Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MB wil ?cht niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4526 - Honda MB wil ?cht niet meer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hazewindus 1-7-2002?14:34 Print topicpost
Posts: 4
heeft er iemand enig idee?

Brommer gereviseerd, helemaal weer in elkaar starten en lopen. Heeft ca een half uur goed gelopen en heeft toen besloten er maar helemaal mee te kappen!? Spontaan stopte ie er mee. Eigenwijs kut ding.

Ik krijg hem nu met geen mogelijkheid meer aan de praat! Ik heb zowat mijn schoonzolen al versleten met het aanduwen van dat kreng!!!

Spoelen en dergelijken doorgemeten OK. Bougie vonkt en ook is peut in de cilinder terug te vinden. Carb schoongemaakt.WhatTheFuck kan het nog zijn. Mijn ontsteking misschien maar hoe stel ik dat in hemelsnaam af! Denk zelf dat dat het niet is want hij heeft gewoon gelopen....... Ik heb ook geen idee of dat ineens spontaan verloopt. Brommer heeft wel een hele tijd stil gestaan. Ik heb er wel nieuwe benzine ingegooid. Voor de revisie heb ik er ook nog een heel stuk meegereden dus dat zal het ook niet zijn. :(
 

Saknet 1-7-2002?15:52 Print reply

Posts: 10355
mschien je oliekeering achter je vliegwiel die lekker los hangt? of je ontsteking afstellen, dat is niet zo heel moeilijk,
kijk maar eens verder op deze site onder de sectie F A Q.
daar staat een exacte beschrijving alst goed is
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
wipe-out 1-7-2002?15:55 Print reply

Posts: 7672
bij 2 takt kunnen het (over het algemeen) maar 3 dingen zijn, en die zijn:

-brandstof toevoer/mengsel
-ontsteking
-compressie

als die eerste 2 goed zijn, is het dus misschien je compressie. keerring die verkeerd zit, of koppaking ofzo die lek is.
 
Hier_ben_ik - Administrator 1-7-2002?16:09 Print reply

Posts: 8499
Benzinekraantje open? benzine in de tank? geen vloeibare pakking in je sproeier? krijgt hij lucht??
 
Members zijn vervelend :-|
Neonlampje 1-7-2002?16:12 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Benzinekraantje open? benzine in de tank? geen vloeibare pakking in je sproeier? krijgt hij lucht??
hoe krijg je vloeibare pakking in je sproeier??!!
 
Nasic 1-7-2002?16:17 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Benzinekraantje open? benzine in de tank? geen vloeibare pakking in je sproeier? krijgt hij lucht??
hoe krijg je vloeibare pakking in je sproeier??!!


als je je vlotterbak afdicht met vloeibare pakking b.v.
 
Ducati 900SS
Hier_ben_ik - Administrator 1-7-2002?16:20 Print reply

Posts: 8499
juist (-:

18 keihin mee dichtgekit -> alle pakking was weer losgegaan -> in sproeier en alles tot aan zuiger (met mt'tje)

maar nu heb ik een echte pakking gekregen van Harrie
 
Members zijn vervelend :-|
the-roadrunner 1-7-2002?17:03 Print reply
Posts: 499
heb je de uitlaad nagekeken, of die niet dicht zit.
Heeft mijn neef ook gehad, hele demper zat vol met kool, ding kreeg ie ook niet meer aan.
En heb je de draden van je contactslot nagekeken, of die der nog wel goed aan zitten? (doormeten).

Hoop dat het aan 1 van deze of vorige genoemde dingen ligt, anders ben je nog wel effe druk.
 
lalalalalala echt v@
hazewindus 2-7-2002?10:12 Print reply
Posts: 4
hmmmmm......denk ik dat ik eerst maar effe die keering achter het vliegwiel check. Kan ik deze vervangen zonder w??r heel mijn blok te moeten splitsen? Er komen daar geluiden vandaan die IK nog nooit heb gehoord. Spoelen zien er wel een beetje nat uit en vliegwiel is van binnen best wel vet. vind het wel vreemd want die dingen "klappen" er toch niet zomaar uit?
Vonk --> ja
Contact doorgemeten --> OK
bobine-->OK
Spoelen (ohms)-->OK
Benzine--> nieuw
Carb-->schoon
keerring-->?
pakkingen-->hagelnieuw dus OK
bougie-->8HS ?n 9HS beide nieuw.

Ik heb in die bromschuur ook gehoord dat je bougiekapje een bepaalde weerstand moet hebben. Heeft deze invloed op je vonk?
 
-Michiel RS- 2-7-2002?10:46 Print reply
Posts: 2803
als hij vonkt is het goed hoor, dan hoef je niet de rest van de elektronica na te lopen, ik denk dat het aan je blok light of je carb, misschien niet helemaal goed geriviseerd? :n
 
hazewindus 2-7-2002?10:50 Print reply
Posts: 4
ik ga eerst maar eens dat vliegwiel eraf leuren en kijken wat ik daarachter voor ellende vindt. Als het die keerring is zou die ervoor kunnen zorgen dat mijn compressie deels verdwijnt door het creeeren van een vacuum bij opgaande zuiger in het carter van de kruk. En dan maar hopen dat ik makkelijk kan vervangen.

Er staan markeringsteken op je blok toch als je alles terug gaat zetten(grondplaat)??? Is hiermee dan ook gelijk je ontsteking weer goed afgesteld? Zijn er nog punten waar ik dan op moet letten. Heb wel het een en ander gelzen over ontsteking maar die kan je pas afstellen bij lopende motor.....en helaas zover ben ik nog niet hahahahaha
 
hazewindus 8-7-2002?09:47 Print reply
Posts: 4
Probleem is gevonden, bij het verwijderen van mijn vliegwiel kwam gelijk de kering mee. Nieuwe kering gehaald erin gezet en lopen weer.....

Alleen lekt mijn carb nu nog......waarschijnlijk een slechte vlotternaald. Kan een vlotternaald van een 13mm ook in een 18mm? 18mm is een carburateur van een MB 8....en die 13 van een mb5

Heb een 70CC imitatie/18mm er zit nu een sproeier 105 in is dit goed of niet? Heb geen zin om twintig keer te wisselen en een zak vol messing over te houden!!!!!
 
superrednas 6-11-02?21:13 Print reply
Posts: 4
jepsss die vlotternaald van originel past in die 18mm maar ik denk dat dat het probleem niet is, keihins hebben nogal vaak last van lekken als de vlotterbak leeg is en overstomen omdat er waarschijnlijk een heel klein vuiltje bij de vlotternaald zit dus ff nieuw benzinefiltertje er op en dan moettie et doen kep zelf ook 70 en 18mm en sproeier 100 maar dat is met powerfilter
 
Pol de MT5 Crosser 6-11-02?21:26 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

juist (-:

18 keihin mee dichtgekit -> alle pakking was weer losgegaan -> in sproeier en alles tot aan zuiger (met mt'tje)

maar nu heb ik een echte pakking gekregen van Harrie


Vloeibare pakking = Stront van een neger
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
NSR RULEZZ 6-11-02?21:43 Print reply

Posts: 4934
keihin's lekken altijd
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
DeAmOnChiLd 6-11-02?21:42 Print reply
Posts: 875
Ik heb ook een keihin 18mm op een 70cc polini en ik rijd op een sproeier maatje 115 EN dat rijd prima!!!!!!!!!

Maar eeuuhhmm welk benzine filter bedoel je DIE JE moet vervangen ?? die bij je benzine kraantje?? en hoe kan je die nou precies vervangen!!!!

En eeuuhhmm FF een vraagje over me eigen plof!!!
Ik had et probleem dat als ie warm werd dat ie BWOOAAAAAPPPPPP zei nou heb ik me blokolie bijgevuld en nou is et over kan et daardoor komen???
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]

Dit topic is 2047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved