Quote:Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
en waarom bij een mt'tje dan niet?
wss kun jij wel goed je ketting spannen + dat de wiellagers van een mt groter zijn dan die van de nieuwere bromfietsten (vandaar dat honda(en de meeste oudere brommers) degelijk is)
en waarom het lager van de voortandwielas dan niet?
zit een veel steviger lager in + je achterwiel as krijgt een kracht van het wiel(welke dus ook bij een drempel een opdonder krijgt) op de as plus nog is de aantrekkracht van je ketting(welke het wiel ook nog is een beetje scheef trekt), dus dubbelop, het voortandwiel moet alleen de kracht van de te strake ketting zien te overleven (waar ze op berekent zijn)
ik blijf het veelste vlug vinden bij 12.000 km al
Toen ik mijn brommer 2ehands kocht met 8000km was het achterwiel lager aan de tandwiel kant ook al gaar en de vorige eigenaar had ze al is laten vervangen. (nu zit ik op de 20 000 km en nog geen speling en dat licht niet aan het rijgedrag, k neem geen gas terug voor een drempel)
bij mij lagen de achter wiel lagers er al na 4500km uit.
voor zit ze erg nog gewoon in.
me brommerboer zij je gaat te hard over de drempels.
mar dat vind ik wel meevallen. zie bijna nooit een drempel
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
kheb hier senda velgen liggen, hebben zon 10 k gelopen (als de teller klopt) waarvan de lagers ook kats gaar zijn. Echt alle 4. Ze zalle wel op de lagers bezuinigd hebbe