honda_freak |
14-9-2007 0:49 |
Posts: 7650 |
ga je voor de grap eerst is verdiepen in het principe van ratbikes. een ratbike MAAK je namelijk niet, die ontstaat
en er is een heel legio metaabeschermende lakken, zinkspray, rambo, loop voor de grap is een bouwmarkt in en stel je vraag daar
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Kenerie |
14-9-2007 0:52 |
Posts: 129 |
En ik ga er 1 maken gewoon dat verroeste uiterlijk met wat legeraccenten erdoor heen zit niet zo te zeiken joh eikel
|
|
Hoe groter hun muil, Hoe harder ze vallen |
|
honda_freak |
14-9-2007 1:08 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kenerie
En ik ga er 1 maken gewoon dat verroeste uiterlijk met wat legeraccenten erdoor heen zit niet zo te zeiken joh eikel
doe niet zo zielig zeg, wat jij wil hebben is een rijdend wrak, een ratbike is totaal iets anders. En ga lekker iemand anders uitschelden van achter je computer
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Kenerie |
14-9-2007 1:14 |
Posts: 129 |
Ooowh ik wil geen stamboom op me brommer ik wil gewoon inderdaad een rijdend wrak maar wel met voorbedachte raden
|
|
Hoe groter hun muil, Hoe harder ze vallen |
|
5MB5 |
14-9-2007 1:21 |
Posts: 878 |
lol, een ratbike is een brommer/motor die compleet verroest en gedeukt is maar verder technisch qua blok en remmen tiptop. en dan word er veel aan gedaan om em zo roestig te houden zonder dat ie helemaal uit elkaar valt.
dus rambo/zinkspray slaat de plank wel een beetje mis.
smeer dat ding in met verfafbijt en spoel em af zodat ie helemaal kaal is...rij er mee tot ie langzaam aan egaal bruin is van roest.
zout en water, of het blauwe poeder uit een poederblusser zorgen ervoor dat dat wat sneller gaat. en zodra ie overal egaal is aangeroest zorg je ervoor dat ie na een regenritje of wasbeurt echt compleet droog is als je em wegzet. belangrijke delen/plaatwerk af en toe met wd40 inspuiten zodat die niet te snel wegroesten.
delen als carterhelften en ander alu spul word supersnel "oud" in combinatie met accuzuur. dan goed spoelen en de "bloemkool" met een harde borstel afborstelen.
evt rvs delen bewerk je met een staalborstel die je in de boormachine kan spannen. dan krijg je staalinslag in het rvs waardoor ook dat aanroest. werkt soms ook op goedkoop chrome.
maat van me is zo'n beetje RATCAR koning en is daar dagelijks mee bezig
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 14-9-2007 om 1:23 uur.
|
|
|
|
Kenerie |
14-9-2007 1:25 |
Posts: 129 |
Juist precies
ik zat er zelf aan te denken om hem helemaal in elkaar te zetten
en dan alle onderdelen stralen en dan ff een tijdje buiten laten staan Zonder blok en lagers enzo
Maar hier heb ik temminste wat aan
thx
|
|
Hoe groter hun muil, Hoe harder ze vallen |
|
5MB5 |
14-9-2007 1:27 |
Posts: 878 |
ja stralen is nog beter. dan krijg je een goed egaal en ruw oppervlak waardoor ie gelijkmatiger aanroest, je krijgt dan na een tijdje zo'n lichtbruin poederlaagje aan roest. succes ermee, ben erg benieuwd naar het resultaat
|
|
|
|
honda_freak |
14-9-2007 10:08 |
Posts: 7650 |
Nils, je lult weer alsof je er alles van af weet, maar ondertussen vergeet je dat er meer dan 1 mening is over wat een ratbike moet voorstellen.
@TS, lees jezelf is ff in ofzo, roest en dergelijke vind je zelden in grote mate terug op een ratbike, omdat dit er voor zorgt dat de ratbike minder lang zal functioneren, en ratbikes ontstaan om nog zo lang mogelijk door te kunnen gaan en dan wel zo goedkoop mogelijk, het liefst gratis.
Daarom zijn ratbikes over het algemeen enkellaags matzwart, precies genoeg om het roesten een beetje tegen te gaan, dat de lak op veel plaatsen alweer gebarsten is en tog gaat roesten zijn zorgen voor later.
ga anders ff naar deze site, daar een staat een hoop interesant spul:
rataplan
of vraag Rez oftie wat tips wil geven, t valt me iig tegen dat ik m nog niet in dit topic heb gezien
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
mcdronkz |
14-9-2007 10:11 |
Posts: 32777 |
Ratbikes zijn tegenwoordig alleen voor mensen die geen geld hebben om wat fatsoenlijks van hun tweewieler te maken.
Doe gewoon wat jij wil met je Puch, het hoeft toch niet persé een naam te hebben ?
|
|
|
|
ikkejw |
14-9-2007 10:25 |
Posts: 9886 |
dus mijn MT valt onder 'ratbike' ?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Royal Club |
14-9-2007 10:37 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kenerie
En ik ga er 1 maken gewoon dat verroeste uiterlijk met wat legeraccenten erdoor heen zit niet zo te zeiken joh eikel
je vraagt toch om een mening?
die heb je te respecteren, klaar
verder ben ik het met johan eens dat je een ratbike niet maakt, maar laat ontstaan
ask rezek van dit forum
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Raffel |
14-9-2007 10:51 |
Posts: 1226 |
het idee achter een ratbike/ratrod/radcar etc is toch gewoon een voertuig dat technisch 110% is, wat leuke add-ons erop heeft etc. Echter hij ziet eruit alsof je ermee bent gaan rijden voor ie uiterlijk af was. Zo van; ik heb mn voertuig nodig, dat spuitwerk komt wel een keer.
sowieso, je bent niet een bink ofzo als je op een puch 'ratbike' rondrijd, en al helemaal niet als het ding gewoon strontgaar is. Dus beter doe je ook niet alsof je dat wel bent
|
|
|
|
Eat My Dust |
14-9-2007 12:50 |
Posts: 2562 |
Idd
beter doe je niet zo Wannabe-bitch-ass-ratbike-lookalike-motherfucker
met je "puch"
je rijd gewoon voor lul
als je iets in die vorm wilt maken
koop dan een aprillia redrose, en maak daar iets van, heeft tenminste iets van een ratbike
Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 14-9-2007 om 12:50 uur.
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-9-2007 14:11 |
Posts: 8599 |
Er wordt veel met de airbrush gewerkt, bvb. een 'gat' spuiten.
Trouwens als je met je kleding tegen roest komt ben je direct vuil, gaat snel vervelen hoor...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
14-9-2007 14:25 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
lol, een ratbike is een brommer/motor die compleet verroest en gedeukt is maar verder technisch qua blok en remmen tiptop. en dan word er veel aan gedaan om em zo roestig te houden zonder dat ie helemaal uit elkaar valt.
dus rambo/zinkspray slaat de plank wel een beetje mis.
smeer dat ding in met verfafbijt en spoel em af zodat ie helemaal kaal is...rij er mee tot ie langzaam aan egaal bruin is van roest.
zout en water, of het blauwe poeder uit een poederblusser zorgen ervoor dat dat wat sneller gaat. en zodra ie overal egaal is aangeroest zorg je ervoor dat ie na een regenritje of wasbeurt echt compleet droog is als je em wegzet. belangrijke delen/plaatwerk af en toe met wd40 inspuiten zodat die niet te snel wegroesten.
delen als carterhelften en ander alu spul word supersnel "oud" in combinatie met accuzuur. dan goed spoelen en de "bloemkool" met een harde borstel afborstelen.
evt rvs delen bewerk je met een staalborstel die je in de boormachine kan spannen. dan krijg je staalinslag in het rvs waardoor ook dat aanroest. werkt soms ook op goedkoop chrome.
maat van me is zo'n beetje RATCAR koning en is daar dagelijks mee bezig
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 14-9-2007 om 1:23 uur.
jij hebt het totaal niet begrepen. een ratbike maak je niet, die ontstaat in de loop van de tijd. maarja, het zal jou mening (en die van je maat) dan wel zijn he...
spam
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 14-9-2007 om 14:25 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|