Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ik zelf zou voor viertakt gaan zolang jij genoeg olie in je blok hebt zitten en dit vaak genoeg vervangt heb je eigenlijk geen onderhoudt aan een 4t crosser op kleppenstellen en dingen buiten het motorblok om na alleen 1 keer in het seizoen je zuiger verwisselen
2takt is ook wel leuk maar vaak toch duurder in onderhoud
Maar het belangerijkste is (heeft nog niemand gezegd) dat je de motor moet nemen die jij het lekkerst vind rijden (4t of 2t) !!!
Een honda crf is wel echt een competitie motor, daar moet je echt wel wat meer aandacht aan het onderhoud besteden dan wat jij beschrijft.
Net zoals een bij de cr, die moet je ook net zo goed onderhouden(naar mijn idee zit er geen tot weinig verschil in kosten van het onderhoud)
Het enige voordeel van een 2 takt (qua kosten dan) is dat als hij kapot loopt je voor veel minder geld alles weer klaar hebt dan met een viertakt. (en dat zuiger verbruik bij 2t voor hobby gebruik valt echt harstikke mee, kun je echt wel 30 tot 40 uur mee mits goed afgesteld)
Als je zogoed als geen onderhoud wilt hebben moet je voor een motor zoals de honda xt,xl of een yamaha xt,tt gaan. Deze zijn niet voor de competitie gemaakt, maar meer op betrouwbaarheid en langere levensduur(omdat het allroad motoren zijn). Als je niet gaat wedstrijdcrossen zou ik voor zoiets gaan.
maargoed een cr of crf is wel wat leuker
|