Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #45235 - Te rijk??
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3736 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
snowboarderke |
18-9-2007 19:11 |
Posts: 2193 |
stop er een kleinere sproeier in?
Snap je probleem niet echt
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
Viertakt |
18-9-2007 19:12 |
Posts: 3586 |
Met je DT of je CB?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Vehikel |
18-9-2007 19:13 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
stop er een kleinere sproeier in?
Snap je probleem niet echt
Lijkt mij niet verstandig. Het komt opeens, zonder iets aan de setup te hebben verandert.
Mijn Dt50, kzal het ff bij zetten :P
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 18-9-2007 om 19:14 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
snowboarderke |
18-9-2007 19:20 |
Posts: 2193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Lijkt mij niet verstandig. Het komt opeens, zonder iets aan de setup te hebben verandert.
Mijn Dt50, kzal het ff bij zetten :P
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 18-9-2007 om 19:14 uur.
Als je vroeger valse lucht trok dan kan dat wel, want doordat hij nu geen valse lucht meer trekt heb je je afstelling ook aangepast.
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
Vehikel |
18-9-2007 19:25 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]
Als je vroeger valse lucht trok dan kan dat wel, want doordat hij nu geen valse lucht meer trekt heb je je afstelling ook aangepast.
Hij liep voorheen ook perfect, dus dan denk ik dat ie toen ook geen valse lucht had. Hij liet alleen af en toe een drupje los bij de overloop. Nadat ik dat aangepast had, reed ie nog steeds goed.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
clutch |
18-9-2007 19:39 |
Posts: 993 |
als het je keerring is rookt ie ook heel erg. ze waren toen bij mij stuk. kheb er toen nieuwe ingezet. aangezien jij nu op me brom rijd... lijkt ut me sterk dat ze nu al stukzijn
|
|
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down. |
|
Vehikel |
18-9-2007 19:59 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
als het je keerring is rookt ie ook heel erg. ze waren toen bij mij stuk. kheb er toen nieuwe ingezet. aangezien jij nu op me brom rijd... lijkt ut me sterk dat ze nu al stukzijn
Dat lijkt mij ook sterk, maar verder kan het bijna niks zijn. Weet je nog welke keerring het was? Hij rookt wel erg bij het starten btw.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Mopar |
18-9-2007 20:26 |
Posts: 4772 |
Wss je keerring ja, is makkelijk te fixen
Heel simpel, laat je cilinder enzo maar zitten.
Je kan ff je uitlaat los halen (toch simpel bij een DT ) en wss zie je dan een hoop drap in de uitlaat poort van de cilinder liggen.
Zo nee : ff langzaam kicken met je hand zodat je de zuiger langs ziet komen, daar zal wss een hoop vet aan kleven :-P
Wat je moet doen om het uit te sluiten :
ff het rechter carter eraf halen (tip : Als het carter eraf is, NIET NIET NIET aan je kick-start komen, en NIET NIET NIET aan je koppeling draaien !!!! zorg dat die stil blijft staan, anders kan je je kickstart veer erop frotten, wat een half uur duurt met een hoop schelden ) dus..
Carter eraf, en dan zie je naast je koppeling een klein tandwieltje zitten, die zit op de krukas, en direct achter dat tandwieltje zit de keerring
wss bungelt die er los achter
Als je het tandwieltje eraf haalt, zet de brommer in zijn 1 zodat hij niet kan draaien
Tis misschien een uurtje werk, let er op dat je de nieuwe keerring er netjes recht op drukt
|
|
|
|
Vehikel |
18-9-2007 21:02 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Wss je keerring ja, is makkelijk te fixen
Heel simpel, laat je cilinder enzo maar zitten.
Je kan ff je uitlaat los halen (toch simpel bij een DT ) en wss zie je dan een hoop drap in de uitlaat poort van de cilinder liggen.
Zo nee : ff langzaam kicken met je hand zodat je de zuiger langs ziet komen, daar zal wss een hoop vet aan kleven :-P
Wat je moet doen om het uit te sluiten :
ff het rechter carter eraf halen (tip : Als het carter eraf is, NIET NIET NIET aan je kick-start komen, en NIET NIET NIET aan je koppeling draaien !!!! zorg dat die stil blijft staan, anders kan je je kickstart veer erop frotten, wat een half uur duurt met een hoop schelden ) dus..
Carter eraf, en dan zie je naast je koppeling een klein tandwieltje zitten, die zit op de krukas, en direct achter dat tandwieltje zit de keerring
wss bungelt die er los achter
Als je het tandwieltje eraf haalt, zet de brommer in zijn 1 zodat hij niet kan draaien
Tis misschien een uurtje werk, let er op dat je de nieuwe keerring er netjes recht op drukt
Thx! er zit denk niks anders meer op dan die keerring te vervangen, dus ik ga het proberen :P
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
erwin fs1 |
18-9-2007 21:22 |
|
BIET |
18-9-2007 21:49 |
Posts: 22355 |
Waar aan herken je eigenlijk dat ie te rijk loopt, waarom denk je dat ie dat doet? Misschien zit je er wel naast en is het een ander probleem. Wat voor geluid maakt ie?
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Vehikel |
19-9-2007 19:14 |
Posts: 2903 |
Dat ie te rijk loopt weet ik niet helemaal 100% zeker, maar de brommer heeft wel dat typische geknetter (Net alex z'n brommer toen ).
Ik heb het ook zonder luchtfilter (powerfilter) geprobeert, maar dat maakt helemaal geen verschil.
De uitlaat is ook nog helemaal open, daar ligt het ook niet aan.
Ik denk zelf dat er een keerring eruit ligt. Dat kan ik testen door er een beetje olie eruit te laten lopen, en de vik erin zetten als het lekker blijft branden zit er benzine in. Misschien dat door de carterdruk de benzinedampen de olie in gepompt zijn. Dat kan ik eens proberen.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Senda-R RULEZZZ |
21-9-2007 17:15 |
Posts: 38 |
Het is misschien te simpel voor woorden (maar beter makkelijk dan moeilijk doen), maar misschien is je sproeier niet genoeg aangedraaid en losgetrilt? Is mij 1x overkomen, maar dan loopt ie niet goed meer .
|
|
|
|
gangsterjens |
21-9-2007 17:16 |
Posts: 1553 |
ik kom nog wel wat geld te kort, en je bent TE rijk zeg je dus kom maar op
|
|
Hoi |
|
Vehikel |
21-9-2007 18:03 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Senda-R RULEZZZ
Het is misschien te simpel voor woorden (maar beter makkelijk dan moeilijk doen), maar misschien is je sproeier niet genoeg aangedraaid en losgetrilt? Is mij 1x overkomen, maar dan loopt ie niet goed meer .
Die zit goed. Ik heb alles los gehad, piekfijn schoongemaakt, en 3x gechecked of het goed vast zit :P
Maar net heb ik nog het een en ander afgesteld, en hij liep weer! Maar ik denk dat dat valse hoop is, dus laten we hopen dat ie deze keer het ook blijft doen.
Alleen starten en stationair draaien gaat nog niet echt helemaal tof, maar het is iig te doen :P
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gangsterjens
ik kom nog wel wat geld te kort, en je bent TE rijk zeg je dus kom maar op
Oké, post je banknummer dan maar
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Dit topic is 3736 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|