Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda cr of crf ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45087 - honda cr of crf ?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 11-9-2007 17:30 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
blok helemaal opentrekken ook?


ja 1 doet alles alleen zelf en 2 anderen doen het samen met hun vaders. is niks anders als een brommer hoor.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 11-9-2007 17:32 Print reply

Posts: 60390
2takt
rede
lomp vermogen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
allbrezz 11-9-2007 17:33 Print reply

Posts: 493
ja das waar
en .. krukassen moeten die vaak worden vervangen ?
en een 4 takt ... kleppen bla bla bla heel duur maar niet vaak
en 2 takt vaker een zuiger - cillinder set ook duur
maar wat is het goed koopst
kijk of het onder houd nou moeilijk is of niet
als ik er weer van leer vind ik dat hardstikke mooi
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
- Han - 11-9-2007 17:34 Print reply

Posts: 9667
krukas hoeft nooit als het goed is. Cilinder oook niet

rest, zoals om de zoveel tijd een nieuwe zuiger, is gewoon onderhoud
 
<10.000 posts
Royal Club 11-9-2007 17:35 Print reply

Posts: 60390
leren doe je van beide wel, alleen zal je het wss door je portomonnee leren :P

ik zou domweg voor 2takt gaan omdat dat 4x geiler is al 4takt.
op de gooi meeting waren we ook ff gaan kijken, zon 125cc 2takt vond ik leuker om te zien dan zon 500 4takt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
allbrezz 11-9-2007 17:36 Print reply

Posts: 493
oh oke ... dus dan is 2 takt gewoon goedkoper ?
dan weet ik het denk ik wel
dan denk ik dat ik toch voor de 2 takt ga ... maar nog niet zeker als ik een goedkope 4 takt tegen kom dan koop ik die want opzich .... die koppel is wel heel gaaf !
als iemand nog iemand weet met een cr zeg het maar

ow btw bedankt voor alle snelle reply's !
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Erik 39 11-9-2007 17:39 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
blok helemaal opentrekken ook?

Ja hoor, doet mijn vader ook. Buurjongen ook, trouwens.
Als je maar weet hoe alles zat, waarom niet?

Welk bouwjaar zoek je??
En 2-takt moet je wel vaker zuiger vervangen enzo.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 11-9-2007 om 17:41 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
-simon- 11-9-2007 17:41 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
oh oke ... dus dan is 2 takt gewoon goedkoper ?
dan weet ik het denk ik wel
dan denk ik dat ik toch voor de 2 takt ga ... maar nog niet zeker als ik een goedkope 4 takt tegen kom dan koop ik die want opzich .... die koppel is wel heel gaaf !
als iemand nog iemand weet met een cr zeg het maar

ow btw bedankt voor alle snelle reply's !


als je een goedkope 4t tegen komt is wel leuk. maar als er iets kapot is in je blok ben je meestal verder van huis als bij een 2 takt.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 11-9-2007 17:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


me broer doet er zelf ook niks aan als die ergens tikt hoor (wat dus nou het geval is). Is gewoon te riskant. Zoiezo als het blok helemaal gesplitst moet worden word het voor de meeste moeilijk. En ik denk dat de TS hier ook niks van afweet


weet niet wat je broer voor motor heeft , maar ik heb mijn cr blok nu ook helemaal uit elkaar liggen , op de powervalve na is het weinig anders als een brommerblok.

ik heb het laatste cr125 blok met mechanische powervalve
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
- Han - 11-9-2007 17:58 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


weet niet wat je broer voor motor heeft , maar ik heb mijn cr blok nu ook helemaal uit elkaar liggen , op de powervalve na is het weinig anders als een brommerblok.

ik heb het laatste cr125 blok met mechanische powervalve


hij heeft crf250 uit '06. En hij heeft weinig tijd, en geld teveel volgesmij dus zal daar ook wel mee te make hebbe
 
<10.000 posts
-simon- 11-9-2007 18:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


hij heeft crf250 uit '06. En hij heeft weinig tijd, en geld teveel volgesmij dus zal daar ook wel mee te make hebbe


ja 4t zal wel wat moeilijker zijn. maar als het eenmaal doorhebt kun je het ook zelf doen.
maja als je tijd teweinig en geld teveel hebt is hem weg brengen ook een goede oplossing.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
allbrezz 11-9-2007 18:03 Print reply

Posts: 493
erik welk jaar(en) heb je ?
ik zoek niet de oude types uit 1980

mail me maar ik ben ff eten
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Mopar 11-9-2007 18:06 Print reply

Posts: 4772
Voor een beginner maakt het GEEN FUCK uit, je KAN het volle vermogen van beide motoren toch niet in bedwang houden, of volledig benutten op de crossbaan.

Ik zou zeggen ga voor de 4takt, is minder fel als een 2takt, veel beter te doseren, en minder onderhoud.

Dingen stuk laten lopen op een 4takt is ook veel beter te voorkomen als een 2takt, 2takt is vaak ineens verrot, terwijl het er bij een 4takt -vaak- insluipt.

Maakt allemaal weinig uit in principe, gebruik je verstand, aan de voordelen van een 4takt motor heb je veel meer, als dan aan het extra beetje vermogen van een 2takt...




 
Sypie_Honda 11-9-2007 18:11 Print reply

Posts: 13830
fock off met je 4t

bij 4t komt het sleutelen veel nauwer als met een 2t. 2t is stukken simpeler, dus veel gemakkelijker zuigers verwisselen.
bij 4t sta je eerst te kloten met die nokkenas ketting ed.

en dan heb je als voordeel nog het vermogen, en natuurlijk het te vette geluid
en een 2t is lichter kwa gewicht.

zou echt wel voor een 2t gaan, 250 is dan eigenlijk net wat te zwaar als je begint. 80 of 125 heb je meer lol aan, vind ik dan.

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Mopar 11-9-2007 18:13 Print reply

Posts: 4772
Dude, misschien ben je met een 4takt een half uurtje langer aan het sleutelen als met een 2takt.

Maar hoeveel uur plezier heb je langer van een cilinder en zuiger ?

Pak je reken machine erbij, en je zult verstelt staan


 

Dit topic is 5379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved