Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - instelling verplichte apk voor alle tweewielers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45255 - instelling verplichte apk voor alle...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jarco 19-9-2007 15:43 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Ik heb mijn brommer met gemak door de keuring gekregen, dus waarom zou APK dan moeilijker moeten zijn?


Niet moeilijker, maar als het elk jaar moet gaat het per jaar wel wat kosten. Niet alleen de apk zelf, maar ook de onderdelen die vervangen moeten worden voor de apk

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 19-9-2007 om 15:44 uur.
 
clutch 19-9-2007 15:45 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Ik niet. Dat zal het probleem niet wezen

Uhm, ja. wel op tegen, maar dit heeft toch geen zin


wel als iedereen die hetzelfde denkt ook effe tekent. kleine moeite. nog niet eens een minuut. daarnaast ben ik bezig om ook op andere sites te zetten.
en shownieuws moet er over nadenken
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Viertakt 19-9-2007 15:46 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Niet moeilijker, maar als het elk jaar moet gaat het per jaar wel wat kosten. Niet alleen de apk zelf, maar ook de onderdelen die vervangen moeten worden voor de apk

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 19-9-2007 om 15:44 uur.


Als een brommer afgekeurt word voor de APK omdat bepaalde onderdelen versleten zijn en/of niet aanwezig zijn, dan is je brommer zowiso niet veilig voor het verkeer.

Maar wss word het al1 setup nakijken/verlichting testen/topsnelheid testen/evt zwakke plekken/remmen en thats it.

Teminste, dat was bij de RDW keuring wel
 
Viertakt uber alles.
THE CRAZY DOCTOR 19-9-2007 15:48 Print reply

Posts: 1302
ik ben er tegen omdat als je een brommer certificaat hebt je (ook al heb je een auto rijbewijs) toch met de brommer rijd en dat bespaard weer het milieu
en anders gaan mensen die 18 zijn geworden de brommer aan de kant doen
 
Viertakt 19-9-2007 15:52 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
ik ben er tegen omdat als je een brommer certificaat hebt je (ook al heb je een auto rijbewijs) toch met de brommer rijd en dat bespaard weer het milieu
en anders gaan mensen die 18 zijn geworden de brommer aan de kant doen


Ooit gehoort van fietsen voor het milieu? Ik denk niet dat het milieu een argument is hier, ik denk eerder dat het is om de kas te spekken/veiligheid van de medewegebruikers, aangezien bromfietsers een aardig groot aandeel hebben qua ongelukken etc.
 
Viertakt uber alles.
clutch 19-9-2007 15:52 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Als een brommer afgekeurt word voor de APK omdat bepaalde onderdelen versleten zijn en/of niet aanwezig zijn, dan is je brommer zowiso niet veilig voor het verkeer.

Maar wss word het al1 setup nakijken/verlichting testen/topsnelheid testen/evt zwakke plekken/remmen en thats it.

Teminste, dat was bij de RDW keuring wel

en geluid. en een leuke uitlaat op een 4takt maakt niet altijd sneller. en doe nou niet alsof je tegen opvoeren bent want eerst vond je vehikel een god omdat ie 4takt reed en mocht opvoeren van zijn ouder
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Neluhz 19-9-2007 15:54 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Niet moeilijker, maar als het elk jaar moet gaat het per jaar wel wat kosten. Niet alleen de apk zelf, maar ook de onderdelen die vervangen moeten worden voor de apk

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 19-9-2007 om 15:44 uur.


dat kost niks meer als ervoor zorgen dat je brommer gewoon in goede staat verkeerd, zoals je nu ook al verplicht bent.

 
Jarco 19-9-2007 15:55 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


dat kost niks meer als ervoor zorgen dat je brommer gewoon in goede staat verkeerd, zoals je nu ook al verplicht bent.



Dat ben ik met je eens, maar niet iedere brommer rijder heeft dat voor mekaar.
Edit : aangezien er nu geen controle op is, gebeurt er ook niet veel aan.

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 19-9-2007 om 15:56 uur.
 
Neluhz 19-9-2007 15:57 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Dat ben ik met je eens, maar niet iedere brommer rijder heeft dat voor mekaar.
Edit : aangezien er nu geen controle op is, gebeurt er ook niet veel aan.

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 19-9-2007 om 15:56 uur.


en daarom is het dus alleen maar goed dat er apk komt
 
Jarco 19-9-2007 15:57 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


en daarom is het dus alleen maar goed dat er apk komt


wat ik dus ook probeer te zeggen.
 
clutch 19-9-2007 16:00 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


wat ik dus ook probeer te zeggen.

mja maar zoals ik in nieuws topic ook al zei. brakke of uber opgefokte brommers en 180cc'tjes rijden vaak met gestolen of geen kenteken rond.
bij mij op school zowiezo al een stuk of 6
die moeten ze aanpakken.

 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Viertakt 19-9-2007 16:00 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]

en geluid. en een leuke uitlaat op een 4takt maakt niet altijd sneller. en doe nou niet alsof je tegen opvoeren bent want eerst vond je vehikel een god omdat ie 4takt reed en mocht opvoeren van zijn ouder


Ik heb nooit gezegt dat ik tegen opvoeren was, het zal me echt een worst wezen als een brommer 100 loopt ofzo, maar je hebt een hele bult van die sjonnies die dan daadwerkelijk ook met 100 door de bouw gaan, die ook dan al tijden vrijuit gaan daarvoor.

Mijn brommer loopt goed 60, ook te hard, maar ik rij gewoon 30 door de bouw, buiten de bebouwde kom op een lege weg wil ik het gas nog wel eens lostrekken, maar binnen de bebouwde kom zie je genoeg mensen die ook gewoon het gas lostrekken
 
Viertakt uber alles.
clutch 19-9-2007 16:06 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Ik heb nooit gezegt dat ik tegen opvoeren was, het zal me echt een worst wezen als een brommer 100 loopt ofzo, maar je hebt een hele bult van die sjonnies die dan daadwerkelijk ook met 100 door de bouw gaan, die ook dan al tijden vrijuit gaan daarvoor.

Mijn brommer loopt goed 60, ook te hard, maar ik rij gewoon 30 door de bouw, buiten de bebouwde kom op een lege weg wil ik het gas nog wel eens lostrekken, maar binnen de bebouwde kom zie je genoeg mensen die ook gewoon het gas lostrekken


verschilt dus per persoon. ik rijd ook redelijk netjes in de bebouwde kom. zeker in woonwijken. stadsring rijd ik gewoon met verkeer mee. (30kmph ook al zown brakke regel)vind ik persoonlijk nog veiliger ook...
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Neluhz 19-9-2007 16:08 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]

mja maar zoals ik in nieuws topic ook al zei. brakke of uber opgefokte brommers en 180cc'tjes rijden vaak met gestolen of geen kenteken rond.
bij mij op school zowiezo al een stuk of 6
die moeten ze aanpakken.



kun je de polite voor bellen, vind ik geen reden om te gaan zeuren over apk.
daarnaast, ook met kenteken rijden genoeg brakke brommers rond hoor, vergis je daar niet in.
 
Viertakt 19-9-2007 16:08 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]


verschilt dus per persoon. ik rijd ook redelijk netjes in de bebouwde kom. zeker in woonwijken. stadsring rijd ik gewoon met verkeer mee. (30kmph ook al zown brakke regel)vind ik persoonlijk nog veiliger ook...


Ja maar wat ik eigenlijk bedoel is, er zijn heel wat mensen die hun brommer opvoeren en daadwerkelijk hun verstand gebruiken, maar zoals ik het er hier in de buurt aan toe gaat, is dat niet zo.
Snorbrommers die 65 oid lopen, komop zeg, wil je dood ofzo?
Sommige mensen moet je gewoon aan hun kop spijkeren dat het fout is om op te voeren omdat ze zelf te dom zijn om helder na te denken.

Een heel groot gedeelte van de mensen voert zn brommer op om er daadwerkelijk alleen maar vol gas mee te rijden.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 5034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved