Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - instelling verplichte apk voor alle tweewielers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 461 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45255 - instelling verplichte apk voor alle...
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4990 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

5MB5 19-9-2007 16:10 Print reply

Posts: 878
ik vind het een moeilijk verhaal. hoe willen ze bijv. de remwerking van je brommer controleren?
als het ze dus gaat om verhoging van de verkeersveiligheid?
zaken zoals "doet je licht het" vind ik weer overbodig om een apk voor in te voeren. daar krijg je tenslotte al een bekeuring voor als je zonder licht rijd. en zeg nou zelf, zonder licht rijden doen er niet veel want je zit dan verrekte weinig.

identiteit van de brommer controleren heeft ook weinig zin lijkt me, aangezien ze met het schouwen voor de kentekens al jammerlijk de mist in zijn gegaan...veel nummers zijn gewoon overgetikt, duitse 80cc's met een nederlands nummer, gejatte frames met een nieuw nummer, ns-1's met een nsr nummer, R2's met een sh of zelfs MT nummer

controleren of ie opgevoerd is dan mischien? een opgefokte brommer kreeg ook gewoon een kenteken, of er nou een 50 snel of 125 onder zat. en mochten ze wel specifiek op onderdeelnummers gaan controleren en evt een rollenbank gebruiken dan is de boel in een uurtje origineel gemaakt en een uur later weer supersnel.

als je het mij vraagt is het gewoon weer een leuke melkkoe om geld binnen te halen, of overreacting in richting verkeersveiligheid
 
clutch 19-9-2007 16:10 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


kun je de polite voor bellen, vind ik geen reden om te gaan zeuren over apk.
daarnaast, ook met kenteken rijden genoeg brakke brommers rond hoor, vergis je daar niet in.

uhu... maar ga jij effe voor je brommertje 100 eur betalen voor een keuring? daarnaast controleert de politie er ook op, dus die apk is eigenlijk weer een zogenaamde oplossing die (net als de kentekens) handen vol geld kost.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
- Han - 19-9-2007 16:11 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]



daarnaast, ook met kenteken rijden genoeg brakke brommers rond hoor, vergis je daar niet in.


ik dacht meteen aan ikkejw's hok
 
<10.000 posts
Viertakt 19-9-2007 16:12 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
ik vind het een moeilijk verhaal. hoe willen ze bijv. de remwerking van je brommer controleren?


Das heel simpel, ze zetten je wiel op een soort rollerbank die al draait, en je moet doormiddel van remmen van je brommer moet je dat ding binnen zoveel tijd stil kunnen zetten. Deden ze bij de keuring van mijn brommer ook.


Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 19-9-2007 om 16:13 uur.
 
Viertakt uber alles.
Neluhz 19-9-2007 16:12 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]

uhu... maar ga jij effe voor je brommertje 100 eur betalen voor een keuring? daarnaast controleert de politie er ook op, dus die apk is eigenlijk weer een zogenaamde oplossing die (net als de kentekens) handen vol geld kost.

een keuring voor een auto begint bij 20 euro, als je 100 euro betaalt wordt je opgelicht of krijg je het samen met een kleine beurt.
de politie controleert wel, maar niet goed en lang niet iedereen.
 
Neluhz 19-9-2007 16:14 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Das heel simpel, ze zetten je wiel op een bank die draait, en je moet doormiddel van remmen dat ding binnen zoveel tijd stil kunnen zetten. Deden ze bij de keuring van mijn brommer ook.



dat hoeft bij auto's ook niet, remmentestbank is niet verplicht voor apk. meestal wordt er een proefritje gemaakt en is het aan de beoordeling van de keurmeester of het goed genoeg is.
 
5MB5 19-9-2007 16:15 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Das heel simpel, ze zetten je wiel op een soort rollerbank die al draait, en je moet doormiddel van remmen van je brommer moet je dat ding binnen zoveel tijd stil kunnen zetten. Deden ze bij de keuring van mijn brommer ook.


Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 19-9-2007 om 16:13 uur.


daar gaan ze bij de apk van auto's al de mist in...de minimale eisen die je daar moet halen die haal je met slechte trommelremmen op een trabant al, maar veilig remmen doet ie dan niet.
 
clutch 19-9-2007 16:15 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
ik vind het een moeilijk verhaal. hoe willen ze bijv. de remwerking van je brommer controleren?
als het ze dus gaat om verhoging van de verkeersveiligheid?
zaken zoals "doet je licht het" vind ik weer overbodig om een apk voor in te voeren. daar krijg je tenslotte al een bekeuring voor als je zonder licht rijd. en zeg nou zelf, zonder licht rijden doen er niet veel want je zit dan verrekte weinig.

identiteit van de brommer controleren heeft ook weinig zin lijkt me, aangezien ze met het schouwen voor de kentekens al jammerlijk de mist in zijn gegaan...veel nummers zijn gewoon overgetikt, duitse 80cc's met een nederlands nummer, gejatte frames met een nieuw nummer, ns-1's met een nsr nummer, R2's met een sh of zelfs MT nummer

controleren of ie opgevoerd is dan mischien? een opgefokte brommer kreeg ook gewoon een kenteken, of er nou een 50 snel of 125 onder zat. en mochten ze wel specifiek op onderdeelnummers gaan controleren en evt een rollenbank gebruiken dan is de boel in een uurtje origineel gemaakt en een uur later weer supersnel.

als je het mij vraagt is het gewoon weer een leuke melkkoe om geld binnen te halen, of overreacting in richting verkeersveiligheid


gelijk heb je gozer... maar ik snap hun stand punt ook wel. maar het word net als die kentekens. zouden we ook bij gebaat zijn toch? merk er tot nu toe weinig van

 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Frysk 19-9-2007 16:16 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


ik dacht meteen aan ikkejw's hok



ik weet 99% zeker dat die erdoor komt ALLES DOET HET EN WERKT
 
giggitybyte
fs180 19-9-2007 16:17 Print reply

Posts: 1346
wat is dr anders dan apk dan politiecontrole? geld geld geld, de overheid heeft het licht gezien
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
5MB5 19-9-2007 16:17 Print reply

Posts: 878
idd..het idee is goed maar de uitwerking is minder. vergelijk bijv. NL apk met de duitse Tüv..daar hebben ze het wel beter voor elkaar.
 
Viertakt 19-9-2007 16:18 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]


daar gaan ze bij de apk van auto's al de mist in...de minimale eisen die je daar moet halen die haal je met slechte trommelremmen op een trabant al, maar veilig remmen doet ie dan niet.


T mag wel iets aangescherpt worden idd


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


dat hoeft bij auto's ook niet, remmentestbank is niet verplicht voor apk. meestal wordt er een proefritje gemaakt en is het aan de beoordeling van de keurmeester of het goed genoeg is.


Maar ik zeg dat het juist WEL gedaan moet worden, ik heb laatst op een Derbi Senda gereden van een kameraad, en die remmen waren gewoon poep, onveilig, terwijl dat ding gewoon zwaar opgefokt was.
 
Viertakt uber alles.
Neluhz 19-9-2007 16:19 Print reply

Posts: 4032
de overheid verdient bijna niks aan de apk, behalve misschien dat ze de kosten van het opruimen van gecrashte brommerrijders besparen.
 
Neluhz 19-9-2007 16:20 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


T mag wel iets aangescherpt worden idd


[...]


Maar ik zeg dat het juist WEL gedaan moet worden, ik heb laatst op een Derbi Senda gereden van een kameraad, en die remmen waren gewoon poep, onveilig, terwijl dat ding gewoon zwaar opgefokt was.


dat moet ook, maar een remmentestbank aanschaffen voor brommers en motoren is financieel niet haalbaar, daarom mag je waarschijnlijk ook gewoon een proefritje maken.
 
Viertakt 19-9-2007 16:21 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
de overheid verdient bijna niks aan de apk, behalve misschien dat ze de kosten van het opruimen van gecrashte brommerrijders besparen.


Wat dacht je van evt levens?
mwah ook wel overdreven xD
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 4990 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved