markvk88 |
21-9-2007 10:34 |
Posts: 13 |
Die ring in de uitlaat is inderdaad een goede tip, kzag dat daar ook een FAQ over was dus dat ga ik misschien ook wel goed.
Maar ik wil misschien ook nog wat orginele (langzamere) onderdelen op de brommer zetten, en ik wil graag weten welke carburateur ik er het beste op kan zetten: 12mm keihin, 18mm keihin, 16mm mikuni ? Dit icm orginele mb8 uitlaat zou ik een snelheid van ong 80 willen hebben, welke kan ik het beste nemen??
|
|
|
|
Frysk |
21-9-2007 14:18 |
Posts: 34928 |
originele 50 uitlaat.....
knijpt hem genoeg, + dat NSR uitlaat er nite lelijk uitziet
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 21-9-2007 om 14:19 uur.
|
|
giggitybyte |
|
markvk88 |
25-9-2007 22:58 |
Posts: 13 |
orginele mb5 uitlaat in combinatie met 18mm keihin en orginele luchtfilterbak, wat zou dat lopen ongeveer?
|
|
|
|
rik hulkenberg |
25-9-2007 22:59 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markvk88
orginele mb5 uitlaat in combinatie met 18mm keihin en orginele luchtfilterbak, wat zou dat lopen ongeveer?
ongeveer 55 maar zou het niet doen zuipt echt veel kan hem dan beter begrensen
|
|
|
|
markvk88 |
25-9-2007 23:03 |
Posts: 13 |
en als ik nou orgi mb80cc of mb 70cc uitlaat erop zet met orginele luchtfilterbak en misschien ook 18mm keihin, wat zou die dan lopen? Hoe begrenzen bedoel je? Met begrenzer? Kwil liever dat ie gewoon bepaalde max snelheid heeft, 130 kan ik hier (woon in de stad) toch nergens rijden dus is ook niet nodig.
Wat zou 70cc orgi mb uitlaat dus samen met orginele luchtfilter doen? (en misschien dus ipv 21mm 18mm carb)
|
|
|
|
rik hulkenberg |
25-9-2007 23:06 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markvk88
en als ik nou orgi mb80cc of mb 70cc uitlaat erop zet met orginele luchtfilterbak en misschien ook 18mm keihin, wat zou die dan lopen? Hoe begrenzen bedoel je? Met begrenzer? Kwil liever dat ie gewoon bepaalde max snelheid heeft, 130 kan ik hier (woon in de stad) toch nergens rijden dus is ook niet nodig.
Wat zou 70cc orgi mb uitlaat dus samen met orginele luchtfilter doen? (en misschien dus ipv 21mm 18mm carb)
filter maakt niks tot bijna niks uit bedoel boven de gaschruif ringetjes om te begrenzen.
met een ori licht bewerkte cil 18mm keihin snelle ori uitlaat ongeveer 75
|
|
|
|
markvk88 |
25-9-2007 23:11 |
Posts: 13 |
dus op dat 80cc nsr-blok als ik daar een 70cc orginele mb-uitlaat onder zet, samen met een 18mm keihin en dus wel dat powerfilter erop hou, zou die max. ongeveer 75 gaan? Dat zou ideaal zijn namelijk... hier in de buurt hebbik toch niet mogelijkheid harder te gaan
|
|
|
|
rik hulkenberg |
25-9-2007 23:15 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markvk88
dus op dat 80cc nsr-blok als ik daar een 70cc orginele mb-uitlaat onder zet, samen met een 18mm keihin en dus wel dat powerfilter erop hou, zou die max. ongeveer 75 gaan? Dat zou ideaal zijn namelijk... hier in de buurt hebbik toch niet mogelijkheid harder te gaan
nee hebt het over een honda mb ori 50cc cil
|
|
|
|
5MB5 |
25-9-2007 23:18 |
Posts: 878 |
ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. zet er origineel 80 spul op (uitlaat en carburateur), gewoon met je originele luchtfilterbak
dan loopt ie tachtig, dan loopt ie goed, geen gezeik met afstellen, en hij blijft 500 jaar lang heel.
|
|
|
|
markvk88 |
25-9-2007 23:19 |
Posts: 13 |
en 80cc nsr dan, als ik daar nou een 70cc mb-uitlaat onder zet, 18 mm carb? Kijk ik hoef geen 50 te gaan met dat 80cc blok, maar zo 80 ongeveer ipv 130. Wat denk je dat 80cc nsr blok met 18mm keihin en 70cc orgi mb-uitlaat en powerfilter max snelheid heeft?
|
|
|
|
markvk88 |
25-9-2007 23:22 |
Posts: 13 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
ik snap niet waarom je zo moeilijk doet. zet er origineel 80 spul op (uitlaat en carburateur), gewoon met je originele luchtfilterbak
dan loopt ie tachtig, dan loopt ie goed, geen gezeik met afstellen, en hij blijft 500 jaar lang heel.
oke ga ik dat es proberen, brommer krijg ik binnekort dus ga es proberen
|
|
|
|
mtx-motard |
25-9-2007 23:26 |
Posts: 14947 |
sla een deuk in het begin van je uitlaat, een grote.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
5MB5 |
25-9-2007 23:27 |
Posts: 878 |
ik bedoel niet zeikerig over te komen en al helemaal niet om je af te zeiken
het voordeel ervan is dat het er van buiten ook origineel uitziet, verschil tussen een originele 80 uitlaat en een originele 50 uitlaat zie je op zich niet tenzij je de voorbocht gaat opmeten. zelfde met de carburateur, een keihin van een 50 en 80 ziet er van buiten af hetzelfde uit.
dan kun je gewoon de standaard sproeier pakken die er in hoort, zonder dat je het risico loopt dat de boel vastloopt tijdens het zoeken van de juiste afstelling/sproeier als je een ring in de uitlaat gaat gebruiken.
succes
|
|
|
|