christianos |
13-9-2007 15:44 |
Posts: 20445 |
ja in die richting moet je het zoeken jah
Als je echt trekkracht wil en toch 60 wil rijden zou je er eventueel ook voor kunnen kiezen om een 70cc een heel end af te knijpen
|
|
|
|
5MB5 |
13-9-2007 15:49 |
Posts: 878 |
als je een prop in je uitlaat zet niet vergeten je afstelling aan te passen, door de prop zal ie een stuk heter lopen dan voorheen.
ik zou met tandwielen beginnen. zover gaan dat je de 1 nog bruikbaar vind en ie in de hoogste versnelling bij 60km/h niet mega veel toeren draait. en wat ie dan nog te hard loopt dmv een prop begrenzen.
de prop kun je een gewone karosserie ring voor nemen, en dan het gat steeds 1mm groter boren tot ie is zoals je em wil hebben.
|
|
|
|
allbrezz |
13-9-2007 16:06 |
Posts: 493 |
je kunt proberen 2 versnellingen af te koppelen ?? als je een beetje technisch bent zodat je um lekker kunt op voeren en dan zo dat je niet in je 5 en 6 kunt maar dan wel afstellen dat je geen overtoeren maakt in zn 4
:P suc6 dermee
|
|
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg |
|
Makrolon |
13-9-2007 16:06 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
je kunt proberen 2 versnellingen af te koppelen ?? als je een beetje technisch bent zodat je um lekker kunt op voeren en dan zo dat je niet in je 5 en 6 kunt maar dan wel afstellen dat je geen overtoeren maakt in zn 4
:P suc6 dermee
dan trekt ie meteen voor geen meter meer.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Royal Club |
13-9-2007 16:08 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
je kunt proberen 2 versnellingen af te koppelen ?? als je een beetje technisch bent zodat je um lekker kunt op voeren en dan zo dat je niet in je 5 en 6 kunt maar dan wel afstellen dat je geen overtoeren maakt in zn 4
:P suc6 dermee
hoe wou je dat in godsnaam doen
stop tevens eens met je achterlijke posts
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
fs180 |
13-9-2007 16:26 |
Posts: 1346 |
kijken hoeveel toeren je draait met 60 in hoogste versnelling, dan cillinder zoveel koppel geven dat ie niet meer dan dat aantal toeren dtraait
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
Pimmy |
13-9-2007 18:02 |
Posts: 308 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fs180
kijken hoeveel toeren je draait met 60 in hoogste versnelling, dan cillinder zoveel koppel geven dat ie niet meer dan dat aantal toeren dtraait
Dat klinkt ingewikkeld
Maar het tandwielen proberen en dan prop proberen klinkt het handigste, welke tandwielen zou je dan moeten proberen?
|
|
|
|
Dargor |
13-9-2007 18:26 |
Posts: 1771 |
ik zat net op de fiets me eige iets te bedenke..
ik wil ook een andere brommer (mbx op nsr frame dat ik nog heb) gaan kope en die begrenze..
en ik d8 aan een restonantsie buisje (zo noem je dat tog)
zon buisje zit bij de std peugot's speedfight's aan de uitlaat
maar hoe maak je zo iets
en waar moet dat ongeveer op de uitlaat?
Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 13-9-2007 om 18:27 uur.
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
Prawish |
13-9-2007 18:31 |
Posts: 2778 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dargor
ik zat net op de fiets me eige iets te bedenke..
ik wil ook een andere brommer (mbx op nsr frame dat ik nog heb) gaan kope en die begrenze..
en ik d8 aan een restonantsie buisje (zo noem je dat tog)
zon buisje zit bij de std peugot's speedfight's aan de uitlaat
maar hoe maak je zo iets
en waar moet dat ongeveer op de uitlaat?
Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 13-9-2007 om 18:27 uur.
aan het begin beetje van je uitlaat zitten ze vaak
|
|
Krijg toch allemaal de... |
|
Dargor |
13-9-2007 18:33 |
Posts: 1771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Prawish
[...]
aan het begin beetje van je uitlaat zitten ze vaak
hmm hoe dik en lang moet dat dan.. is het dan niet zo hoe langer hoe meer die begrenst ofzo?
en word je blok daardoor minder heet als een prop erin?
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
Pimmy |
13-9-2007 18:35 |
Posts: 308 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dargor
ik zat net op de fiets me eige iets te bedenke..
ik wil ook een andere brommer (mbx op nsr frame dat ik nog heb) gaan kope en die begrenze..
en ik d8 aan een restonantsie buisje (zo noem je dat tog)
zon buisje zit bij de std peugot's speedfight's aan de uitlaat
maar hoe maak je zo iets
en waar moet dat ongeveer op de uitlaat?
Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 13-9-2007 om 18:27 uur.
Is een prop niet slimmer? Met zo'n piemel aan je uitlaat kan je nooit meer wat anders (ontgrenzen)
|
|
|
|
Dargor |
13-9-2007 18:41 |
Posts: 1771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pimmy
[...]
Is een prop niet slimmer? Met zo'n piemel aan je uitlaat kan je nooit meer wat anders (ontgrenzen)
dichtknijpen of eraf slijpen miss en dichtlasse..
maargoed ik weet niet wat slimmer is zon "piemel" is ook lelijk
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
GPR_NUDE |
13-9-2007 19:15 |
Posts: 22 |
heey:P,
GPR Nude kopen?:P
Tsjah, die van loopt ook nog steeds 90 ofzo en is wel verdraaid irritant dat je steeds moet stressen voor die rollerbanken,
zat ook te denken om hem af te voeren maar dan trekt die weer voor geen hol, nu loopt ie juist zo lkkr
|
|
|
|
fs180 |
13-9-2007 19:35 |
|
Pimmy |
14-9-2007 11:00 |
Posts: 308 |
Zou je kunnne uitleggen wat het precies inhoud en hoe het in zijn werk gaat FS180?
Thomas, kga voor een zwarte dus dan heeft zoetermeer zowel een zwarte als oranje
Trouwens, ik had mijn aprilia een keer een prop in laten lassen en die haalde toen nog 65 op de teller en trok nog steeds als een malloot. Dus er zal ongetwijfeld een mooi compromis te vinden zijn. En ja, het is of lekker onbegrenst rijden, of geknepen rijden en geen worries over rollerbanken.
Ennn nog een optie is een extra uitlaat erbij kopen, dan kan je voor je zondag tour of wat dan ook die erop zetten dat je alsnog een beetje door rijd. Maar voor naar school is het niet echt nodig.
Dit bericht is gewijzigd door Pimmy op 14-9-2007 om 11:05 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Pimmy op 14-9-2007 om 11:07 uur.
|
|
|
|