Jarco |
18-9-2007 19:48 |
Posts: 4520 |
ring in de uitlaat lassen en dan opnieuw afstellen. wat voor setup/blok heb je nu?
|
|
|
|
5MB5 |
18-9-2007 19:52 |
Posts: 878 |
lichthoogte van je membraan kleiner maken door de dikke metalen lippen iets terug te buigen. kleinere slang tussen luchtfilter en carburateur monteren.
aanzuigopening van de filterbak kleiner maken.
verder kun je bijv. een originele MB8 uitlaat passend maken en een standaard 18mm carburateur monteren in combinatie met de standaard luchtfilterbak. dan heb je weinig gedoe qua afstellen en zou ie iets boven de 80 lopen. maar das met andere onderdelen dus.
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 18-9-2007 om 19:54 uur.
|
|
|
|
Jarco |
18-9-2007 19:54 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
lichthoogte van je membraan kleiner maken door de dikke metalen lippen iets terug te buigen.
verder kun je bijv. een originele MB8 uitlaat passend maken en een standaard 18mm carburateur monteren in combinatie met de standaard luchtfilterbak. dan heb je weinig gedoe qua afstellen en zou ie iets boven de 80 lopen
hij wou het zo goedkoop mogelijk met zo weinig mogelijk aanpassingen. Lijkt me een ring in de uitlaat en wat afstellen wat makkelijker dan dat wat jij aangeeft.
|
|
|
|
pro-shark |
18-9-2007 19:58 |
Posts: 290 |
of kleinere carb of kleinere sproeier.
maar ring in de uitlaat of prop lijkt mij het best ja.
|
|
kkkk |
|
Jarco |
18-9-2007 20:00 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
of kleinere carb of kleinere sproeier.
maar ring in de uitlaat of prop lijkt mij het best ja.
Carb heeft nauwelijks invloed op de topsnelheid, enkel optrekken/verbruik.
Kan natuurlijk dat je brommer zo zwaar vertand is waardoor je met een kleinere carb te weinig vermogen hebt waardoor je hem nog lichter moet vertanden ook.
|
|
|
|
pro-shark |
18-9-2007 20:13 |
Posts: 290 |
ben ik het niet mee eens, minder benzine=natuurlijk mindersnelheid.
dat zou ik dan wel doen, kleiner vertanden. maar dan trekt dat ding zo gigantisch snel op. maar dat is opzich ook wel weer mooi.
|
|
kkkk |
|
Baasbas |
18-9-2007 20:46 |
Posts: 2176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
ben ik het niet mee eens, minder benzine=natuurlijk mindersnelheid.
dat zou ik dan wel doen, kleiner vertanden. maar dan trekt dat ding zo gigantisch snel op. maar dat is opzich ook wel weer mooi.
je kan het niet met hem eens zijn, maar hij heeft wel gelijk..
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Royal Club |
18-9-2007 20:49 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
ben ik het niet mee eens, minder benzine=natuurlijk mindersnelheid.
dat zou ik dan wel doen, kleiner vertanden. maar dan trekt dat ding zo gigantisch snel op. maar dat is opzich ook wel weer mooi.
minder benzine onder motto van kleinere sproeier gaatie idd zachter van
tot ie volledig stopt omdat je zuiger vastgesmolten zit in je cilinder
prop en dan pas sproeier dus
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
markvk88 |
18-9-2007 21:04 |
Posts: 13 |
Ik wil opzich wel iets investeren als ie daardoor ong. 70-80 gaat lopen op ze max. Kzie op motoimport.nl de orginele mb8uitlaat voor 50euro, als ik die koop en een 18mm keihin carb (40e), en dus verder 80cc+powerfilter (tandw verhouding weet ik niet), hoe hard zou ik dan gaan op ze max? Ik weet dat dat beetje gissen valt altijd, maar wat zouden jullie denken?
Nu is dus 130kmh met homoet 80cc race uitlaat en ik dacht 21mm carb.
|
|
|
|
erwin fs1 |
18-9-2007 21:27 |
Posts: 897 |
of je ruilt je hele setup met iemand met een nsr die 80 loopt. kun je er denk ik ook nog wel geld tussen uit houden
|
|
vake bej te bange.... |
|
markvk88 |
18-9-2007 21:32 |
Posts: 13 |
dat is geen optie, k ben benieuwd wat jullie denken dat die zal lopen als ik dus die homoet race-uitlaat vervang door een orginele mb8. Wat die dan ong. zou lopen en wat ie zou lopen wanneer ik ook die 21mm carb vervang voor een 18mm keihin.
Hoor het graag!!
|
|
|
|
5MB5 |
18-9-2007 22:06 |
Posts: 878 |
ik zou het snelle spul gewoon verkopen (die carb en die homoet) en dan standaard 80cc spul monteren: uitlaat, spruitstuk, carburateur, filterbak met aanzuigbegrenzer en dunne slang. dan zit je op de standaar 80cc setup waarmee ie dus 80 zou moeten lopen. beste dan ook de standaard tandwielverhouding van een 80 monteren.
|
|
|
|
markvk88 |
19-9-2007 18:14 |
Posts: 13 |
ik denk dat ik de brommer koop en dan via motoimport een orginele mb8 uitlaat koop (60e nieuw, 25 2ehands), en dan een kleinere carb. Bijv 18mm Keihin, of kan ik beter een 16mm mikuni kopen?
Zou ik wanneer ik deze op m'n 80cc nsr-blok zet een topsnelheid hebben van +- 80kmh?
En zou ik dan beter de 18mm Keihin kunnen kopen of 12mm Keihin of 16mm Mikuni als ik zo rond die 80kmh wil zitten??
|
|
|
|
markvk88 |
20-9-2007 17:02 |
Posts: 13 |
welke zal ik het beste nemen?
|
|
|
|
Jarco |
20-9-2007 17:04 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markvk88
welke zal ik het beste nemen?
Als je gewoon goedkoop uit wilt zijn las je een ring in die uitlaat.
Verder begrijp ik niet waarom je er niet gewoon een ori 50 mb blokje onder legt.
|
|
|
|