Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Set up Rieju Smx ( am6 )

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45229 - Set up Rieju Smx ( am6 )
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 18-9-2007 18:38 Print reply

Posts: 60390
hmm
true

maar maar maar

hij kwam zelf met mhr team aanzetten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RM-sm 18-9-2007 18:39 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
eeehm sparco

je bent met 50cc mhr oid ook gewoon de lul, alleen net iets minder hard dan met 80cc

vroeger was de regel

2kw is 2kw

mja

je kan natuurlijk
50mhr
50manston
50 pro race (bestond die?)
oid nemen
icm een leo v6
16mm, ori filter

[...]



maar ik denk dat je met 50cc domweg je brommer niet omhoog zult krijgen in zn 2
tenzij je vertanding 11/72 neemt ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-9-2007 om 18:37 uur.


schrap die 50 manston er maar van af. zijn meer toeren beukers dan koppel hoor!
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
sparco puch 18-9-2007 18:45 Print reply
Posts: 84
alles wat je verander aan je motor en zow ben je al de lul, dat snap ik ,

en hij hoefd ook niet in zijn 2 om hoog te komen, maar ik wil graag dat hij daar de kracht voor heefd dus dat het ZOU kunnen ,

wat is de beste trekkracht cilinder als cc's niet uit maakt, dus gewoon de beste koppelcilinder, en wat voor auspuff moet daar bij ?

mvg
 
Derbi Joris 18-9-2007 18:48 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sparco puch
alles wat je verander aan je motor en zow ben je al de lul, dat snap ik ,

en hij hoefd ook niet in zijn 2 om hoog te komen, maar ik wil graag dat hij daar de kracht voor heefd dus dat het ZOU kunnen ,

wat is de beste trekkracht cilinder als cc's niet uit maakt, dus gewoon de beste koppelcilinder, en wat voor auspuff moet daar bij ?

mvg

Malossi en de nieuwe polini's schijnen de 80cc versie's aardig wat koppel te leveren. Ik moet zeggen dat mijn gilardoni 70cc ook niet tegenvalt qua koppel, ook al verlies ik wat door mijn pro race uitlaat.
 
ktmstyled 18-9-2007 18:59 Print reply
Posts: 1806
ik zou met carerra 42 kit gaan rijden( gilardoni fabriekskit geloof rond de 350 euro ofzo en dan heb je veel koppel voor dat geld heb je een andere krukas(lange slag) en een cilinderkit het loopt dan egt als een trein autowheely's in ze 2 is dan wel bijna te doen zou ik zeggen alleen houd er rekening mee dat een rieju smx/mrx zwaar is van vore dus niet makkelijk omhoog komt

deze cilinderkit icm 21mm of 24mm en dan een yasuni cross hm pijp er op

Dit bericht is gewijzigd door ktmstyled op 18-9-2007 om 19:01 uur.
 
going sideways!
teamdoko 18-9-2007 19:04 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
eeehm sparco

je bent met 50cc mhr oid ook gewoon de lul, alleen net iets minder hard dan met 80cc

vroeger was de regel

2kw is 2kw

mja

je kan natuurlijk
50mhr
50manston
50 pro race (bestond die?)
oid nemen
icm een leo v6
16mm, ori filter

[...]



al deze cillinder krijg je echt niet zomaar omhoog
schrap deze allemaal maar vooral die pro race das nog de ergste toeren beuker.


 
JustinP 18-9-2007 19:40 Print reply
Posts: 204
Als je een Leovinci v6 uitlaat op de originele cilinder gooit (die evt wat bewerkt qua spoel- en uitlaatpoorten) moet je toch al wel zo'n 90 km/h kunnen rijden als je er 'normale' vertanding op hebt. MHR50 is inderdaad niet zo'n goede combi met een v6 denk ik, dan heb je een hoogtoerige cilinder met een laagtoerige uitlaat - gaat niet optimaal werken, wel op een ori cilinder. Daarnaast is een Leovinci v6 ook gruwelijk mooi om te zien.

'k zou er zowiezo een powerfilter op gooien en een 18 of 19mm carb dell idd.
Je kan ook een MHR uitlaat combineren met een MHR50cc, maar dat maakt het wel een stukje duurder.. Veel zwaardere vertanding zou ik er in dat geval niet op gooien, aangezien 't risico op warm- of vastlopen dan wel erg groot wordt.

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 18-9-2007 om 19:45 uur.
 
sparco puch 18-9-2007 21:04 Print reply
Posts: 84
mijn bromsie rijd nu al 80 ( presies )
en dat is alles ori maar begrensing is uit de uitlaat , plus een 19 mm carb dellortho.
en mij was verteld dat 50 cc Team MHR een koppel cilinder is ( laag toerige ) en ik las hier net in een ander topic dat leovinci een laag toerige aufpuff is , dus ik dacht mooie combo

leovinci v6 is uber mooi


maar ik wil graag onwijs hard optrekken ,
wat voor set up ben ik daar voor nodig , en welke auspuff ( liefste een leo v6 wand die vind ik heel mooi , maar moet natuurlijk wel kunnen samen werken met de cilinder )

Dit bericht is gewijzigd door sparco puch op 18-9-2007 om 21:06 uur.
 
ktmstyled 18-9-2007 21:20 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sparco puch
mijn bromsie rijd nu al 80 ( presies )
en dat is alles ori maar begrensing is uit de uitlaat , plus een 19 mm carb dellortho.
en mij was verteld dat 50 cc Team MHR een koppel cilinder is ( laag toerige ) en ik las hier net in een ander topic dat leovinci een laag toerige aufpuff is , dus ik dacht mooie combo

leovinci v6 is uber mooi


maar ik wil graag onwijs hard optrekken ,
wat voor set up ben ik daar voor nodig , en welke auspuff ( liefste een leo v6 wand die vind ik heel mooi , maar moet natuurlijk wel kunnen samen werken met de cilinder )

Dit bericht is gewijzigd door sparco puch op 18-9-2007 om 21:06 uur.


onwijs hard optrekken is niet egt mogelijk wil je het een beetje degelijk houden
ik zou nog steeds zeggen de yasuni cross hm pijp en gooi er dan een v6demper ofzo op of een crossmotordemper(zijn niet zo heel prijzig)
en qua cilinder zou ik gaan voor de gilardoni(70cc)(het liefst icm carerra 42 krukas) dan heb je egt veel koppel ik heb er pas nog mee gereden en vond het fantastisch rijden je zat zo aan de top van ongeveer 125kmh
 
going sideways!
sparco puch 18-9-2007 21:31 Print reply
Posts: 84
125 km/h is wel een beetje heel veel van het goede
en dat hoefd van mij helemaal niet

oke hier heb ik wel wat aan , maar dit is nou net niet wat ik zoek

de yasuni cross hm is dus de uitlaat die ik moet hebben ( want deze noemt iedereen )

welke cilinder is nou een mooie optrek cilinder voor mij ?

mvg
 
sparco puch 20-9-2007 14:23 Print reply
Posts: 84
NIEMAND???????????????
 
Dimitri 20-9-2007 14:29 Print reply
Posts: 1951
Nou, polini 80, enorm veel koppel, zo wegrijden in z'n 2. Beetje leuke uitlaat, euhm.. SP of Polini uitlaat? 21mm erachter, en op de ori krukas zetten, als die nog goed is.

Gaat hendig.
 
Jsze-MT5 20-9-2007 14:36 Print reply

Posts: 619
doppler 50 of mhrtje
19mm carb
bidalotje ofzo
 
goeie moggel
sparco puch 20-9-2007 14:40 Print reply
Posts: 84
mhr had ik al voor gesteld,
maar dat sgeen niet goed te zijn,

maar een doppler 50cc heefd lekker veel koppel ??


polini 80 tjah,, dat zit je toch weer op 80 cc maar wegrijden in zijn 2 , ja dan heefd hij veel koppel dat is wel mooi ja , maar oud de ori krukas dat dan wel ? of kan dar dan net zo goed een nieuwe krukas in ?

en alsk dr nou een 19 mm op zet ? want die heb ik gewoon al
en dan met een leovinci v6 uitlaat? of is de v6 uitlaat niet voor 80 cc geshikt ??

 
Dimitri 20-9-2007 14:45 Print reply
Posts: 1951
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sparco puch
mhr had ik al voor gesteld,
maar dat sgeen niet goed te zijn,

maar een doppler 50cc heefd lekker veel koppel ??


polini 80 tjah,, dat zit je toch weer op 80 cc maar wegrijden in zijn 2 , ja dan heefd hij veel koppel dat is wel mooi ja , maar oud de ori krukas dat dan wel ? of kan dar dan net zo goed een nieuwe krukas in ?

en alsk dr nou een 19 mm op zet ? want die heb ik gewoon al
en dan met een leovinci v6 uitlaat? of is de v6 uitlaat niet voor 80 cc geshikt ??



Ja de ori kruk kan het wel houden, een MHR80 houdt ie ook wel.. maakt allebei weinig toeren, alleen heeft de polini80 meer koppel. Maar als je echt 100% zekerheid wil koop je er ook gewoon een andere krukas bij maarja.. Ik heb ook met MHR80 op ori kruk gereden.. Half jaar ofzo? Altijd goed gegaan, erop gezet toen ie 10k had gelopen en eraf gehaald toen ie 16k had gelopen..
 

Dit topic is 4635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved