Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #45229 - Set up Rieju Smx ( am6 )
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 4635 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Royal Club |
18-9-2007 18:38 |
Posts: 60390 |
hmm
true
maar maar maar
hij kwam zelf met mhr team aanzetten
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
RM-sm |
18-9-2007 18:39 |
Posts: 3908 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
eeehm sparco
je bent met 50cc mhr oid ook gewoon de lul, alleen net iets minder hard dan met 80cc
vroeger was de regel
2kw is 2kw
mja
je kan natuurlijk
50mhr
50manston
50 pro race (bestond die?)
oid nemen
icm een leo v6
16mm, ori filter
[...]
maar ik denk dat je met 50cc domweg je brommer niet omhoog zult krijgen in zn 2
tenzij je vertanding 11/72 neemt ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-9-2007 om 18:37 uur.
schrap die 50 manston er maar van af. zijn meer toeren beukers dan koppel hoor!
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
sparco puch |
18-9-2007 18:45 |
Posts: 84 |
alles wat je verander aan je motor en zow ben je al de lul, dat snap ik ,
en hij hoefd ook niet in zijn 2 om hoog te komen, maar ik wil graag dat hij daar de kracht voor heefd dus dat het ZOU kunnen ,
wat is de beste trekkracht cilinder als cc's niet uit maakt, dus gewoon de beste koppelcilinder, en wat voor auspuff moet daar bij ?
mvg
|
|
|
|
Derbi Joris |
18-9-2007 18:48 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sparco puch
alles wat je verander aan je motor en zow ben je al de lul, dat snap ik ,
en hij hoefd ook niet in zijn 2 om hoog te komen, maar ik wil graag dat hij daar de kracht voor heefd dus dat het ZOU kunnen ,
wat is de beste trekkracht cilinder als cc's niet uit maakt, dus gewoon de beste koppelcilinder, en wat voor auspuff moet daar bij ?
mvg
Malossi en de nieuwe polini's schijnen de 80cc versie's aardig wat koppel te leveren. Ik moet zeggen dat mijn gilardoni 70cc ook niet tegenvalt qua koppel, ook al verlies ik wat door mijn pro race uitlaat.
|
|
|
|
ktmstyled |
18-9-2007 18:59 |
Posts: 1806 |
ik zou met carerra 42 kit gaan rijden( gilardoni fabriekskit geloof rond de 350 euro ofzo en dan heb je veel koppel voor dat geld heb je een andere krukas(lange slag) en een cilinderkit het loopt dan egt als een trein autowheely's in ze 2 is dan wel bijna te doen zou ik zeggen alleen houd er rekening mee dat een rieju smx/mrx zwaar is van vore dus niet makkelijk omhoog komt
deze cilinderkit icm 21mm of 24mm en dan een yasuni cross hm pijp er op
Dit bericht is gewijzigd door ktmstyled op 18-9-2007 om 19:01 uur.
|
|
going sideways! |
|
teamdoko |
18-9-2007 19:04 |
Posts: 420 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
eeehm sparco
je bent met 50cc mhr oid ook gewoon de lul, alleen net iets minder hard dan met 80cc
vroeger was de regel
2kw is 2kw
mja
je kan natuurlijk
50mhr
50manston
50 pro race (bestond die?)
oid nemen
icm een leo v6
16mm, ori filter
[...]
al deze cillinder krijg je echt niet zomaar omhoog
schrap deze allemaal maar vooral die pro race das nog de ergste toeren beuker.
|
|
|
|
JustinP |
18-9-2007 19:40 |
Posts: 204 |
Als je een Leovinci v6 uitlaat op de originele cilinder gooit (die evt wat bewerkt qua spoel- en uitlaatpoorten) moet je toch al wel zo'n 90 km/h kunnen rijden als je er 'normale' vertanding op hebt. MHR50 is inderdaad niet zo'n goede combi met een v6 denk ik, dan heb je een hoogtoerige cilinder met een laagtoerige uitlaat - gaat niet optimaal werken, wel op een ori cilinder. Daarnaast is een Leovinci v6 ook gruwelijk mooi om te zien.
'k zou er zowiezo een powerfilter op gooien en een 18 of 19mm carb dell idd.
Je kan ook een MHR uitlaat combineren met een MHR50cc, maar dat maakt het wel een stukje duurder.. Veel zwaardere vertanding zou ik er in dat geval niet op gooien, aangezien 't risico op warm- of vastlopen dan wel erg groot wordt.
Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 18-9-2007 om 19:45 uur.
|
|
|
|
sparco puch |
18-9-2007 21:04 |
Posts: 84 |
mijn bromsie rijd nu al 80 ( presies )
en dat is alles ori maar begrensing is uit de uitlaat , plus een 19 mm carb dellortho.
en mij was verteld dat 50 cc Team MHR een koppel cilinder is ( laag toerige ) en ik las hier net in een ander topic dat leovinci een laag toerige aufpuff is , dus ik dacht mooie combo
leovinci v6 is uber mooi
maar ik wil graag onwijs hard optrekken ,
wat voor set up ben ik daar voor nodig , en welke auspuff ( liefste een leo v6 wand die vind ik heel mooi , maar moet natuurlijk wel kunnen samen werken met de cilinder )
Dit bericht is gewijzigd door sparco puch op 18-9-2007 om 21:06 uur.
|
|
|
|
ktmstyled |
18-9-2007 21:20 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sparco puch
mijn bromsie rijd nu al 80 ( presies )
en dat is alles ori maar begrensing is uit de uitlaat , plus een 19 mm carb dellortho.
en mij was verteld dat 50 cc Team MHR een koppel cilinder is ( laag toerige ) en ik las hier net in een ander topic dat leovinci een laag toerige aufpuff is , dus ik dacht mooie combo
leovinci v6 is uber mooi
maar ik wil graag onwijs hard optrekken ,
wat voor set up ben ik daar voor nodig , en welke auspuff ( liefste een leo v6 wand die vind ik heel mooi , maar moet natuurlijk wel kunnen samen werken met de cilinder )
Dit bericht is gewijzigd door sparco puch op 18-9-2007 om 21:06 uur.
onwijs hard optrekken is niet egt mogelijk wil je het een beetje degelijk houden
ik zou nog steeds zeggen de yasuni cross hm pijp en gooi er dan een v6demper ofzo op of een crossmotordemper(zijn niet zo heel prijzig)
en qua cilinder zou ik gaan voor de gilardoni(70cc)(het liefst icm carerra 42 krukas) dan heb je egt veel koppel ik heb er pas nog mee gereden en vond het fantastisch rijden je zat zo aan de top van ongeveer 125kmh
|
|
going sideways! |
|
sparco puch |
18-9-2007 21:31 |
Posts: 84 |
125 km/h is wel een beetje heel veel van het goede
en dat hoefd van mij helemaal niet
oke hier heb ik wel wat aan , maar dit is nou net niet wat ik zoek
de yasuni cross hm is dus de uitlaat die ik moet hebben ( want deze noemt iedereen )
welke cilinder is nou een mooie optrek cilinder voor mij ?
mvg
|
|
|
|
sparco puch |
20-9-2007 14:23 |
Posts: 84 |
NIEMAND???????????????
|
|
|
|
Dimitri |
20-9-2007 14:29 |
Posts: 1951 |
Nou, polini 80, enorm veel koppel, zo wegrijden in z'n 2. Beetje leuke uitlaat, euhm.. SP of Polini uitlaat? 21mm erachter, en op de ori krukas zetten, als die nog goed is.
Gaat hendig.
|
|
|
|
Jsze-MT5 |
20-9-2007 14:36 |
Posts: 619 |
doppler 50 of mhrtje
19mm carb
bidalotje ofzo
|
|
goeie moggel |
|
sparco puch |
20-9-2007 14:40 |
Posts: 84 |
mhr had ik al voor gesteld,
maar dat sgeen niet goed te zijn,
maar een doppler 50cc heefd lekker veel koppel ??
polini 80 tjah,, dat zit je toch weer op 80 cc maar wegrijden in zijn 2 , ja dan heefd hij veel koppel dat is wel mooi ja , maar oud de ori krukas dat dan wel ? of kan dar dan net zo goed een nieuwe krukas in ?
en alsk dr nou een 19 mm op zet ? want die heb ik gewoon al
en dan met een leovinci v6 uitlaat? of is de v6 uitlaat niet voor 80 cc geshikt ??
|
|
|
|
Dimitri |
20-9-2007 14:45 |
Posts: 1951 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sparco puch
mhr had ik al voor gesteld,
maar dat sgeen niet goed te zijn,
maar een doppler 50cc heefd lekker veel koppel ??
polini 80 tjah,, dat zit je toch weer op 80 cc maar wegrijden in zijn 2 , ja dan heefd hij veel koppel dat is wel mooi ja , maar oud de ori krukas dat dan wel ? of kan dar dan net zo goed een nieuwe krukas in ?
en alsk dr nou een 19 mm op zet ? want die heb ik gewoon al
en dan met een leovinci v6 uitlaat? of is de v6 uitlaat niet voor 80 cc geshikt ??
Ja de ori kruk kan het wel houden, een MHR80 houdt ie ook wel.. maakt allebei weinig toeren, alleen heeft de polini80 meer koppel. Maar als je echt 100% zekerheid wil koop je er ook gewoon een andere krukas bij maarja.. Ik heb ook met MHR80 op ori kruk gereden.. Half jaar ofzo? Altijd goed gegaan, erop gezet toen ie 10k had gelopen en eraf gehaald toen ie 16k had gelopen..
|
|
|
|
Dit topic is 4635 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|