Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mechanise begrenser?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1296 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45164 - Mechanise begrenser?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pro-shark 15-9-2007 17:08 Print topicpost

Posts: 290
Hallo,
Ik heb iemand laatst iets horen zeggen over een mechanische begrenzer. hij had een hendeltje en als hij die aantrok dan viel er een prop in zijn uitlaat. als hij weer verder wou moest hij met een tangetje het er weer uithalen.

weet iemand hoe dit werkt? (eventueel met een tekening.)

mvg bas.
 
kkkk

Erik 39 15-9-2007 17:22 Print reply

Posts: 15088
Lijkt mij onmogelijk, dat je dmv een hendeltje een prop in je uitlaat krijg waar laat je die prop dan??
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
dt-gast 15-9-2007 17:27 Print reply

Posts: 492
dan zou je een soort van vlinderpoort achtig iets moeten construeren
 
smile and wave boys, just smile and wave
Viertakt 15-9-2007 17:35 Print reply

Posts: 3586
Ik heb wel eens iemand gezien die door middel van een plaatje met een imbusboutje er aan in zn uitlaat zn uitlaat deels kon blokkeren, door dat plaatje dwars te zetten.
 
Viertakt uber alles.
pro-shark 15-9-2007 18:23 Print reply

Posts: 290
ja ik weet het ook niet.
 
kkkk
Lykantroop 15-9-2007 18:24 Print reply

Posts: 4754
niet opvoeren is uiteraard de beste begrenzer
 
Furiuzz 15-9-2007 18:31 Print reply

Posts: 3659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
niet opvoeren is uiteraard de beste begrenzer

Rot ff op met die kansloze offtopic reacties van je.....
Denk dat een vlinderpoortje wel het beste is met imbus maar om dat luchtdicht te maken is moeilijk.

 
Terror,Tuning,Team
Derbi Joris 15-9-2007 18:54 Print reply
Posts: 1165
Boxje op uitlaat met daarin een ringetje die je met middel van een veer der in kan laten gaan. Oftewel een prob die je in en uit kan schakelen.
 
Error1991 15-9-2007 19:16 Print reply

Posts: 939
Maat van mij had een gaskraan tusse de eindpijp en de demper van ze uitlaat gsoldeert kon je percies op het gewenste vermoge afstelle. Of helemaal dicht draaie. Maarjah as je bij de rollerbank aan je uitlaat zit te draaie valt het wel een beetje op.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-9-2007 19:18 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt-gast
dan zou je een soort van vlinderpoort achtig iets moeten construeren



jah dat heeft inderdaad zin ..


gewoon een powervalve idee maken ..

of zoals fantic's een rolletje met een opening boven de uitlaatpoort maar dan in de uitlaatpoort ...
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
b e r t 15-9-2007 19:33 Print reply

Posts: 1855
je zou iets kunnen maken met een klepje op je uitlaat. Als je dan iets maakt dat dat klepje met een magneet omhoog gehouden wordt. dan is het een kwestie van magneet wegdonderen en de prop zit erin. is op zich niet heel moeilijk als je een lasapperaat hebt.
 
NSR2 Chauffeur 15-9-2007 19:39 Print reply

Posts: 703
Ik heb zelf wel zown mechanische begrenzer op mijn brommer, die werkt door de demper een kwart slag te draaien, dan sluit een klepje de uitlaat bijna af, maar ik moet hem nog een keer afstellen!

Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 15-9-2007 om 19:44 uur.
 
ikkejw 15-9-2007 19:46 Print reply

Posts: 9886
sukkels, iedereen weet toch dat je niet moet begrenzen bij de uitlaat maar in het spruitstuk? dan hoef je iig niet of nauwelijks opnieuw af te stellen

gewoon een klepje in je spruitstuk met een gaatje van +- 10mm erin, STEVIG (VAST)MAKEN want je wilt geen afgebroken klepje in je cilinder, afwerken met siliconenkit en you got a perfect begrenzer

 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi Joris 15-9-2007 19:49 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
sukkels, iedereen weet toch dat je niet moet begrenzen bij de uitlaat maar in het spruitstuk? dan hoef je iig niet of nauwelijks opnieuw af te stellen

gewoon een klepje in je spruitstuk met een gaatje van +- 10mm erin, STEVIG (VAST)MAKEN want je wilt geen afgebroken klepje in je cilinder, afwerken met siliconenkit en you got a perfect begrenzer


sukkel waarom niet in het spruitstuk maar in de uitlaat? omdat dat het makkelijkste is...
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-9-2007 19:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
sukkels, iedereen weet toch dat je niet moet begrenzen bij de uitlaat maar in het spruitstuk? dan hoef je iig niet of nauwelijks opnieuw af te stellen

gewoon een klepje in je spruitstuk met een gaatje van +- 10mm erin, STEVIG (VAST)MAKEN want je wilt geen afgebroken klepje in je cilinder, afwerken met siliconenkit en you got a perfect begrenzer



inlaat begrenst veel kutter ...

als ik met mt met 24 mm door stad moest deed ik ook weleens pistonpen om de gaskabel boven de gasschuif.

maar hij trekt dan voor geen meter maar komt naar een tijd wachten nog op ongeveer zelfde top ..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
NSR2 Chauffeur 15-9-2007 19:49 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
sukkels, iedereen weet toch dat je niet moet begrenzen bij de uitlaat maar in het spruitstuk? dan hoef je iig niet of nauwelijks opnieuw af te stellen

gewoon een klepje in je spruitstuk met een gaatje van +- 10mm erin, STEVIG (VAST)MAKEN want je wilt geen afgebroken klepje in je cilinder, afwerken met siliconenkit en you got a perfect begrenzer


Ik hoef de brommer niet af te stellen maar dat klepje, op maat maken zeg maar, dat hij de juiste snelheid heeft! Doe jij maar lekker een klepje in je spruit stuk, dat ziet de politie toch direct! Als je het in de demper doet, zie je er helemaal niets van!!
 

Dit topic is 3428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved