Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer permanent op 60 begrenzen met treksnelheid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45123 - Brommer permanent op 60 begrenzen m...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pimmy 13-9-2007 15:42 Print topicpost

Posts: 308
Goedemiddag kerels,

Heb vandaag besloten mijn Derbi Senda DRD weg te doen en een GPR Nude te gaan kopen. Nu zit ik met 1 probleem en dat is dat ik genoeg heb van het rollerbank gezeik. Het blijkt dat je op de rollerbank (in zoetermeer) max. 60 mag halen zonder bekeuring. Dus leek het mij een mooie optie om een goede verhouding te vinden tussen treksnelheid en een topsnelheid van 60. Hoe kan je dit het beste doen?

Prop in de uitlaat van een bepaald aantal mm's gecombineerd met een bepaalde tandwielverhouding?
 

christianos 13-9-2007 15:44 Print reply

Posts: 20445
ja in die richting moet je het zoeken jah

Als je echt trekkracht wil en toch 60 wil rijden zou je er eventueel ook voor kunnen kiezen om een 70cc een heel end af te knijpen
 
5MB5 13-9-2007 15:49 Print reply

Posts: 878
als je een prop in je uitlaat zet niet vergeten je afstelling aan te passen, door de prop zal ie een stuk heter lopen dan voorheen.

ik zou met tandwielen beginnen. zover gaan dat je de 1 nog bruikbaar vind en ie in de hoogste versnelling bij 60km/h niet mega veel toeren draait. en wat ie dan nog te hard loopt dmv een prop begrenzen.

de prop kun je een gewone karosserie ring voor nemen, en dan het gat steeds 1mm groter boren tot ie is zoals je em wil hebben.
 
allbrezz 13-9-2007 16:06 Print reply

Posts: 493
je kunt proberen 2 versnellingen af te koppelen ?? als je een beetje technisch bent zodat je um lekker kunt op voeren en dan zo dat je niet in je 5 en 6 kunt maar dan wel afstellen dat je geen overtoeren maakt in zn 4

:P suc6 dermee
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Makrolon 13-9-2007 16:06 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
je kunt proberen 2 versnellingen af te koppelen ?? als je een beetje technisch bent zodat je um lekker kunt op voeren en dan zo dat je niet in je 5 en 6 kunt maar dan wel afstellen dat je geen overtoeren maakt in zn 4

:P suc6 dermee

dan trekt ie meteen voor geen meter meer.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Royal Club 13-9-2007 16:08 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
je kunt proberen 2 versnellingen af te koppelen ?? als je een beetje technisch bent zodat je um lekker kunt op voeren en dan zo dat je niet in je 5 en 6 kunt maar dan wel afstellen dat je geen overtoeren maakt in zn 4

:P suc6 dermee


hoe wou je dat in godsnaam doen

stop tevens eens met je achterlijke posts
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
fs180 13-9-2007 16:26 Print reply

Posts: 1346
kijken hoeveel toeren je draait met 60 in hoogste versnelling, dan cillinder zoveel koppel geven dat ie niet meer dan dat aantal toeren dtraait
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Pimmy 13-9-2007 18:02 Print reply

Posts: 308
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
kijken hoeveel toeren je draait met 60 in hoogste versnelling, dan cillinder zoveel koppel geven dat ie niet meer dan dat aantal toeren dtraait

Dat klinkt ingewikkeld

Maar het tandwielen proberen en dan prop proberen klinkt het handigste, welke tandwielen zou je dan moeten proberen?
 
Dargor 13-9-2007 18:26 Print reply

Posts: 1771
ik zat net op de fiets me eige iets te bedenke..

ik wil ook een andere brommer (mbx op nsr frame dat ik nog heb) gaan kope en die begrenze..
en ik d8 aan een restonantsie buisje (zo noem je dat tog)

zon buisje zit bij de std peugot's speedfight's aan de uitlaat

maar hoe maak je zo iets
en waar moet dat ongeveer op de uitlaat?




Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 13-9-2007 om 18:27 uur.
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Prawish 13-9-2007 18:31 Print reply

Posts: 2778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
ik zat net op de fiets me eige iets te bedenke..

ik wil ook een andere brommer (mbx op nsr frame dat ik nog heb) gaan kope en die begrenze..
en ik d8 aan een restonantsie buisje (zo noem je dat tog)

zon buisje zit bij de std peugot's speedfight's aan de uitlaat

maar hoe maak je zo iets
en waar moet dat ongeveer op de uitlaat?




Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 13-9-2007 om 18:27 uur.

aan het begin beetje van je uitlaat zitten ze vaak
 
Krijg toch allemaal de...
Dargor 13-9-2007 18:33 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Prawish
[...]

aan het begin beetje van je uitlaat zitten ze vaak


hmm hoe dik en lang moet dat dan.. is het dan niet zo hoe langer hoe meer die begrenst ofzo?
en word je blok daardoor minder heet als een prop erin?

 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Pimmy 13-9-2007 18:35 Print reply

Posts: 308
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
ik zat net op de fiets me eige iets te bedenke..

ik wil ook een andere brommer (mbx op nsr frame dat ik nog heb) gaan kope en die begrenze..
en ik d8 aan een restonantsie buisje (zo noem je dat tog)

zon buisje zit bij de std peugot's speedfight's aan de uitlaat

maar hoe maak je zo iets
en waar moet dat ongeveer op de uitlaat?




Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 13-9-2007 om 18:27 uur.

Is een prop niet slimmer? Met zo'n piemel aan je uitlaat kan je nooit meer wat anders (ontgrenzen)
 
Dargor 13-9-2007 18:41 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimmy
[...]

Is een prop niet slimmer? Met zo'n piemel aan je uitlaat kan je nooit meer wat anders (ontgrenzen)



dichtknijpen of eraf slijpen miss en dichtlasse..

maargoed ik weet niet wat slimmer is zon "piemel" is ook lelijk
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
GPR_NUDE 13-9-2007 19:15 Print reply
Posts: 22
heey:P,

GPR Nude kopen?:P
Tsjah, die van loopt ook nog steeds 90 ofzo en is wel verdraaid irritant dat je steeds moet stressen voor die rollerbanken,
zat ook te denken om hem af te voeren maar dan trekt die weer voor geen hol, nu loopt ie juist zo lkkr
 
fs180 13-9-2007 19:35 Print reply

Posts: 1346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimmy
[...]

Dat klinkt ingewikkeld

Maar het tandwielen proberen en dan prop proberen klinkt het handigste, welke tandwielen zou je dan moeten proberen?

manuur wat je eraan kwijt bent is goedkoper als 1 boete denk ik
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Pimmy 14-9-2007 11:00 Print reply

Posts: 308
Zou je kunnne uitleggen wat het precies inhoud en hoe het in zijn werk gaat FS180?

Thomas, kga voor een zwarte dus dan heeft zoetermeer zowel een zwarte als oranje

Trouwens, ik had mijn aprilia een keer een prop in laten lassen en die haalde toen nog 65 op de teller en trok nog steeds als een malloot. Dus er zal ongetwijfeld een mooi compromis te vinden zijn. En ja, het is of lekker onbegrenst rijden, of geknepen rijden en geen worries over rollerbanken.

Ennn nog een optie is een extra uitlaat erbij kopen, dan kan je voor je zondag tour of wat dan ook die erop zetten dat je alsnog een beetje door rijd. Maar voor naar school is het niet echt nodig.

Dit bericht is gewijzigd door Pimmy op 14-9-2007 om 11:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Pimmy op 14-9-2007 om 11:07 uur.
 

Dit topic is 2468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved