Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Te rijk??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1185 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45235 - Te rijk??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vehikel 18-9-2007 19:06 Print topicpost

Posts: 2903
Ik heb een zeer ingewikkeld probleem. Mijn brommer loopt opeens véél stè rijk.
Het enige dat ik gedaan heb, is het vlotterniveau aangepast, want hij liep over. Daarna reed hij buitengewoon goed. Maar na 2 dagen wilde ik wegrijden, en kwam bijna niet vooruit.
Het probleem speelt zich al lang, tot 2x toe dacht ik 'm gemaakt te hebben, ik had namelijk een versleten membraan ondekt, en een gescheurde voetpakking (uiteraard vervangen).

Ondertussen heb ik - om alles uit te sluiten - de bougie en de condensator vervangen. Maar het lijkt niet op een onstekingsprobleem.
Zuigerveren zijn nog perfect. Ik heb een prachtige vonk, alles gecontroleerd op valse lucht.
Wat mogelijk zou zijn is een lekke keering, waardoor die compressie verliest en dus geen toeren kan maken. Het laatste wat ik doe is het blok opentrekken, of heeft iemand ervaring met lekke keerringen?
Ook aan de carburateur valt niks op aan te merken.
Ontsteking staat perfect getimed.

Kortom: Ik ben ten einde raad.

Dus bij deze vraag ik of iemand het probleem herkent?

Ps: Het is een Yamaha Dt50mx

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 18-9-2007 om 19:14 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

snowboarderke 18-9-2007 19:11 Print reply

Posts: 2193
stop er een kleinere sproeier in?

Snap je probleem niet echt
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Viertakt 18-9-2007 19:12 Print reply

Posts: 3586
Met je DT of je CB?
 
Viertakt uber alles.
Vehikel 18-9-2007 19:13 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
stop er een kleinere sproeier in?

Snap je probleem niet echt

Lijkt mij niet verstandig. Het komt opeens, zonder iets aan de setup te hebben verandert.

Mijn Dt50, kzal het ff bij zetten :P

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 18-9-2007 om 19:14 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
snowboarderke 18-9-2007 19:20 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Lijkt mij niet verstandig. Het komt opeens, zonder iets aan de setup te hebben verandert.

Mijn Dt50, kzal het ff bij zetten :P

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 18-9-2007 om 19:14 uur.

Als je vroeger valse lucht trok dan kan dat wel, want doordat hij nu geen valse lucht meer trekt heb je je afstelling ook aangepast.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Vehikel 18-9-2007 19:25 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]

Als je vroeger valse lucht trok dan kan dat wel, want doordat hij nu geen valse lucht meer trekt heb je je afstelling ook aangepast.

Hij liep voorheen ook perfect, dus dan denk ik dat ie toen ook geen valse lucht had. Hij liet alleen af en toe een drupje los bij de overloop. Nadat ik dat aangepast had, reed ie nog steeds goed.

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
clutch 18-9-2007 19:39 Print reply

Posts: 993
als het je keerring is rookt ie ook heel erg. ze waren toen bij mij stuk. kheb er toen nieuwe ingezet. aangezien jij nu op me brom rijd... lijkt ut me sterk dat ze nu al stukzijn
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Vehikel 18-9-2007 19:59 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
als het je keerring is rookt ie ook heel erg. ze waren toen bij mij stuk. kheb er toen nieuwe ingezet. aangezien jij nu op me brom rijd... lijkt ut me sterk dat ze nu al stukzijn

Dat lijkt mij ook sterk, maar verder kan het bijna niks zijn. Weet je nog welke keerring het was? Hij rookt wel erg bij het starten btw.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 18-9-2007 20:26 Print reply

Posts: 4772
Wss je keerring ja, is makkelijk te fixen

Heel simpel, laat je cilinder enzo maar zitten.

Je kan ff je uitlaat los halen (toch simpel bij een DT ) en wss zie je dan een hoop drap in de uitlaat poort van de cilinder liggen.
Zo nee : ff langzaam kicken met je hand zodat je de zuiger langs ziet komen, daar zal wss een hoop vet aan kleven :-P

Wat je moet doen om het uit te sluiten :

ff het rechter carter eraf halen (tip : Als het carter eraf is, NIET NIET NIET aan je kick-start komen, en NIET NIET NIET aan je koppeling draaien !!!! zorg dat die stil blijft staan, anders kan je je kickstart veer erop frotten, wat een half uur duurt met een hoop schelden ) dus..

Carter eraf, en dan zie je naast je koppeling een klein tandwieltje zitten, die zit op de krukas, en direct achter dat tandwieltje zit de keerring
wss bungelt die er los achter

Als je het tandwieltje eraf haalt, zet de brommer in zijn 1 zodat hij niet kan draaien

Tis misschien een uurtje werk, let er op dat je de nieuwe keerring er netjes recht op drukt


 
Vehikel 18-9-2007 21:02 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Wss je keerring ja, is makkelijk te fixen

Heel simpel, laat je cilinder enzo maar zitten.

Je kan ff je uitlaat los halen (toch simpel bij een DT ) en wss zie je dan een hoop drap in de uitlaat poort van de cilinder liggen.
Zo nee : ff langzaam kicken met je hand zodat je de zuiger langs ziet komen, daar zal wss een hoop vet aan kleven :-P

Wat je moet doen om het uit te sluiten :

ff het rechter carter eraf halen (tip : Als het carter eraf is, NIET NIET NIET aan je kick-start komen, en NIET NIET NIET aan je koppeling draaien !!!! zorg dat die stil blijft staan, anders kan je je kickstart veer erop frotten, wat een half uur duurt met een hoop schelden ) dus..

Carter eraf, en dan zie je naast je koppeling een klein tandwieltje zitten, die zit op de krukas, en direct achter dat tandwieltje zit de keerring
wss bungelt die er los achter

Als je het tandwieltje eraf haalt, zet de brommer in zijn 1 zodat hij niet kan draaien

Tis misschien een uurtje werk, let er op dat je de nieuwe keerring er netjes recht op drukt



Thx! er zit denk niks anders meer op dan die keerring te vervangen, dus ik ga het proberen :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
erwin fs1 18-9-2007 21:22 Print reply

Posts: 897
zit je luchtfilter niet gewoon verstopt?
 
vake bej te bange....
BIET 18-9-2007 21:49 Print reply

Posts: 22355
Waar aan herken je eigenlijk dat ie te rijk loopt, waarom denk je dat ie dat doet? Misschien zit je er wel naast en is het een ander probleem. Wat voor geluid maakt ie?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Vehikel 19-9-2007 19:14 Print reply

Posts: 2903
Dat ie te rijk loopt weet ik niet helemaal 100% zeker, maar de brommer heeft wel dat typische geknetter (Net alex z'n brommer toen ).

Ik heb het ook zonder luchtfilter (powerfilter) geprobeert, maar dat maakt helemaal geen verschil.
De uitlaat is ook nog helemaal open, daar ligt het ook niet aan.

Ik denk zelf dat er een keerring eruit ligt. Dat kan ik testen door er een beetje olie eruit te laten lopen, en de vik erin zetten als het lekker blijft branden zit er benzine in. Misschien dat door de carterdruk de benzinedampen de olie in gepompt zijn. Dat kan ik eens proberen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Senda-R RULEZZZ 21-9-2007 17:15 Print reply

Posts: 38
Het is misschien te simpel voor woorden (maar beter makkelijk dan moeilijk doen), maar misschien is je sproeier niet genoeg aangedraaid en losgetrilt? Is mij 1x overkomen, maar dan loopt ie niet goed meer .
 
gangsterjens 21-9-2007 17:16 Print reply

Posts: 1553
ik kom nog wel wat geld te kort, en je bent TE rijk zeg je dus kom maar op
 
Hoi
Vehikel 21-9-2007 18:03 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Senda-R RULEZZZ
Het is misschien te simpel voor woorden (maar beter makkelijk dan moeilijk doen), maar misschien is je sproeier niet genoeg aangedraaid en losgetrilt? Is mij 1x overkomen, maar dan loopt ie niet goed meer .

Die zit goed. Ik heb alles los gehad, piekfijn schoongemaakt, en 3x gechecked of het goed vast zit :P
Maar net heb ik nog het een en ander afgesteld, en hij liep weer! Maar ik denk dat dat valse hoop is, dus laten we hopen dat ie deze keer het ook blijft doen.
Alleen starten en stationair draaien gaat nog niet echt helemaal tof, maar het is iig te doen :P
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gangsterjens
ik kom nog wel wat geld te kort, en je bent TE rijk zeg je dus kom maar op

Oké, post je banknummer dan maar
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 3736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved