Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe cilinder mb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45269 - nieuwe cilinder mb.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 19-9-2007 20:54 Print topicpost

Posts: 614
Hallo,

Ik heb nu een cilinder waarmee me brommer 75/80 liep volgens de verkoper met homoet racing spec en 16mm carb.
Ikzelf weet de snelheid niet, omdat de zuiger te klein is en de cilinder xtje gehoont is maar nooit andere zuiger is onder gedaan, waarna ik heel weinig compressie heb en niet kan rijden ermee.

Nu wil ik andere cilinder waarmee ik met een top van 90+ ( dus 95/100) haalbaar is.
Ik heb een 6bak dus dat zit denk wel goed.

mvg
 

MaartenGerlo 19-9-2007 21:26 Print reply
Posts: 556
en wat is nu eigenlijk je vraag?
 
Banaan 19-9-2007 21:27 Print reply

Posts: 5725
lijkt mij welke cilinder die snelheid haalt?!
 
Citta92 19-9-2007 21:29 Print reply

Posts: 614
Sorry alles beetje slecht geformuleerd.
Maar me vraag is :

welke cilinder raden jullie me aan voor die top?
Moet beetje vlug zijn , niet als je met zijn 2e erop zit dat die bij 60/70 doodvalt.

Mvg
 
5MB5 19-9-2007 21:45 Print reply

Posts: 878
70 malossi, of 70 polini, dan weet je zeker dat je de 100km per uur haalt. fast arrow of eurocilindro haalt geen 100 zo uit de doos. beste bestel je em bij mopshop ofzo, in NL zijn ze overal veel te duur.
 
Citta92 19-9-2007 21:47 Print reply

Posts: 614
Waarom gelijk 70cc?

Het is 6bak hé geen 4 bak, met homoet racing spec uitlaat.

moet ik dan persé snelste 70cc nemen van honda?
Neem aan dat belgische of snelle 50 ook wel 100 kan halen?

formuleer je antwoorden eens.
 
Siepel 19-9-2007 21:58 Print reply

Posts: 195
ik heb 70 malossi wou in de 3 85km met twv 15-38 heb um nooit op de top gehad moest son 110 kunnen maar wilde wat harder op trekken.
maatje van me had ook belgische 50cc race-cilinder haalde 90/95 geloof ik. en met homoet haal je het meeste er wel uit dus ik zou 70cc malossi kiezen goede cilinder
 
'The Power Of Dreams' - Honda
vinnie 19-9-2007 21:59 Print reply

Posts: 3505
jij wil een beetje snel, en dat ie niet doodvalt..
en 50 heeft veel meer moeite om tot die 100 te komen dan een 70..
6 bak helpt wel wat.. maar met een 70 trekt ie beter door
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon
mtx-motard 19-9-2007 22:31 Print reply

Posts: 14947
70 polini icm 70 homoet racing, 24 mikuni

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 19-9-2007 om 22:35 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 19-9-2007 22:33 Print reply

Posts: 13830
70 polini met een beste hap uit de uitlaatpoort, want die zijn standaart zo achterlijk klein.

haal je dik over de 100.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
5MB5 19-9-2007 22:52 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Waarom gelijk 70cc?

Het is 6bak hé geen 4 bak, met homoet racing spec uitlaat.

moet ik dan persé snelste 70cc nemen van honda?
Neem aan dat belgische of snelle 50 ook wel 100 kan halen?

formuleer je antwoorden eens.


als je weet hoe een gemiddelde 50cc cilinder die 100 echte kilometers loopt qua powerband en trekkracht is, dan snap je waarom ik 70cc zeg.

ook is het niet zomaar een kwestie van ff een snelle 50 monteren en ik rij honderd. je zult of een sobw cilinder moeten zoeken, een cilinder zelf tunen, of laten tunen. kost allemaal veel tijd en afhankelijk van wat je doet ook veel geld, vooral omdat je er dan met alleen een cilinder niet bent, een goede en ook vaak dure uitlaat is dan ook noodzakelijk.

met een 70 malossi of polini haal je de 100 gegarandeerd, zonder allemaal gekke spullen te moeten gebruiken, zelfs met de goedkoopste uitlaat lopen die hard, en ook maakt het weinig uit wat je er voor carburateur op zet.

is gewoon de makkelijkste weg, en ze gaan ook nog eens lang mee in vergelijking met een goedkopere/imi cilinder als je er netjes mee omgaat.

 
mtx-motard 19-9-2007 23:44 Print reply

Posts: 14947
GOED inrijden dus, met name de polini
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Citta92 20-9-2007 7:34 Print reply

Posts: 614
Ik vind dat nogal prijzig om daar zoveel geld aan uit te geven.
Ik ga me brommer spuiten + 20+ carb nemen.
En zat te denken aan eurokit 70cc.
Er staat op honda site , dat aardig snelle 70cc's zijn .

Ik ga denk voor eurokit 70cc.
Neem aan met goeie afstelling ook wel rond 100 komt.
Er komt ook 70cc import hoge druk kop op.

Laat 't maar weten over me beslissing.

 
Jeffer 20-9-2007 9:15 Print reply

Posts: 468
denk zelf dat je dan hooguit 90 haalt
 
Plop?
BenjaminDG 20-9-2007 18:05 Print reply

Posts: 4605
met een 70 cc athena haal je ook makkelijk 100 en die kosten stukken minder dan malossi en polini

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 20-9-2007 om 18:05 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Rients W 20-9-2007 21:17 Print reply

Posts: 14
cilinder maakt wijnig uit ik red met een import ook 100.
hangt van het afstellen en uitlaad af
heb nu polini 20 mikunie kab en standaard uitlaad rij 90


(laats vastgesteld door zoon motor muis)

Dit bericht is gewijzigd door Rients W op 20-9-2007 om 21:18 uur.
 

Dit topic is 4567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved