Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda cr of crf ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45087 - honda cr of crf ?
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 11-9-2007 22:35 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
neej ktm is gwoon snel
evenals husqvarna

en suzuki's kom je nie eens meer vanaf ook al is ie een jaar oud
rara how come


dat komt echt niet omdat suzuki slecht is.
en als die slecht verkopen 2e hands is toch alleen maar gunstig als je er 1 wil kopen. dan zijn ze alleen maar goedkoper.
als ik me 1e motor zou kopen zou ik ook een yamaha/suzuki of kawasaki kopen. omdat ze in aanschaf al goedkoper zijn. onderdelen zijn er van alle bekende merken wel genoeg aantekomen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
benellifan 11-9-2007 22:41 Print reply
Posts: 1553
ik zelf zou voor viertakt gaan zolang jij genoeg olie in je blok hebt zitten en dit vaak genoeg vervangt heb je eigenlijk geen onderhoudt aan een 4t crosser op kleppenstellen en dingen buiten het motorblok om na alleen 1 keer in het seizoen je zuiger verwisselen

2takt is ook wel leuk maar vaak toch duurder in onderhoud

Maar het belangerijkste is (heeft nog niemand gezegd) dat je de motor moet nemen die jij het lekkerst vind rijden (4t of 2t) !!!
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Harold 11-9-2007 22:54 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
ik zelf zou voor viertakt gaan zolang jij genoeg olie in je blok hebt zitten en dit vaak genoeg vervangt heb je eigenlijk geen onderhoudt aan een 4t crosser op kleppenstellen en dingen buiten het motorblok om na alleen 1 keer in het seizoen je zuiger verwisselen

2takt is ook wel leuk maar vaak toch duurder in onderhoud

Maar het belangerijkste is (heeft nog niemand gezegd) dat je de motor moet nemen die jij het lekkerst vind rijden (4t of 2t) !!!

Een honda crf is wel echt een competitie motor, daar moet je echt wel wat meer aandacht aan het onderhoud besteden dan wat jij beschrijft.
Net zoals een bij de cr, die moet je ook net zo goed onderhouden(naar mijn idee zit er geen tot weinig verschil in kosten van het onderhoud)
Het enige voordeel van een 2 takt (qua kosten dan) is dat als hij kapot loopt je voor veel minder geld alles weer klaar hebt dan met een viertakt. (en dat zuiger verbruik bij 2t voor hobby gebruik valt echt harstikke mee, kun je echt wel 30 tot 40 uur mee mits goed afgesteld)

Als je zogoed als geen onderhoud wilt hebben moet je voor een motor zoals de honda xt,xl of een yamaha xt,tt gaan. Deze zijn niet voor de competitie gemaakt, maar meer op betrouwbaarheid en langere levensduur(omdat het allroad motoren zijn). Als je niet gaat wedstrijdcrossen zou ik voor zoiets gaan.

maargoed een cr of crf is wel wat leuker
 
zundappchef 11-9-2007 23:10 Print reply

Posts: 4082
ik zou naar een xr gaan kijken een 250 4 takt is meer als zwaar genoeg als je vanaf een 70 cc komt


als je goedkoop wilt rijden : suzuki

als je goed en relatief goedkoop wilt rijden : kawa

als je betrouwbaar wilt rijden en iets uit kunt geve : honda

als je snel wilt en niet zo op kosten loopt te kijke : yahama
is tegenwoordig gewoon een goed merk en leid de motorcross op het moment

topmerk is en blijft ktm betrouwbaar maar wel duur


 
1000 v twin rotax biatch

Dit topic is 5403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved