freak-out |
18-9-2007 12:25 |
Posts: 419 |
Eerst warm stoke end an met een lange pin of zo van de andere kant er tegen aan slaan?
Beetje lomp doen dan komt hij er wel uit
|
|
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen! |
|
Frysk |
18-9-2007 12:29 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: freak-out
Eerst warm stoke end an met een lange pin of zo van de andere kant er tegen aan slaan?
Beetje lomp doen dan komt hij er wel uit
waarom warm stoken, zetten die lagers alleen maar meer uit dumbass..
|
|
giggitybyte |
|
-Bassie- |
18-9-2007 12:30 |
Posts: 6617 |
via de andere kant met een schroeven draaier zonder warm stoken dan beschadig je je verf
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
RX-Racing |
18-9-2007 12:38 |
Posts: 117 |
Keej dus niet warm stoken, maar wat dan wel
|
|
|
|
-Bassie- |
18-9-2007 12:40 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RX-Racing
Keej dus niet warm stoken, maar wat dan wel
gewoon via andere kant lager er met een schroeven draaier er uit tikken met een hamer.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
RX-Racing |
18-9-2007 12:41 |
Posts: 117 |
Okeej zo beschadig ik dus niets. Is trouwens ijsklontjes erop leggen echt geen goed idee Srry als ik vervelend wordt
|
|
|
|
Frysk |
18-9-2007 12:42 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RX-Racing
Okeej zo beschadig ik dus niets. Is trouwens ijsklontjes erop leggen echt geen goed idee Srry als ik vervelend wordt
geleid niet goed genoeg (andere kant van lager blijft warm)
|
|
giggitybyte |
|
Djeep |
18-9-2007 12:42 |
Posts: 8621 |
Gewoon beunen,schroeverdraaier door gat, en rammen, gaan ze dr geheid uit, en beschadig je niks, mits je het goed doet.
IK sta nie in voor de jouw onhandigheid
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
RX-Racing |
18-9-2007 12:44 |
Posts: 117 |
Okeej danku allemaal, k ga glijk aan de slag
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
18-9-2007 13:09 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
waarom warm stoken, zetten die lagers alleen maar meer uit dumbass..
echt niet want het aluminium van de velg zet eerder uit dan het staal van de lagers.
maar goed, je krijgt ze er zonder warm stoken ook uit zonder beschadiging aan de velg als je het goed doet
waarom gaan die lagers van brommertjes van tegenwoordig eigenlijk zo vlug kapot hoeveel heeft dat ding gelopen?
een mt'tje doet wel een ton met achterwiellagers ofzo, inclusief crossen en springen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Teunis |
18-9-2007 13:21 |
Posts: 1073 |
ik heb ze nog nooit vervangen en er zit ook nog nul mm speling op.
Wel heb ik soms last van dat me stofkeering wat doorlaat en daardoor het lager zwaar gaat lopen.
maar dit is ook zo gefix, gewoon spoelen met was benzine en opnieuw lagervet in doen en hij is weer zgan
|
|
|
|
RX-Racing |
18-9-2007 13:27 |
Posts: 117 |
Tis allemaal goed gelukt, geen beschadegingen aan me velg. ( nu alleen nog wachten op nieuwe lagers...)
Me brommer heeft trouwens 12.000 km gelopen.
|
|
|
|
Teunis |
18-9-2007 13:28 |
Posts: 1073 |
dat is echt super snel, of heeft de vorige eignaar al een keer het klokje rondgereden
|
|
|
|
RX-Racing |
18-9-2007 13:33 |
Posts: 117 |
Volgens mij niet, de cilinder enzo zijn ook allemaal nog orgineel. Dus tenzij hij een oude velg met oude lagers er op heeft gesmeten denk ik dat hij het echt maar 12K heeft volgehouden
|
|
|
|
Harold |
18-9-2007 15:45 |
Posts: 1052 |
Dat je achterwiel lagers snel kapot gaan komt gewoon doordat de ketting vaak niet goed wordt gespannen.
Als je met een redelijk strak gespannen ketting rondrijd over drempels enz. dan wordt hij met inveren nog strakker gespannen: lager krijgt een opdonder.
En bij te slap is het klapperen van de ketting niet echt fijn voor je lager (is lang niet zo erg als te strak).
Het is ook vrijwel altijd het lager aan de tandwiel kant wat kapot gaat.
|
|
|
|