Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - rg80 blok voor tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1275 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45100 - rg80 blok voor tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzukitsxpower 12-9-2007 15:19 Print topicpost

Posts: 38
hallo,

ik ben aan het rondkijken voor een watergekoeld rg80 blok voor tsx. er zijn er meerdere te vinden, maar ik weet alleen nog niet wat zo'n blok presteert zijn er mensen die mij dat kunne vertellen..? zitten er veel voordelen aan? en wat zijn de nadelen.


groetuh william
 
2x suzuki ts50x , pitbike 125cc:)

Jeffer 12-9-2007 18:01 Print reply

Posts: 468
6 versnellingen, lekker veel koppel, minder lawaai, rijdt vrij zuinig. Maar ja je moet best veel aanpassen.. ander cockpitje ( met therm meter ), andere kabelboom en ik weet niet of die trommelremmen van een tsx nou zo lekker remmen met 80cc
 
Plop?
koekie - Administrator 12-9-2007 18:04 Print reply

Posts: 12588
als je er gewoon een tsx ontsteking op zet, kun je gewoon je eigen kabelboom houden..

in mijn ogen is het meeste werk om het koelsysteem netjes weggewerkt te krijgen. Cockpit met temp. meter is optioneel, maar hoeft niet ofzo!

en wat remmen betreft, een beetje motor van die zelfde leeftijd, heeft met 500cc ook gewoon trommelremmen voor.. dus dat is een slecht argument om geen 80cc op je tsx te zetten
 
Haaks de hoek om!
Jeffer 12-9-2007 18:07 Print reply

Posts: 468
nah ja in mijn ogen is een thermometer wel noodzakelijk .. als t zooitje begint te koken onder je poten

maar dat van die kabelboom/ remmen wist ik nog niet dus mss marktplaats is in de gaten houden

Dit bericht is gewijzigd door Jeffer op 12-9-2007 om 18:08 uur.
 
Plop?
suzukitsxpower 12-9-2007 22:26 Print reply

Posts: 38
kj bedankt

is er niet een universeele temp meter?
 
2x suzuki ts50x , pitbike 125cc:)
Sypie_Honda 12-9-2007 22:27 Print reply

Posts: 13830
jawel stage 6 maakt wel van die universele digitale dingen.

kun je ook nog toeren op aflezen, en draaiuren.

zijn wel te bestellen op www.speed-parts.nl en www.euroscooters.nl
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
-simon- 12-9-2007 22:33 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeffer
nah ja in mijn ogen is een thermometer wel noodzakelijk .. als t zooitje begint te koken onder je poten

maar dat van die kabelboom/ remmen wist ik nog niet dus mss marktplaats is in de gaten houden

Dit bericht is gewijzigd door Jeffer op 12-9-2007 om 18:08 uur.


waarom zou er op een lc wel persee een temp metertje moeten en op ac niet?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
suzukitsxpower 12-9-2007 22:35 Print reply

Posts: 38
ok er staat een universele temp meter voor 40 euro dus das mooi!
 
2x suzuki ts50x , pitbike 125cc:)
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-9-2007 22:40 Print reply

Posts: 7728
met rg80 blok op tsx schakel je ook ondersteboven, dus 1 omhoog, rest naar beneden. kan een voordeel zijn, kan nadeel zijn. ik zelf vind het minder fijn..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
.puch_chopper 12-9-2007 22:42 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
als je er gewoon een tsx ontsteking op zet, kun je gewoon je eigen kabelboom houden..

in mijn ogen is het meeste werk om het koelsysteem netjes weggewerkt te krijgen. Cockpit met temp. meter is optioneel, maar hoeft niet ofzo!

en wat remmen betreft, een beetje motor van die zelfde leeftijd, heeft met 500cc ook gewoon trommelremmen voor.. dus dat is een slecht argument om geen 80cc op je tsx te zetten



ik heb gewoon met ori 80 ontsteking en tsx kabelboom gereden geen probleem

ik heb trouwens nogt wel een blokje voor je
 
suzukitsxpower 12-9-2007 22:59 Print reply

Posts: 38
en wat zou gem top snelheid zijn? ik snap dat het van de twv afhangt..
 
2x suzuki ts50x , pitbike 125cc:)
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-9-2007 23:47 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsxpower
en wat zou gem top snelheid zijn? ik snap dat het van de twv afhangt..


ori ongeveer 100

en er zijn genoeg ts80x cockpitjes met ingebouwde tempmeter

http://www.brommerfo...es/detail/23999/last

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 12-9-2007 om 23:48 uur.
 
Ferenczv 13-9-2007 7:38 Print reply
Posts: 100
Heb zelf ook paar van die blokjes gehad.
Ook onder m'n tsx gehad enzo, liep best aardig.

Standaard zitten ze denk ik rond de 6/7 pk. Maar ze worde erg begrensd op de uitlaatpoort.

Je moet zorgen dat je de radiateur goed en netjes (Niet kwetsbaar) wegwerkt, en dat je een goede uitlaat hebt!!

Ik reed zelf met een 3br Max Tuned al gehoonde cilinder van ong. 90cc met een DPR handmade uitlaat en een 28mm vlakschijf.

Ik zou zo niet precies weten hoeveel pk hij had, maar dat was richting de 16+ pk naar mijn gevoel.
 
Hannes 13-9-2007 9:23 Print reply

Posts: 4530
Je kunt uit die blokken meer halen dan je denkt. Maar als je onopvallend wil rijden voor de politie enz zijn ze ideaal met originele uitlaat. Zo stil als een muis en rijden toch best vlot 80km/h omdat het een laagtourig brommertje is.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-9-2007 9:57 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


waarom zou er op een lc wel persee een temp metertje moeten en op ac niet?


omdat je bij LC vloeistoffen kan verliezen waardoor je geen koeling hebt zodat het zooite vast loopt. Ook kan je waterpomp kapot lopen zonder dat je het in de gaten hebt.

bij ac kan eigenlijk niks kapot kwa koeling.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
suzukitsxpower 13-9-2007 14:56 Print reply

Posts: 38
kan ik ook met gewone proma uitlaat rijden? bedankt voor de info
 
2x suzuki ts50x , pitbike 125cc:)

Dit topic is 3074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved