Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - leuke 25kw motoren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45247 - leuke 25kw motoren
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoGPnsr 18-9-2007 23:49 Print topicpost

Posts: 332
hoi allemaal

ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een mooie motor die ik zou willen zodra ik mn motorrijbewijs heb gehaald

oftewel, ik zoek:
een motor van (minder dan)25kw
buikschuiver model, dus geen choppers of die mega kasten eromheen

als je er een weet graag zoveel mogelijk algemene info zoals hoeveelheid cc, topsnelheid, +/-kw, prijsklasse en het liefst ook een foto

het hoeft geen motor te zijn die je zelf bezit maar mag wel, uiterlijk moet wel redelijk zijn en motorisch goed
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-9-2007 23:52 Print reply

Posts: 17929
typ op marktplaats in 25 kw?

zijn er zoveel
 
Djeep 19-9-2007 4:17 Print reply

Posts: 8621
je kan heel veeel motoren begrenzen op 25kw, dus vel ismogelijk
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Jeffer 19-9-2007 8:59 Print reply

Posts: 468
Cagiva Mito
RS 125

Vind ik wel leuke begin motoren
 
Plop?
Christian-tsx 19-9-2007 10:15 Print reply
Posts: 856
google.nl is genoeg te vinden. naar eigen smaak
 
Splendid 19-9-2007 11:31 Print reply

Posts: 8421
tsjah, wat heb je te besteden?

Voor rond de 2000 (komt niet op 500 euro aan ofzo:P) heb je een kawa zxr400..die kan je begrenzen op 25kw en als je eenmaal van je 25kw periode af bent kun je em weer ontgrenzen en zo leren rijden met wat meer pk`s onder je aars..


Topsnelheid enzo weet ik allemaal niet, maar je knalt toch geen 300 met een 25kw ding..

edit: 180+oid is haalbaar, dus je hoeft je geen zorgen te maken over je rijbewijs, die kun je zo kwijt zijn:P

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 19-9-2007 om 11:32 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
geert-nsr 19-9-2007 11:32 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
tsjah, wat heb je te besteden?

Voor rond de 2000 (komt niet op 500 euro aan ofzo:P) heb je een kawa zxr400..die kan je begrenzen op 25kw en als je eenmaal van je 25kw periode af bent kun je em weer ontgrenzen en zo leren rijden met wat meer pk`s onder je aars..

afbeelding
Topsnelheid enzo weet ik allemaal niet, maar je knalt toch geen 300 met een 25kw ding..

zal rond de 170/180 liggen

idd hele leuke motoren die kawa zxr400.
ik heb laatst ook beetje rondgekeken. en dit is toch wel de enige racer die ik mooi vind onder de 3000 euro.
 
Splendid 19-9-2007 11:39 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

zal rond de 170/180 liggen

idd hele leuke motoren die kawa zxr400.
ik heb laatst ook beetje rondgekeken. en dit is toch wel de enige racer die ik mooi vind onder de 3000 euro.


idd

2 taktjes zijn ook wel leuk..maar ik vind dat je die er beter "bij" kan nemen, gewoon zo af en toe voor de fun..

edit: of een cbr600f..vanaf `91 is ie mooi geloof ik..

Deze die ik hier voor me heb kost 2250, heeft std 77kw oid, en is gewoon te begrenzen op 25kw..en na de tijd weer ontgrenzen dus



Is misschien leuk als je wat aan de grotere kant bent..een zxr400 is best klein dacht ik

is wel een f model maar toch redelijk sportief vind ik

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 19-9-2007 om 11:43 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Tatjana-Tzr50 19-9-2007 11:55 Print reply

Posts: 4302
Ik ben hier pas geleden ook mee bezig geweest.
Ik raad je aan een motor te kopen die nu al 25 kw op kenteken staat. Heb je geen gezeik met uitdraaien en de verzekering en hef je geen extra kosten te maken doordat je nie meer hoeft te keuren bij rdw.

je kan kiezen voor een rs125 of een cagiva mito. Leuke beginnersmotoren. Ik persoonlijk vond ze te brommerig. Zeker qua geluid.

Als je iets meer motorigs wil, dan zou je kunnen kiezen voor een kawa zxr400, die zijn officieel pas vanaf 1999 op 25 kw te krijgen, maa op Marktplaats zijn er meer dan genoeg vanaf ongeveer 1993 die ingevoerd zijn vanuit duitsland en daarom wel 25 kw op kenteken zijn. Zxr400 is dan nog vrij klein, maar de eigenaar voor mij van mijn zxr was 2 meter ofzo en die heeft er naar eigen zeggen ook met plezier op gereden, dst kan wel.

cbr600f zijn voor een sporttour motor idd nog vrij sportief. Ook wat omvangrijkerdan een zxr, vaak nog wel ff paar honderd euro duurder, want deze zijn pas vanaf 1993 officieel 25 kw op kenteken te krijgen. En dze zijn bijna niet vnuit duitsland eerder <25kw ingevoerd....

Als laatste nog 1 tip. Als je een teruggvoerde motor neemt, zoals een zxr400 of een cbr, dan raad ik je aan m na je 25 kw periode te verkopen en niet te ontgrenzen. Met 25 kw begrenzin zijn ze erg gewild en leveren ze dus ook meer op.

edit: mijn ervaring is dat als je iets wil hbbe wat ook echt de naam motor verdient, dus cbr of zxr of vfr400, dat je da toch ricting 2500 euro moet kijken qua prijs, wil je nog iets van enige kwaliteit hebben iig...


Dit bericht is gewijzigd door Tatjana-Tzr50 op 19-9-2007 om 11:57 uur.
 
Junkie XR 19-9-2007 11:56 Print reply

Posts: 5753
ZXR is ietsje kleiner ja, maar ook daarom erg wendbaar voor een 'supersport', CBR600 F2 (zie hierboven) is een erg geschikte 25kw fiets. Mede omdat je d'r ook echt nog iets aan hebt als je 25kw af mag, dan heb je tenminste 100pk ipv de wat matig aanvoelende 60pk van een ZX400R. Beiden zullen op 25kw inderdaad rond de 170 lopen, maar vol vermogen tikt de 600 de 250 aan en de 400 blijft wel steken zo rond de 215. Vaak komen mensen echter uit op een ZXR omdat ze die mooier vinden, ik ben zelf echter niet zo'n kawa fan omdat ik het rammelhokken vind.

Verder is er nog genoeg te vinden qua buikschuivers en 25kw, ligt echter puur aan je budget...

edit:
zie net de post van tats, kan ik me goed in vinden. Echter de CBR 600 F2 is in '91 gekomen. Een '91er op 25kw ben ik nog nooit tegen gekomen, een '92er wel, die had ik zelf, maar ik weet inderdaad niet hoe vaak dat voor komt, kwestie van goed zoeken. F2 is tevens een erg leuke naked en een erg geschikte stuntfiets.

Dit bericht is gewijzigd door Junkie XR op 19-9-2007 om 11:59 uur.
 
Tatjana-Tzr50 19-9-2007 11:59 Print reply

Posts: 4302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
ZXR is ietsje kleiner ja, maar ook daarom erg wendbaar voor een 'supersport', CBR600 F2 (zie hierboven) is een erg geschikte 25kw fiets. Mede omdat je d'r ook echt nog iets aan hebt als je 25kw af mag, dan heb je tenminste 100pk ipv de wat matig aanvoelende 60pk van een ZX400R. Beiden zullen op 25kw inderdaad rond de 170 lopen, maar vol vermogen tikt de 600 de 250 aan en de 400 blijft wel steken zo rond de 215. Vaak komen mensen echter uit op een ZXR omdat ze die mooier vinden, ik ben zelf echter niet zo'n kawa fan omdat ik het rammelhokken vind.

Verder is er nog genoeg te vinden qua buikschuivers en 25kw, ligt echter puur aan je budget...


Op de rammelhokken na ben ik tmet je eens. Ik heb bewust voor zxr gekozen vanwege t eerste wat je zei, erg wendbaar, lekker om mee te beginnen...
Als ik van mn 25kw periode af ben kies ik ook wel voor de cbr... maar dan de rr
of een r6 uiteraard...
 
geert-nsr 19-9-2007 11:59 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


idd

2 taktjes zijn ook wel leuk..maar ik vind dat je die er beter "bij" kan nemen, gewoon zo af en toe voor de fun..

edit: of een cbr600f..vanaf `91 is ie mooi geloof ik..

Deze die ik hier voor me heb kost 2250, heeft std 77kw oid, en is gewoon te begrenzen op 25kw..en na de tijd weer ontgrenzen dus

afbeelding

Is misschien leuk als je wat aan de grotere kant bent..een zxr400 is best klein dacht ik

is wel een f model maar toch redelijk sportief vind ik

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 19-9-2007 om 11:43 uur.

idd 2 takt is voor de fun of erbij.
kost ook veel meer onderhoud.
en ik vind een 125 cc 2takt vaak nog op n brommer lijken.


 
Junkie XR 19-9-2007 12:02 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tatjana-Tzr50

[...]

Op de rammelhokken na ben ik tmet je eens. Ik heb bewust voor zxr gekozen vanwege t eerste wat je zei, erg wendbaar, lekker om mee te beginnen...
Als ik van mn 25kw periode af ben kies ik ook wel voor de cbr... maar dan de rr
of een r6 uiteraard...
Tja, wendbaar zeker, maar ik ken om eerlijk te zijn echt alleen maar mensen die kawa's hebben gehad die er niks anders mee hebben gehad dan gezeik. Ik hoop in ieder geval dat het jou beter af gaat

Verder, tja, wie wil d'r geen RR? Liefst minimaal een 900 he

Verder wat inderdaad al gezegd is: 125/2 taktjes in welke soort dan ook: als je niet enkel gezeik wilt en niet goed mee wilt komen met de rest moet je dit lekker laten staan. Geldt ook voor 1 cilinders als de SZR, XBR e.d.
 
Splendid 19-9-2007 12:04 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tatjana-Tzr50
Ik ben hier pas geleden ook mee bezig geweest.
Ik raad je aan een motor te kopen die nu al 25 kw op kenteken staat. Heb je geen gezeik met uitdraaien en de verzekering en hef je geen extra kosten te maken doordat je nie meer hoeft te keuren bij rdw.

je kan kiezen voor een rs125 of een cagiva mito. Leuke beginnersmotoren. Ik persoonlijk vond ze te brommerig. Zeker qua geluid.

Als je iets meer motorigs wil, dan zou je kunnen kiezen voor een kawa zxr400, die zijn officieel pas vanaf 1999 op 25 kw te krijgen, maa op Marktplaats zijn er meer dan genoeg vanaf ongeveer 1993 die ingevoerd zijn vanuit duitsland en daarom wel 25 kw op kenteken zijn. Zxr400 is dan nog vrij klein, maar de eigenaar voor mij van mijn zxr was 2 meter ofzo en die heeft er naar eigen zeggen ook met plezier op gereden, dst kan wel.

cbr600f zijn voor een sporttour motor idd nog vrij sportief. Ook wat omvangrijkerdan een zxr, vaak nog wel ff paar honderd euro duurder, want deze zijn pas vanaf 1993 officieel 25 kw op kenteken te krijgen. En dze zijn bijna niet vnuit duitsland eerder <25kw ingevoerd....

Als laatste nog 1 tip. Als je een teruggvoerde motor neemt, zoals een zxr400 of een cbr, dan raad ik je aan m na je 25 kw periode te verkopen en niet te ontgrenzen. Met 25 kw begrenzin zijn ze erg gewild en leveren ze dus ook meer op.

edit: mijn ervaring is dat als je iets wil hbbe wat ook echt de naam motor verdient, dus cbr of zxr of vfr400, dat je da toch ricting 2500 euro moet kijken qua prijs, wil je nog iets van enige kwaliteit hebben iig...


Dit bericht is gewijzigd door Tatjana-Tzr50 op 19-9-2007 om 11:57 uur.


met dat terugvoeren ivm bouwjaren..dat klopt..maar je kan ook gewoon op uitdraai verzekeren..knmv accepteerd dat wel en gaan ook niet moeilijk doen bij een ongeluk, tenminste, van wat ik ervan heb gelezen op mf..moet ie natuurlijk wel echt 25kw zijn

edit: en wat 2 taktjes betreft..daar heb je idd sneller gezeik mee dan een 4 takt ding, dus als je daar geen zin hebt idd lekker laten staan..

Maar verder over dat brommergeluid, als jij er niet aan ergert kan je zon ding best nemen, ik erger me er bv niet aan, en ik ga em niet laten staan omdat andere mensen dan denken dat het een brommer is

..4 takt 1 cilinder zijn trouwens ook leuk, kom je welliswaar neit bij een buikschuivertje uit, maar bv een XR..of een xl, wel wat ouder, maar zeker goedkoop in de verzekering en met wat geluk geen wegenbelasting..rijdt ook heel lekker, maar snelwegen e.d kun je wel vergeten, dingen zijn perfect voor in de bbk en 80 wegen

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 19-9-2007 om 12:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 19-9-2007 om 12:09 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Junkie XR 19-9-2007 12:14 Print reply

Posts: 5753
Ja, maar waarom ik zeg dat te laten staan is omdat je gewoon garanties hebt dat die dingen stuk gaan lopen. Dan is een oud goedkoop 1 cilindertje ineens een hele dure business en zeker 't geld niet waard
 
Splendid 19-9-2007 12:15 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
Ja, maar waarom ik zeg dat te laten staan is omdat je gewoon garanties hebt dat die dingen stuk gaan lopen. Dan is een oud goedkoop 1 cilindertje ineens een hele dure business en zeker 't geld niet waard


ben ik met je eens:P daar doelde ik ook op..gedeeltelijk..dingen zijn wel leuk..100% funfactor..daarom moet je ze nemen als "erbij" en niet als enige motor waar je elke dag mee rijdt
 
Ik wil een onderwaterbeer!!

Dit topic is 8049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved