Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #45187 - afstellen dt80mx
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2165 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Sj_dt |
16-9-2007 18:10 |
Posts: 886 |
Hallo,
ik ben mijn dt aan het afstellen. Hij staat volgens mij op dit moment redelijk goed, maar de bougie is wel zwart, maar ik heb ook beetje het gevoel dat dat komt omdat die bougie al wat ouder is en er gewoon altijd zwart uitziet. Hij maakt maar 7,5k toeren wat ik wel erg weinig vind. duid dit toch op een verkeerde sproeiermaat? zo ja kleiner of groter? zit nu 145 in
|
|
|
|
Mopar |
16-9-2007 19:09 |
Posts: 4772 |
Om te beginnen, zorg dat je er een verse bougie in propt (ngk 9)
En check je ontsteking, 7,5k is niet veel idd, zou makkelijk aan de ontsteking kunnen liggen.
145 lijkt me aardig goed
Hoe rijd ie ?
Gewoon goed optrekken/veel kracht ? en dan ineens is ie dood op 7,5k ?
|
|
|
|
Sj_dt |
16-9-2007 19:25 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Om te beginnen, zorg dat je er een verse bougie in propt (ngk 9)
En check je ontsteking, 7,5k is niet veel idd, zou makkelijk aan de ontsteking kunnen liggen.
145 lijkt me aardig goed
Hoe rijd ie ?
Gewoon goed optrekken/veel kracht ? en dan ineens is ie dood op 7,5k ?
trekt niet geweldig, maar heeft hij nooit gedaan(is gewoon helemaal origineel en die zijn nie zo snel) maar zijn optreksnelheid is gewoon normaal. hij rijdt eik normaal alleen haalt hij niet meer dan 7,5k toeren.
de grondplaat van mijn ontsteking kan ik niet verstellen, maar de afstand tussen de puntjes wel, ik dacht dat het aardig goed was, maar (als het er invloed op heeft) moet ik dan de puntjes verder van elkaar afzetten of dichterbij? voor meer toeren?
|
|
|
|
Mopar |
16-9-2007 20:38 |
Posts: 4772 |
Als de zuiger op het bovenste dode punt staat
( ff bougie eruit halen, en met een schroevendraaier erin, en dan voelen wanneer de zuiger op het bovenste punt staat ) moeten de puntje 0.35~0.40mm uit elkaar staan.
Dit doe je door er een voelermaatje van 0.35 of 0.40mm tussen te leggen, en dan afstellen aan het schroefje wat er naast zit.
Pas wel op dat als je de contactpuntjes weer aandraait, dat ze niet weer naar elkaar toe verschuiven.
ff een paar keer kicken, en dan nog eens meten met het voelermaatje, als het goed is is deze blijven staan op 0.35~0.40mm
Dit komt bij een DT verschrikkelijk nauw !
Dus wellicht zit daar je probleem
voelermaatjes kan je wss wel halen bij de brommer boer, of een auto zaak die div. onderdelen enzo verkoopt
|
|
|
|
Sj_dt |
16-9-2007 21:16 |
|
-Bassie- |
16-9-2007 21:19 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]
ja weet ik mijn vraag is alleen, heeft daar het toerental invloed op?
ja dan begint ie te stoteren en te doen heb jij daar ook last van??
en is dat niet gewoon z`n hoogste toerental??
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
van bussel |
16-9-2007 21:21 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]
ja weet ik mijn vraag is alleen, heeft daar het toerental invloed op?
als je ontsteking niet op tijd staat, gaat je brommer idd kut lopen. in jouw geval niet verder dan 7,5k. dus kijk dit effe na, en stel hem af zonodig, en dan weer blazen met dat ding
en als het goed is moet een ori 80cc'tje wel aardig trekken hoor
edit:
7,5k is wel erg weinig voor een 80cc'tje, mijn 50cc op me dt haalde nog meer(niet veel, maar toch)
Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 16-9-2007 om 21:25 uur.
|
|
|
|
Sj_dt |
16-9-2007 21:22 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
ja dan begint ie te stoteren en te doen heb jij daar ook last van??
en is dat niet gewoon z`n hoogste toerental??
nee heb ik geen last van, hij haalde eerst wel de 10/11k toeren, hij heeft een tijd niet gelopen en heb er nou nieuwe zuigerveren inzitten, oude waren versleten
|
|
|
|
Sj_dt |
16-9-2007 21:29 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]
als je ontsteking niet op tijd staat, gaat je brommer idd kut lopen. in jouw geval niet verder dan 7,5k. dus kijk dit effe na, en stel hem af zonodig, en dan weer blazen met dat ding
en als het goed is moet een ori 80cc'tje wel aardig trekken hoor
edit:
7,5k is wel erg weinig voor een 80cc'tje, mijn 50cc op me dt haalde nog meer(niet veel, maar toch)
Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 16-9-2007 om 21:25 uur.
ja ik weet dat het weinig is, vandaar dat ik hier een topic plaats , omdat er iets niet goed is
|
|
|
|
-Bassie- |
16-9-2007 22:19 |
Posts: 6617 |
is je kop niet scheef dat je compressie verlies hebt??
en is dat eigenlijk 80cc watergekoelt??
de vraag dus heb je genoeg compressie??
wat doet ie bij de 7 duizend toeren in houden stotteren??
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Sj_dt |
17-9-2007 16:38 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
is je kop niet scheef dat je compressie verlies hebt??
en is dat eigenlijk 80cc watergekoelt??
de vraag dus heb je genoeg compressie??
wat doet ie bij de 7 duizend toeren in houden stotteren??
luchtgekoelt, bij 7k toeren doe hij gewoon normaal, dat hij gewoon op zn top rijd
volgens mij heeft hij wel genoeg compressie, niet minder dan hij voorheen had
tis wel dat ik mijn twijfels over mijn squish heb, ik heb er nu 3 voetpakking onder zitten, omdat de zuiger anders niet tot onderaan de uitlaatpoort komt, maar hierdoor is mijn squish miss wel te groot
|
|
|
|
Sj_dt |
17-9-2007 18:43 |
Posts: 886 |
ook vind ik dat de versnellingen erg kort zijn, maar het is nou ook weer niet dat hij super optrekt: duid dit toch op een compressie tekort?
|
|
|
|
Mopar |
17-9-2007 18:52 |
Posts: 4772 |
Zou kunnen goed kunnen
Dat zou ook het slechte optrekken verklaren, en dat hij maar tot 7,5k komt..
Mijn 80'je deed ook makkelijk 11k
Probeer is 1 voetpakking minder, ik deed er ook altijd 2 onder omdat ik dan idd problemen had met de poorten.
Wel kruislinks vastdraaien he ?
( p.s. weet je zeker dat je zuiger goed zit ? )
|
|
|
|
Sj_dt |
17-9-2007 19:00 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Zou kunnen goed kunnen
Dat zou ook het slechte optrekken verklaren, en dat hij maar tot 7,5k komt..
Mijn 80'je deed ook makkelijk 11k
Probeer is 1 voetpakking minder, ik deed er ook altijd 2 onder omdat ik dan idd problemen had met de poorten.
Wel kruislinks vastdraaien he ?
( p.s. weet je zeker dat je zuiger goed zit ? )
haha:P ja kheb kruislinks aangedraaid en zuiger zit er goed in
heb er wel wat verstand van hoor, reviseren enz. kan ik allemaal wel, maar echt tunen enz (waar je ook wat specifieker gereedschap voor nodig hebt) kan ik niet
|
|
|
|
Sj_dt |
17-9-2007 19:58 |
Posts: 886 |
maar checken of je genoeg compressie heeft kan toch nie echt? je voelt natuurlijk wel of hij veel of geen compressie heeft, maar je kan toch niet zien,meten, voelen of hij ietsjes compressie tekort komt
|
|
|
|
Banaan |
17-9-2007 21:01 |
Posts: 5725 |
je kan t laten meten hoor.. weet alleen verder ook niet hoe/wat
|
|
|
|
Dit topic is 2165 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|