Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mt loopt beroerd,,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45126 - Mt loopt beroerd,,
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch-driver xl 13-9-2007 16:43 Print topicpost
Posts: 300
Hey,


Mijn mt loopt nog steeds beroerd. Als ik hem gestart hebt rookt die wel behoorlijk wat. Dan rij ik even is het weer minder, en dan ineens weer meer.. Het is witte rook.


Ik heb met deo rondom de cilinder/ carburateur etc. gespoten maar hij ging niet meer toeren maken. Wel blijft die in toeren hangen als ik gas geef... en loopt langzaam weer terug.

Ook stottert die.. Bougie is grijs achtig, moet dus waarschijnlijk grotere sproeier in, maarja misschien is de keerring wel lek of zo?

Setup:
70cc imi
18mm keihin
sproeier 110
powerfilter
std honda mb uitlaat
 

Siepel 13-9-2007 16:50 Print reply

Posts: 195
ja denk kering witte rook is meestal blokolie...
 
'The Power Of Dreams' - Honda
Viertakt 13-9-2007 16:53 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Siepel
ja denk kering witte rook is meestal blokolie...


Olie is meestal blauwige rook.
Issie water gekoelt? zo ja, koppakking nakijken.
Heb je oliepompje? Zoja, smeert hij niet teveel? Zo nee, hoeveel smeer je zelf?
 
Viertakt uber alles.
puch-driver xl 13-9-2007 16:54 Print reply
Posts: 300
Smeer zelf.. 1 op 45/ 50
 
Viertakt 13-9-2007 16:55 Print reply

Posts: 3586
Issie LC of AC?
 
Viertakt uber alles.
puch-driver xl 13-9-2007 16:56 Print reply
Posts: 300
lucht gekoeld.
 
Viertakt 13-9-2007 16:57 Print reply

Posts: 3586
Dan moet je inderdaad even de keerringen nakijken.
Heb je ook met de deobus rond je spruitstuk en uitlaat gespoten?

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 13-9-2007 om 16:57 uur.
 
Viertakt uber alles.
puch-driver xl 13-9-2007 17:02 Print reply
Posts: 300
Jup, ook gedaan. Maar soms rookt die ineens weer helemaal niet veel....
 
Viertakt 13-9-2007 17:03 Print reply

Posts: 3586
keerring nakijken dus
 
Viertakt uber alles.
puch-driver xl 13-9-2007 17:12 Print reply
Posts: 300
hmm okeej, maar ze zeggen toch altijd bij blauwe rook de .... keerring en bij witte rook dee......



dus koppelingskant en ontstekingskant?
 
Viertakt 13-9-2007 17:14 Print reply

Posts: 3586
Ja ik dacht dus ook dat blauwe rook olie is, en witte rook KVS is, maar jij hebt geen KVS dus.

Koppelings kant, blok los dus
 
Viertakt uber alles.
ikkejw 13-9-2007 17:26 Print reply

Posts: 9886
er komt witte rook uit als ie warm is?

witte rook is een teken van smeltend aluminium
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Viertakt 13-9-2007 17:28 Print reply

Posts: 3586
Smeltpunt (K) 933
= 670 graden celcius

Als dat zo is moet die bougie toch lijkbleek zijn?


EDIT: als dat echt zo is moet je er snel een grotere sproeier in pleuren

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 13-9-2007 om 17:29 uur.
 
Viertakt uber alles.
puch-driver xl 14-9-2007 7:28 Print reply
Posts: 300
haha, dat zal wel niet....



Zo overdreven warm word die ook weer niet he.


Mja, als je veel olie in je brum flikkert dan rookt die toch ook altijd grijs wit...
 
Kees de Jong 14-9-2007 8:41 Print reply

Posts: 1881
Stop er eerst maar eens een grotere sproeier in.
 
7 seconden, of 21 gram
ikkejw 14-9-2007 10:07 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
haha, dat zal wel niet....



Zo overdreven warm word die ook weer niet he.


Mja, als je veel olie in je brum flikkert dan rookt die toch ook altijd grijs wit...



als je (bijna) een warmloper hebt komt er ook een dikke straal witte rook uit
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 2457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved