MTRudolf |
14-9-2007 12:22 |
Posts: 2464 |
trek je cilinderkop er maar is af..
zit alles lekker onder de zwarte olie dan is je kering lek
het kan ook een klein scheurtje zijn daardoor lekt hij soms veel dan weer wat minder en dat verklaart dus ook het roken
heb je btw een immi carb ?? want die zijn ook troep om af te stellen..
k heb er zelf 2 gehad en ut was net ofdat er altijd een grotere sproeier in moest
Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 14-9-2007 om 12:23 uur.
|
|
|
|
puch-driver xl |
14-9-2007 13:57 |
Posts: 300 |
Imitatie keihin idd volgens mij.
Zal vanmiddag de cilinderkop nog wel ff los trekken.,.
|
|
|
|
puch-driver xl |
14-9-2007 16:20 |
Posts: 300 |
Vandaag weer even verder gegaan. Omdat die eigenlijk alleen in het begin rookt, leek een keerring me ook niet echt logish... Dus ik denk laat ik eens een grotere sproeier erin doen, 5 maaten
Wat gebeurd er dan, ik start hem en hij jankt echt volle toeren echt kijhard. Hoe je de stationair schroef ook zet.. 5 maten kleinere sproeier echt precies het zelfde...
Wat kan dit dan zijn? en bij die 110 doet die dat dus niet maar loopt die ook kut
|
|
|
|
Viertakt |
14-9-2007 16:21 |
Posts: 3586 |
Dan werd hij dus veel en veeel te heet.
En je zei toch dat hij ook rookte na een tijdje rijden?
|
|
Viertakt uber alles. |
|
puch-driver xl |
14-9-2007 16:26 |
Posts: 300 |
Nja,, dat dachtikdus.. Maar kameraadje zij dat die alleen rookte int begin.. En daarna gewoon.
Maarja, zal die carburateuer gewoon griep zijn of zo?
|
|
|
|
puch-driver xl |
14-9-2007 18:04 |
Posts: 300 |
Zal de carbruateurhet probleem zijn? imitatie/ kapot of wat dan ook?
|
|
|
|
Viertakt |
14-9-2007 18:45 |
Posts: 3586 |
Trekt hij echt geen valse lucht, want daar lijkt het wel op
edit: is je keerring aan de ontstekingskant niet gaar?
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 14-9-2007 om 18:45 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
puch-driver xl |
14-9-2007 18:49 |
Posts: 300 |
Valse lucht trekt niet bij de cilinder- carburateur etc. Bij de ontsteking zou best kunnen.. dat kun je niet testen dacht ik zo.
maar hoe kan het dan dat die het wel redelijk doet met sproeier 110 en totaal niet meet 105 en 115... want 110 is dus ook nog niet de juiste..
|
|
|
|
puch-driver xl |
14-9-2007 22:19 |
Posts: 300 |
Iemand?,, ben der echt flauw van namelijk en wil graag weer gewoon kunnen rijden..
|
|
|
|
5MB5 |
14-9-2007 22:23 |
Posts: 878 |
keerringen nu al nagekeken? als ie mega rookt, witte rook, dan ligt je keerring aan de koppelings kant er gewoon uit en staat ie de olie uit je blok te verstoken.
imi carburateur gewoon dumpen..die zijn niet voor niks zo goedkoop
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 14-9-2007 om 22:24 uur.
|
|
|
|
puch-driver xl |
14-9-2007 22:27 |
Posts: 300 |
Ja okee,
omdat die met sproeier 105 en 115 precie shet zelfde kutte doet, vermoed ik dat het aan de carburateur ligt. En bij 110 doet die het een klein beetje ..
|
|
|
|
Cross lover |
15-9-2007 0:09 |
Posts: 210 |
Maar je hebt wel goed gekeken naar de afstelling van luchtschroef en stationairschroef? Als je vroeger toen die nog 'normaal' reed met veel rook, kreeg je met volgas een bluuuuh geluid en reed die beter als je wat gas terugnam? Dan grotere sproeier erin. Kleur van je bougie? Let goed op waarmee je mengt! Je hebt ook mengsmeringsolie voor hogere toeren. Zet altijd eerst je gasnaald neutraal (dus in het midden), dan grotere sproeier testen, eerst zorgen dattie stationair loopt (of in ieder geval blijft lopen) dan lucht afstellen. Toen die in 1x meteen vol in zn toeren schoot, kwam omdat je stationairschroef teveel naar buiten stond. Dus begin vanuit 1,5 rondje (3 slagen), en stel m daarna af. Controleer ook ff goed op krassen in je cil & of de zuigerveren nog goed zijn! Ontkool je cilinderkop etc. owk meteen, scheelt weer een hoop. En JA immitatie is kut!
Veel suc6!
P.s miss een beetje teveel info, maar t zou kunnen dat je nog een aantal dingen niet weet/wist, en het doet verder geen kwaad , dus ik kraak je niet af ofsow!
|
|
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow |
|
MTRudolf |
15-9-2007 11:06 |
Posts: 2464 |
ligt aan je carb
99,9% cker..
bij die immi carb klopt die stationair sproeier niet..
ik had eerst ook een immi ding was niet af te stellen
toen heb ik de stationair schroef vervangen door een origineel en toen kreeg ik hem gewoon stationair afgesteld alleen liep hij nog kut maar da kan gewoon hoofdsproeier geweest zijn..
ik zou zegge koop een ori keihin voor 40 euro en je bent er vanaf
|
|
|
|
puch-driver xl |
17-9-2007 17:18 |
Posts: 300 |
Hij heeft nog nooit perfect gereden, Afstellen van een caartburateur snap ik wel, dus dat komt wel goed.
Maarja, ik zat daarom ook zelf te denken aan de carburateur. Imitatie keihin scheen niet al te best te zijn..
|
|
|
|
5MB5 |
17-9-2007 17:35 |
Posts: 878 |
ff een gebruikte echte scoren...die breken ook niet meteen in 365,723 stukken als je er naar kijkt
|
|
|
|