Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welk frame

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45228 - welk frame
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 18-9-2007 16:58 Print topicpost
Posts: 208
hallo,

ik heb een vraag over mijn mtx r2.
ik was vandaag aan het crossen en oppeens vloog de ketting eraf. toen ik die eropzette bleek dat het frame gescheurt was.

dit is nou al voor de 2e keer.

mijn vraag: kan ik mijn blok ook op een crossmotorframe zetten. zo ja. welke?


groeten Jeroen
 

THE CRAZY DOCTOR 18-9-2007 16:59 Print reply

Posts: 1302
ja maar het zal wel niet plug and play gaan maar het lukt zeker
 
5MB5 18-9-2007 17:00 Print reply

Posts: 878
waar is je frame precies gescheurd?
 
Djeep 18-9-2007 17:09 Print reply

Posts: 8621
En hoezo voor de 2de keer, 2 verschillende frame's of gelast en weer gescheur, of andere plek of wat?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
jeroenmtx 18-9-2007 17:19 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
En hoezo voor de 2de keer, 2 verschillende frame's of gelast en weer gescheur, of andere plek of wat?


hij is opnieuw gelast maar nu is hij op een andere plek gescheurd.
hij is bij het schakelpookje gescheurd.
 
Djeep 18-9-2007 17:22 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]


hij is opnieuw gelast maar nu is hij op een andere plek gescheurd.
hij is bij het schakelpookje gescheurd.


Tja dan heb je denk ik gewoon een rot frame en pech.. In princiepe moet zo'n frame dit wel houden
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
5MB5 18-9-2007 17:24 Print reply

Posts: 878
kwestie van een keer goed lassen en dan moet dat frame echt wel wat misbruik kunnen doorstaan.
 
henk43 18-9-2007 17:36 Print reply

Posts: 916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
kwestie van een keer goed lassen en dan moet dat frame echt wel wat misbruik kunnen doorstaan.


ja maar daar heb je niks aan als het frame nu op een andere plek is gescheurd

 
Nobody said it was easy
5MB5 18-9-2007 17:40 Print reply

Posts: 878
dan kun je er in iedergeval mee rijden tot ie ergens anders weer scheurt.

nee ik vind het vaag hoor, een frame scheurt niet zomaar en zeker niet die van een R2. dan moet je toch wel hele rare dingen doen
 
-simon- 18-9-2007 17:43 Print reply

Posts: 8211
ik denk dat je een rot frame hebt. want als ik zie wat een mtx sh of mt al kan hebben. en als ik dan naar een sh frame kijk en naar mijn r2 frame is zoon r2 frame toch heel wat dikker en steviger. en ik heb hem in de korte tijd dat ik hem heb al flink mishandel maar ook nog niks kapot ofzo.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
5MB5 18-9-2007 17:49 Print reply

Posts: 878
yeps, bij een mt wil de onderste buis nog wel doorschuren als de ketting er overheen loopt als ie ver opgehoogd is. dan scheurt ie daar als eerste, of als je er te vaak op gaat zitten terwijl ie op de standaard staat dan flext die buis ook om, verder knikken de 2 buizen die onder de tank doorlopen als je er mee gaat schans springen, dan zit er zo 5cm ruimte tussen die buizen en de tank
daarnaast willen de 2 "bouten" waar de achterschokbrekers op zitten nog wel eens afscheuren of verbuigen.

en als laatste scheuren de schetsplaten er vaak uit als je er een prolink in bouwt.

maar een sh of R2 frame mag niet scheuren
 
-simon- 18-9-2007 17:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
yeps, bij een mt wil de onderste buis nog wel doorschuren als de ketting er overheen loopt als ie ver opgehoogd is. dan scheurt ie daar als eerste, of als je er te vaak op gaat zitten terwijl ie op de standaard staat dan flext die buis ook om, verder knikken de 2 buizen die onder de tank doorlopen als je er mee gaat schans springen, dan zit er zo 5cm ruimte tussen die buizen en de tank
daarnaast willen de 2 "bouten" waar de achterschokbrekers op zitten nog wel eens afscheuren of verbuigen.

en als laatste scheuren de schetsplaten er vaak uit als je er een prolink in bouwt.

maar een sh of R2 frame mag niet scheuren


klopt. maar als zoon mt gaat scheuren ben je ook al flink bezig geweest.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Dargor 18-9-2007 18:04 Print reply

Posts: 1771
cr125 frame oud type is denk ik wel geschikt ervoor

zou wel wat aanpas werk inzitte :P
maar ik zie ook wel mt blokjes op die dinge dus..
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
jeroenmtx 18-9-2007 18:39 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
yeps, bij een mt wil de onderste buis nog wel doorschuren als de ketting er overheen loopt als ie ver opgehoogd is. dan scheurt ie daar als eerste, of als je er te vaak op gaat zitten terwijl ie op de standaard staat dan flext die buis ook om, verder knikken de 2 buizen die onder de tank doorlopen als je er mee gaat schans springen, dan zit er zo 5cm ruimte tussen die buizen en de tank
daarnaast willen de 2 "bouten" waar de achterschokbrekers op zitten nog wel eens afscheuren of verbuigen.

en als laatste scheuren de schetsplaten er vaak uit als je er een prolink in bouwt.

maar een sh of R2 frame mag niet scheuren



het is ook een 110cc getuned en ik ga altijd naar de crossbaan dus geef dan eigenlijk altijd volgas. zou het ook kunnen zijn dat dat frame niet voor een 110cc gebouwt is?

en ik spring er ook altijd mee

 

Dit topic is 618 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved