Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 4-takt cilindertje inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45265 - 4-takt cilindertje inrijden
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 13008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 19-9-2007 21:14 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
1 minuut stationair laten warmdraaien, daarna voorzichtig weg rijden en verder opwarmen.
Gebruik minerale olie tijdens de eerste 5000 km om de motor de kans te geven te slijten / inrijden.


5000? Dan is zowel je nokkenas gaar als je koppelingsplaten, bedoel je niet 500?
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 19-9-2007 21:25 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



natuurlijk wel, als je em stationair warm laat draaien heb je bijna geen oliedruk, en dus staat alles lekker fijn droog te lopen.

starten direct wegrijden, dan heb je teminste smering.

Nou, maak je daar maar geen zorgen om. 4takt heeft oliedruk genoeg bij stationair draaien, en zal zeker niet droog lopen. Maar het is niet de bedoeling om je stationair heel laag te zetten.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
pro-shark 20-9-2007 9:07 Print reply

Posts: 290
neej want stationair moet bij mijn "2tak" gewoon rond de 1.5 rpm
 
kkkk
Uncle BLAM 20-9-2007 16:16 Print reply

Posts: 1025
Rustig rijden en niet ineens vanuit stationair volgas op gaan trekken, niet te zwaar belasten ( b.v. door iemand achterop nemen )
in de juiste versnelling rijden, dus niet in de vier i.p.v. de drie gaan rijden met lage toeren

nĂ¡ 1000 km is het blokje ingereden en moet je de olie verversen om 'slijpsel' van de lagers, cilinder en zuigerveren uit het blok te laten lopen
( soms zit er ook een magneetje aan de olie aftap stop, die kun je ff schoonmaken )

maak je niet te druk, ga lekker rijden en wees lief voor het blokje
 
een BF teller is sneller
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-9-2007 16:42 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
neej want stationair moet bij mijn "2tak" gewoon rond de 1.5 rpm


1,5? heb je een scheepsmotor dan?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
koekie - Administrator 20-9-2007 16:44 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


1,5? heb je een scheepsmotor dan?


zelfs die halen 1.5 niet

maargoed.. even ontopic.. hij bedoelt natuurlijk 1500 RPM
 
Haaks de hoek om!
Mopar 20-9-2007 17:23 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
1 minuut stationair laten warmdraaien, daarna voorzichtig weg rijden en verder opwarmen.
Gebruik minerale olie tijdens de eerste 5000 km om de motor de kans te geven te slijten / inrijden.


Wat een bull-shit, 1 minuut stationair laten draaien, voel ff aan je voorhoofd joh.

Verder is mineraal idd beter voor het inslijten/inlopen, maar ik weet niet hoe het dan zit met de koppelings-platen.
Mineraal en syntheet moet/mag je niet mengen igg, das niet zo best.

Als je hem in laat lopen met een syntheet zal het proces ook wat langer duren.

Liefst een mineraal olie gebruiken.

5000km is te lang om rustig aan te doen, zeker met een mineraal olie.

Gewoon de 1e 100km ff rustig aan doen, en daarna gewoon flink gassen om stootranden te voorkomen.
Maakt geen ene fuck uit, drive it like you stole it :-P

Moest me auto ook de 1e 200km ofzo ff rustig aan doen, en daarna gewoon flink gassen, en doortrekken in de toeren.
Resultaat is een amerikaan die GEEN olie verbruikt... waar vind je het...

1e 100km ofzo ff rustig aan, normaal, en daarna gewoon normaal rijden zoals je altijd rijd...
 

Dit topic is 13008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved