Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - squish opmeten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45124 - squish opmeten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 13-9-2007 16:30 Print topicpost
Posts: 886
hallo,
de squish (of hoe het ook mag heten) van mijn dt staat volgens mij nie helemaal goed. hoe meet ik deze en hoe groot moet hij zijn?

als mijn zuiger nu in het onderste dode punt staat dan staat de bovenkant van de zuiger ong in een lijn met de onderkant van de spoelpoorten en uitlaatpoort. Staat hij zo dan goed?
 

Royal Club 13-9-2007 16:31 Print reply

Posts: 60390
zuiger op bdp, en dan met voeler maatje kijken wat de afstand is tussen bdp en cilinder rand

laatst nog topic over geweest, search even

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-9-2007 om 16:31 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Hardstyle 13-9-2007 16:35 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
hallo,
de squish (of hoe het ook mag heten) van mijn dt staat volgens mij nie helemaal goed. hoe meet ik deze en hoe groot moet hij zijn?

als mijn zuiger nu in het onderste dode punt staat dan staat de bovenkant van de zuiger ong in een lijn met de onderkant van de spoelpoorten en uitlaatpoort. Staat hij zo dan goed?


Neem een stukje soldeer tin, 1,5-2mm² buig deze in een L en stop hem in je buogie gat, haal met je andere hand je kick start een paar keer naar beneden en meet dan hoe plat je tin is geworden, dit is je Squish waarde.. zorg dat deze tussen de 0,6 en 0,8 is..

Je zuiger staat goed zo, daar onder heeft die niks tog meer te zoeken, komt je zuiger eronder met de zelfde slag enz word je cilinder alleen maar laagtoeriger..

@ Royal club, wat jij nu meet is je Deckheight hoor..

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 13-9-2007 om 16:36 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Sj_dt 13-9-2007 16:38 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Neem een stukje soldeer tin, 1,5-2mm² buig deze in een L en stop hem in je buogie gat, haal met je andere hand je kick start een paar keer naar beneden en meet dan hoe plat je tin is geworden, dit is je Squish waarde.. zorg dat deze tussen de 0,6 en 0,8 is..

Je zuiger staat goed zo, daar onder heeft die niks tog meer te zoeken, komt je zuiger eronder met de zelfde slag enz word je cilinder alleen maar laagtoeriger..

@ Royal club, wat jij nu meet is je Deckheight hoor..

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 13-9-2007 om 16:36 uur.


en de afstand van de zuiger tot bovenkant cilinder moet 0,6-0,8 mm zijn?
 
Hardstyle 13-9-2007 16:39 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


en de afstand van de zuiger tot bovenkant cilinder moet 0,6-0,8 mm zijn?


De afstand van zuiger (in bdp) tot cilinderrand is je deckheight

Jij vraagt om de squish, dat is de afstand van zuiger (in bdp) tot je cilinderkop..

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Sj_dt 13-9-2007 16:43 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


De afstand van zuiger (in bdp) tot cilinderrand is je deckheight

Jij vraagt om de squish, dat is de afstand van zuiger (in bdp) tot je cilinderkop..



en dat moet 0,6-0,8 cm zijn ofzo?? en is dat dan van de bovenkant of onderkant van de kop?
 
Hardstyle 13-9-2007 16:46 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
[...]


en dat moet 0,6-0,8 cm zijn ofzo?? en is dat dan van de bovenkant of onderkant van de kop?


mm dus..

denk ff na, aan de rand van je cilinderkop..

Je moet dat boek (online) van Graham Bell lezen, daar staat het heel mooi met plaatjes beschreven..

Deze dus; http://www.kreidler....ning-graham-bell.pdf

Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 13-9-2007 om 16:49 uur.
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
ikkejw 13-9-2007 17:24 Print reply

Posts: 9886
hoeveel maakt die squish eigenlijk uit? want mijn zuiger komt niet eens in de buurt van de kop, maar het loopt toch redelijk goed
en ik heb ook nog een slome 166-S kop met gigantische verbrandingskamer



zo hoog komt ie, en als ik aan het vliegwiel trek komt ie tot het eerste streepje (door de lagerspeling)

 
Preserve nature - Always wear a helmet
Viertakt 13-9-2007 17:25 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
hoeveel maakt die squish eigenlijk uit? want mijn zuiger komt niet eens in de buurt van de kop, maar het loopt toch redelijk goed
en ik heb ook nog een slome 166-S kop met gigantische verbrandingskamer

afbeelding

zo hoog komt ie, en als ik aan het vliegwiel trek komt ie tot het eerste streepje (door de lagerspeling)



Kleinere 'squish' = grotere compressie = beter rendement over het algemeen
 
Viertakt uber alles.
ikkejw 13-9-2007 17:28 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Kleinere 'squish' = grotere compressie = beter rendement over het algemeen


ja dat snap ik, maar hoeveel pk/kmh extra zou ik kunnen halen met goeie lagers, afgedraaide cilinder en 166F kop?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
5MB5 13-9-2007 17:33 Print reply

Posts: 878
das moeilijk te zeggen. maar ik zou idd wat aan die cilinder doen. d'r zit of een verkeerde zuiger in, of het is standaard al zo slecht. cilinder aan de bovenkant laten vlakken tot de zuiger helemaal bovenin komt zal een heleboel schelen bij die van jou, ook met die s-kop er nog op.
 
ikkejw 13-9-2007 17:36 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
das moeilijk te zeggen. maar ik zou idd wat aan die cilinder doen. d'r zit of een verkeerde zuiger in, of het is standaard al zo slecht. cilinder aan de bovenkant laten vlakken tot de zuiger helemaal bovenin komt zal een heleboel schelen bij die van jou, ook met die s-kop er nog op.



is een 70cc imi cilinder met airsal zuiger..
uitlaat/spoel poorten komen wel exact uit
 
Preserve nature - Always wear a helmet
5MB5 13-9-2007 17:39 Print reply

Posts: 878
hm...dan is die zuiger idd prima als de poorten in odp helemaal vrij komen. dan zou ik die zuiger houden en de cilinder vlakken. zoals ie nu staat heb je eigenlijk een mega hoge squish en een hele lage compressie.
bereid je maar vast voor op een brommer die een stuk sneller gaat lopen
 
Viertakt 13-9-2007 17:43 Print reply

Posts: 3586
Wel uitkijken voor pingelen enzo, dat wil nog wel eens gebeuren met hoge compressies. anders euro 98 tanken
 
Viertakt uber alles.
ikkejw 13-9-2007 17:47 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
hm...dan is die zuiger idd prima als de poorten in odp helemaal vrij komen. dan zou ik die zuiger houden en de cilinder vlakken. zoals ie nu staat heb je eigenlijk een mega hoge squish en een hele lage compressie.
bereid je maar vast voor op een brommer die een stuk sneller gaat lopen


ik haal nu al 90 en ik trek wheelies op gas met twv 17/42 wat zou ik ongeveer halen als ie goed is?

die kop die ik nu heb heeft de vorige eigenaar helemaal verneukt met P60 schuurpapier btw dus daar zit ook 0 compressie achter
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Hardstyle 13-9-2007 19:35 Print reply

Posts: 1077
Als je de cilinder vlakt, zodat de zuigerin bdp gelijk is aan de rand van de cilinder (zo valt de verbranding geheel in de cilinderkop plaats, dus ook geen verkoolt randje bovenin de cilinder) en dan een opmaat cilinderkop, met de juiste verbrandingskamer, squishband en squish.. Zal die aanmerkelijk beter en sneller lopen dan in deze situatie, alle moeite waard iig..

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -

Dit topic is 4845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved