testbank uitdraai.

ook kan te hoge compressie de boel laten pingelen wat je kop en zuiger weer in een maanlandschap kan veranderen
 
Citta92 27-9-2007 7:34 Print reply

Posts: 614
Iemand hoorde ik over die 24 mm carb, het is eenmaal zo, het is 1 kompleet setje alles nieuw.
En de ander hoor ik over 90?
Ik h aal met me zundapp en athena 70cc en 20mm carb en nog eens een 4bak ookal 90/95 op een jamarcol fluisterpijpje.

Neem aan dat dit met meer versnellingen grotere carb en betere uitlaat toch wel sneller moet kunnen?
 
Djeep 27-9-2007 9:39 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Iemand hoorde ik over die 24 mm carb, het is eenmaal zo, het is 1 kompleet setje alles nieuw.
En de ander hoor ik over 90?
Ik h aal met me zundapp en athena 70cc en 20mm carb en nog eens een 4bak ookal 90/95 op een jamarcol fluisterpijpje.

Neem aan dat dit met meer versnellingen grotere carb en betere uitlaat toch wel sneller moet kunnen?


een 6bak is meer voor optrekken, niet zozeer een hogere top, een grotere carb is in princiepe ook voor optrekken, maar kan ietsje meer vermogen leveren, en uitlaat is wel alles bepalend, je kan een trek uitlaat kopen, maar ook een top
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Citta92 27-9-2007 18:51 Print reply

Posts: 614
Ik heb geen verdere ervaring met die homoet, maar schijnt erg snelle te zijn toch.
Ik ga het spul zo ophalen.
 
driver004 27-9-2007 18:54 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


een 6bak is meer voor optrekken, niet zozeer een hogere top, een grotere carb is in princiepe ook voor optrekken, maar kan ietsje meer vermogen leveren, en uitlaat is wel alles bepalend, je kan een trek uitlaat kopen, maar ook een top


6v in me mt ipv 4v was stuk sneller
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
5MB5 27-9-2007 18:55 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


een 6bak is meer voor optrekken, niet zozeer een hogere top, een grotere carb is in princiepe ook voor optrekken, maar kan ietsje meer vermogen leveren, en uitlaat is wel alles bepalend, je kan een trek uitlaat kopen, maar ook een top


heb je wel eens het verschil in verhoudingen tussen 4 en 6 bak bekeken?

bijv bij honda:

MT 5
1= 3.083
2= 1.882
3= 1.4
4-1.13

mtx 80 6bak
1= 3.16
2= 2.0625
3= 1.5
4= 1.17
5= 1.0
6= 0.884

6 bak trekt wel makkelijker op in de eerste 4 versnellingen, maar de laatste 2 zijn wel degelijk extra versnelling om een stuk harder mee te kunnen gaan

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 27-9-2007 om 19:01 uur.
 
Citta92 27-9-2007 19:13 Print reply

Posts: 614
Ik wil richtlijn mensen.
Met imi werd mij ook al verteld dat ik 90 zou rijden met 20mm .
dit is toch betere werk wa ik ga halen of niet soms?
 

Dit topic is 4608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved