Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer loopt schraal

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45207 - Brommer loopt schraal
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 906 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malguti_mausje 17-9-2007 18:12 Print topicpost
Posts: 63
Ik had eerst een vraag, als je brommer uitstaat en je trekt je slangetje van je oliepompje af dan moet je pompje toch stoppen met stromen. Daarbij hij loopt soms wel en dan valt ie na een tijdje weer uit en dan hoor je bluuuuuuuuuuuuuuhpp net alsof die verzuipt (als je gas geeft) de ene keer rijd ie een stukje de andere keer krijg ik m nie eens aan. Ik dacht eerst aan de sproeier maar dan zou die het toch helemaal nie doen of stotteren bij een bepaald toerental?

setup is 16mm carb standaard 50 cc alu cilinder(am6) sproeier 80 en turbokit lacasada uitlaat.
 
Bonniej-style

5MB5 17-9-2007 18:15 Print reply

Posts: 878
'k kan d'r geen touw aan vastknopen. leg nog eens duidelijk uit wat je probleem is en wat je gedaan hebt
 
Malguti_mausje 17-9-2007 18:21 Print reply
Posts: 63
Ok komt ie,

Ik had eerst een dopler 50 snel met een 19mm dell ortho sproeiertje 78 (liep super). Tot op gegeven moment ik naar huis reed was het in ene BhoooppP. En toen viel die uit. Kon m gelijk weer starte.
volgende gedaan,
Cilinder vervangen + pakkingen
Standaard carb er weer opgezet.
membraam nagekeken.
is allemaal goed maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
De ene keer rijdt ie heel even de andere keer helemaal niet..
en dr komt aardig wat rook uit de uitlaat.
 
Bonniej-style
Malguti_mausje 17-9-2007 18:23 Print reply
Posts: 63
enne heb nu ff in me vlotter gekeken lag een redelijk laagje benzine in. Daarbij heb ik ook een oliepompje en daar stroomt constant olie uit ook als de motor uitstaat.
Kan het niet zijn dat die te veel olie krijgt omdat het pompje kapot is of stroomt hij altijd door.
 
Bonniej-style
RXBaz 17-9-2007 18:26 Print reply

Posts: 1879
ontsteking...
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Malguti_mausje 17-9-2007 18:29 Print reply
Posts: 63
mm, ontsteking dat d8 k eerst ook door laten meten maar die zou goed zijn:S mis dat ie nie op tijd staat. maar ik weet nie hoe je dat kan zien aan een elektronische ontsteking
 
Bonniej-style
RXBaz 17-9-2007 18:36 Print reply

Posts: 1879
ik heb dr ook weer niet zo heeeel veel verstand van am6, maar volgens mij kun je bij de ori ontsteking de timing niet veranderen, je hebt immers toch geen grondplaat(??) verbeter me as ik t fout heb.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Malguti_mausje 17-9-2007 18:39 Print reply
Posts: 63
zo ver k weet nie
 
Bonniej-style
Malguti_mausje 17-9-2007 18:40 Print reply
Posts: 63
k heb zelf t blok nog nooit opengehaald
 
Bonniej-style
RXBaz 17-9-2007 18:45 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malguti_mausje
k heb zelf t blok nog nooit opengehaald


ok licht dus niet aan mij :P, tip, mijn onsteking was ook een keer gaar, trek ff de vliegwiel deksel dr af, ruikt dat naar gare baterijen oid is je spoel vertieft.... simpel...
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
clutch 17-9-2007 18:57 Print reply

Posts: 993
dat ut olie slangetje blijft doorstromen komt omdat het reservoir hoger ligt dan het slangetje als je die eraf haalt... das logisch toch?
wat je kan doen om te kijken of het probleem bij de pomp ligt is de hele boel afsluiten van de olie pomp en gewoon effe 1 op 50 tanken. kijken wat ie dan doet. doet ie hetzelfde dan ligt het daar dus in iedergeval niet aan.
daarna ga je gewoon alles langs. onsteking checken (zal ut niet zijn als ik je goed begrijp)cillinder en dergelijke ook niet. dus dan zal het hoogst waarschijnlijk je mengsel zijn of iets in je carburateur.

Dit bericht is gewijzigd door derby_gpr_nude op 17-9-2007 om 18:58 uur.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.

Dit topic is 906 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved