Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Contactenpunten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45097 - Contactenpunten
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 11-9-2007 21:20 Print topicpost

Posts: 1096
wat is de beste manier om de contactpunten van een dt50 af te stellen?
en hoe worden de contactpunten aangestuurd (ik mis misschien een onderdeel, daarom)?

gr, riccardo
 

bartyamahadt50mx 11-9-2007 21:27 Print reply
Posts: 115
er zit een schroefje die je een slag los moet draaien en dan kan je de punten iets verschuiven zodat se verder open gaat of minder ver.
je moet se op ongeveer 0.35mm zetten.


Dit bericht is gewijzigd door bartyamahadt50mx op 11-9-2007 om 21:28 uur.
 
Vehikel 11-9-2007 21:29 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
wat is de beste manier om de contactpunten van een dt50 af te stellen?
en hoe worden de contactpunten aangestuurd (ik mis misschien een onderdeel, daarom)?

gr, riccardo


De contactpunten worden aangestuurd door een nokje aan het vliegwiel.

Je draait het vliegwiel totdat de punten het verst open staan, dan draai je het schroefje van de punten ietsje los (zodat de punten nog geklemd worden, en niet dicht schieten) en kan je de gewenste tussen ruimte stellen door het onderste puntje omhoog of omlaag te drukken (als ik het goed heb, iig verstel je de tussen ruimte NIET door aan een schroefje te draaien).
De tussenruimte bepaal je met een voelermaatje van 0.4mm

Krijg je helemaal geen tussenruimte, dan moet je waarschijnlijk de punten vervangen, maar dat weet je pas zeker als je het vliegwiel eraf heb.

Als je contact punten helemaal niet meer open gaan, dan moet je ook de punten ietsje los draaien. En de zuiger naar de bdp draaien, maar dan een klein slagje terug, meestal kan je dan een tussenruimte maken.

Ps: Een Dt50 heeft geen verstelbare grondplaat, dus die kan je niet specifiek op tijd zetten. Maar met 0.4mm ruimte tussen de punten staat de brommer in principe goed op tijd.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
riccardot 11-9-2007 21:41 Print reply

Posts: 1096
bedankt voor de snelle reacties! dat nokje aan het vliegwiel mis ik dus denk ik. Heeft iemand daar toevallig een foto van?
 
Vehikel 11-9-2007 21:43 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
bedankt voor de snelle reacties! dat nokje aan het vliegwiel mis ik dus denk ik. Heeft iemand daar toevallig een foto van?

Dan denk ik eerder dat het lipje van de contactpunten mist :P

Dan bedoel ik dat zwarte lipje rechts dat vast gepopt zit:

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
riccardot 11-9-2007 21:44 Print reply

Posts: 1096
mmm.., nee heb net nieuwe contactpunten en dat lipje zit erop net gekeken.
 
Teunis 11-9-2007 21:45 Print reply

Posts: 1073
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=22

dit vind ik een goedde faq, die ik zelf veel gebruik
 
riccardot 11-9-2007 21:58 Print reply

Posts: 1096
Zeker bruikbaar! maar dat nokje, zit dat aan het vliegwiel vast of kan dat "makkelijk kwijtraken" ?
 
Ariej 11-9-2007 22:01 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Zeker bruikbaar! maar dat nokje, zit dat aan het vliegwiel vast of kan dat "makkelijk kwijtraken" ?


ja de buitenkant aan de binnenkant van het vliegwiel is ovaal. het is 1 geheel
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
riccardot 11-9-2007 22:02 Print reply

Posts: 1096
Aha wat ik al dacht.. de contactpuntjes zouden dus altijd open moeten gaan? Ik zie nu geen vonk..
 
khaz 11-9-2007 22:06 Print reply

Posts: 1450
je moet ff goed zoeken, ik heb dit al een paar keer uitgelegd
 
HPI |w00t
Gradje 11-9-2007 22:07 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Zeker bruikbaar! maar dat nokje, zit dat aan het vliegwiel vast of kan dat "makkelijk kwijtraken" ?


Dat kan als het goed is niet kwijt raken. Maar je moet wel met je vliegwiel draaien en dan kijken of ze open gaan. Maar misschien staan ze nu zo afgesteld dat je het gewoon niet kunt zien dat de contactpunten open gaan.


Riccardot:
Aha wat ik al dacht.. de contactpuntjes zouden dus altijd open moeten gaan? Ik zie nu geen vonk..

Dat kan best dat je die nog niet ziet. Probeer eerst af te stellen. Dat is gewoon echt een kwestie van proberen en gewoon een beetje feeling voor krijgen. Dat moet lukken.



Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 11-9-2007 om 22:09 uur.
 
Vehikel 12-9-2007 15:11 Print reply

Posts: 2903
Ja, precies. Draaien totdat ze open gaan.
Als ze helemaal niet open gaan, wordt het wel een beetje lastig uitleggen, maar ik zal het proberen :P

-Draai het vliegwiel naar het bovenste dode punt. Daar raakt het nokje ongeveer de punten.
-Draai het schroefje van de punten ietsje los, zodat de punten blijven klemmen en niet meteen terug schieten (dat ie blijft kleven).
-Druk de onderste punt met een schroefendraaier oid ietsje omlaag, De bovenste punt mag niet meebewegen, gebeurt dit toch, dan moet je het schroefje van de punten iets strakker zetten.
-Als je ruimte tussen de punten gekregen hebt, dan draai je het vliegwiel heen en weer, totdat je het wijdste moment gevonden hebt. Stel de punten zo af, dat op dàt moment de opening tussen de punten 0.4mm is.

Dan staat de brommer in principe ook op tijd.

Succes :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
riccardot 13-9-2007 19:51 Print reply

Posts: 1096
Heb net even de contactpunten afgesteld (nieuwe), vonkt keurig zonder bobine. maar met bobine niks
Bobine heb ik laten doormeten en is goed.
Ik snap er niks van, heeft iemand hetzelfde probleem (gehad)?

gr,Riccardo
 
mtx-motard 13-9-2007 20:34 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Heb net even de contactpunten afgesteld (nieuwe), vonkt keurig zonder bobine. maar met bobine niks
Bobine heb ik laten doormeten en is goed.
Ik snap er niks van, heeft iemand hetzelfde probleem (gehad)?

gr,Riccardo


de bobine wel laten aarden met het frame of - draad.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
riccardot 13-9-2007 20:40 Print reply

Posts: 1096
gebeurd ook, zeker weten
 

Dit topic is 2723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved