Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1372 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45240 - Honda NSR probleem
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoGPnsr 18-9-2007 20:57 Print topicpost

Posts: 332
hallo allemaal

ik had zown 3 weken geleden een vastloper maar zodra ik de cilinder van mn blok haalde ging alles weer soepel(miste wel stukje zuigerveer dus denk dat dat ergens klem zat),

alleen de zuiger was aan de bovenkant kapot en de cilinderkop
ik miste tevens ook de pakking tussen mn carberateur en spruitstuk

ik heb nu een nieuwe zuiger, cilinderkop, membraan en pakkingen

toen ik dit alles in elkaar had gezet leek het net alsof mn brommer verzoop, hij stotterde namelijk gigantisch van de 6000 tot 8000 toeren, dus vlak voor mn powerband

ik dacht dat dit kwam omdat ik die missende pakking had gerepareerd. ik ben toen van sproeier 150 naar 110 gegaan en toen deed mijn brommer van de 2000 tot de 8000 helemaal niks meer.

wat ik nu ook doe aan afstellen enzo er komt nauwlijks verschil in.

ik zit nu zelf te denken dat het misschien mn membraan is of mn contactpuntjes?

weet IEMAND waar dit aan ligt of aan kan liggen?

alvast bedankt


EDIT: ik meld er ook ff bij dat als ik hem aanloop en ik geef gas dan valt ie helemaal weg
en als ik ongeveer bij de 7000 toeren zit en ik spring erop en ik hou mn koppeling in gebeurd er zowat helemaaaaal niks. ook niet als ik gas geef

EDIT 2: als ik hem aanren hoor ik hem ook gigantisch knetteren tot de 8000 toeren waar ie normaal begint te rijden

Dit bericht is gewijzigd door MotoGPnsr op 18-9-2007 om 21:03 uur.
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children

Royal Club 18-9-2007 20:59 Print reply

Posts: 60390
gasnaaaaaaaaaahaaaaaaald

maar, tussen de 2en de 8k doet ie niks

omschrijf het eens ff beter

stottert ie, valtie uit ff details
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MotoGPnsr 18-9-2007 21:00 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
gasnaaaaaaaaaahaaaaaaald

maar, tussen de 2en de 8k doet ie niks

omschrijf het eens ff beter

stottert ie, valtie uit ff details


ik was net te laat, maar check mn edit dan ff
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Royal Club 18-9-2007 21:02 Print reply

Posts: 60390
probeer eens tussen maten

140, 130 120
135 125 115
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
pro-shark 18-9-2007 21:03 Print reply

Posts: 290
gewoon even een nieuwe carbarateur kopen. dan ben je waarschijnlijk van al het gezeur af.

er zit geen hpi op neem ik aan?
 
kkkk
MotoGPnsr 18-9-2007 21:04 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
probeer eens tussen maten

140, 130 120
135 125 115



zou ook kunnen maar het lijkt ook wel alsof mn gasnaald juist een beetje los zit, terwijl ik helemaal niet aan dat kleine clipje heb gezeten, hijs wel een keer uit elkaar gevallen en ik dacht dat ik het weer goed in elkaar had gezet.
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Royal Club 18-9-2007 21:05 Print reply

Posts: 60390
lol

zit er om die gasnaald, een metalen ringetje met opening
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
laurenh 18-9-2007 21:06 Print reply
Posts: 155
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
gewoon even een nieuwe carbarateur kopen. dan ben je waarschijnlijk van al het gezeur af.

er zit geen hpi op neem ik aan?


waar slaat dat nou op? volges mij zal de afstelling nu anders moeten zijn omdat er eerst idd een pakking miste dus andere sproeiers proberen.

 
MotoGPnsr 18-9-2007 21:07 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
lol

zit er om die gasnaald, een metalen ringetje met opening



jahh, als je dat clipje bedoeld die je van hoogte kan verstellen?

of een grotere ijzere ring die erop ligt om de gasnaald tegen de gasschuif aan te duwen?
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Royal Club 18-9-2007 21:08 Print reply

Posts: 60390
dat 1e
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MotoGPnsr 18-9-2007 21:10 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dat 1e



jahh dat zit erop, maar die is er ook nooit af geweest in dat hele repareer gebeuren.

(maar er is dus geen mogelijkheid dat dit is veroorzaakt omdat ik van een standaard 4-kleps metalen membraan naar een carbone 6-kleps ben gegaan?)
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-9-2007 21:15 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoGPnsr
[...]



jahh dat zit erop, maar die is er ook nooit af geweest in dat hele repareer gebeuren.

(maar er is dus geen mogelijkheid dat dit is veroorzaakt omdat ik van een standaard 4-kleps metalen membraan naar een carbone 6-kleps ben gegaan?)


als beide membranen goed waren kun je dat wel uitsluiten idd
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Menu2t 18-9-2007 21:16 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurenh
[...]


waar slaat dat nou op? volges mij zal de afstelling nu anders moeten zijn omdat er eerst idd een pakking miste dus andere sproeiers proberen.




slaat als een tang op een varken..
ik denk eerder dat je gewoon valse lucht hebt. weet je trouwens wel zeker dat de cilinder nog goed was? niet dat er vegen/krassen in zaten toen je hem monteerde( er staat niet dat je die vervangen hebt?? )
 
NSR Supersprint special!
MotoGPnsr 18-9-2007 21:21 Print reply

Posts: 332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]



slaat als een tang op een varken..
ik denk eerder dat je gewoon valse lucht hebt. weet je trouwens wel zeker dat de cilinder nog goed was? niet dat er vegen/krassen in zaten toen je hem monteerde( er staat niet dat je die vervangen hebt?? )



nee de cilinder was echt nog HELEMAAL mooi, ik zag nergens ook maar een klein krasje.

EDIT: ik ben er ook mee naar de brommerboer geweest omdat ie wou meten welke koppakking ie mee zou geven en uitlaatring?(vond ik raar)
en voor de nieuwe zuiger wou ie meten.

maar alsnog, dan zou hem dat toch wel opvallen want hij keek er wel in


ps. wat het misschien ook zou zijn is de bougie? maar dan vind ik het zo raar dat ie dit gedrag vertoont net na een reparatiebeurdje en dat het verschilt kwa grootte sproeier en dat ie het na 8000 toeren, als de bougie nog meer werk moet leveren, dat ie het dan wel doet



Dit bericht is gewijzigd door MotoGPnsr op 18-9-2007 om 21:23 uur.
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
MotoGPnsr 18-9-2007 21:37 Print reply

Posts: 332
kep ff een lijstje gemaakt met mogelijke oplossingen

1- vonk checken eventueel nieuwe bougie
2- gasnaald opnieuw checken
2- terug naar m'n staal 4-kleps membraan
3- contactpuntjes checken
5- cilinder er weer af(laatste hoop)
 
Honda NSR Racing Team, Mind my Speed, Watch your Children
Royal Club 18-9-2007 21:38 Print reply

Posts: 60390
sinds wanneer heeft een nsr contactpunten?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 2837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved