Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda cr of crf ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #45087 - honda cr of crf ?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

allbrezz 11-9-2007 17:18 Print topicpost

Posts: 493
hey mense

ik ga binnen kort een honda cr kopen maar ik heb echt 0 ervaring in crossmotors ik rijd dan wel mtx maar her dan ook echt geen ervaring met wat een 250cc 2 takt of 250cc 4takt doet en wat de onderhouds kosten zijn en hoe ze rijden
ik weet wel dat 250 2 takt echt zuipt als een gek

ik hoop dat julie mij een beetje kunnen inlichten over dit onderwerp ik wil echt alles weten over rijgedrag en onderhou en alles wat er bij hoort

JOEP
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg

Erik 39 11-9-2007 17:19 Print reply

Posts: 15088
Een 2-takt is een stuk feller iig
En welke bouwjaar cr250 zit je te denken?
Het spul wat je noem is iig snel zat voor als je geen ervaring heb

Onderhoud van 2-takt is btw wat meer, maar je hoef geen kleppen etc te stellen natuurlijk.
Ook hebben de 4-takts vaak dat ze een stuk moeilijker starten als je bijv. gevallen ben (motor warm, etc)

Nog even een edit, aan de crosser moet je wel geld besteden trouwens. Doe je dit niet, (er moet gewoon veel onderhoud gebeuren, en alles moet netjes bijgehouden worden) dan ben je niet goed bezig Dus als je net genoeg geld heb om er 1 te kopen, zou ik het niet doen.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 11-9-2007 om 17:22 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
christianos 11-9-2007 17:20 Print reply

Posts: 20445
250cc 2takt natuurlijk, veel meer vermogen op cilinderinhoud.
Als je trouwens nog nooit hebt gecorssed zou ik toch een 125 cc aanraden. Wat makkelijker hanteerbaar..
 
- Han - 11-9-2007 17:20 Print reply

Posts: 9667
je bent een beginner?

dan zeker voor de crf (4 takt) gaan. De cr (2 takt)is veelste zwaar.
 
<10.000 posts
Neluhz 11-9-2007 17:21 Print reply

Posts: 4032
te zwaar? minder zwaar juist..
 
- Han - 11-9-2007 17:22 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
te zwaar? minder zwaar juist..


250 2 takt is veel feller dan de 4 takt. 125 of 250 4 takt maakt niet zoveel uit. 250 is wat duurder, maar wel wat minder onderhoud
 
<10.000 posts
Erik 39 11-9-2007 17:22 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
te zwaar? minder zwaar juist..

wel qua vermogen.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
-simon- 11-9-2007 17:22 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: allbrezz
hey mense

ik ga binnen kort een honda cr kopen maar ik heb echt 0 ervaring in crossmotors ik rijd dan wel mtx maar her dan ook echt geen ervaring met wat een 250cc 2 takt of 250cc 4takt doet en wat de onderhouds kosten zijn en hoe ze rijden
ik weet wel dat 250 2 takt echt zuipt als een gek

ik hoop dat julie mij een beetje kunnen inlichten over dit onderwerp ik wil echt alles weten over rijgedrag en onderhou en alles wat er bij hoort

JOEP


eigenlijk niet echt te vergelijken met vermogen. want een cr250 moet het opnemen tegen 450 4 takten met wedstrijden en een crf250 tegen 125 en nou vort 144 2 takten.
maar ze hebben allebij veel onderhoud nodig. crf wel iets minder omdat je minder vaak de zuiger moet vervangen. cr rond de 15 uur ofzo denk ik. en crf rond de 30 uur. en een cr kun je vaak zelf wat meer aan doen omdat 4t toch wat moeilijker in elkaar zit. crf is ook vaak duurder als cr. maar het is maar net wat je wilt. want een crf heeft wel veel meer koppel als een cr.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
cuene 11-9-2007 17:24 Print reply

Posts: 201
ik zou voor een 4 takt gaan heb zelf ook ervaring maar met een 4 takt heb je veel minder slijtage zuiger gaat veel en veel langer mee vergelijk maar eens een cr 250 en xr ofzoe dan zie je zelf al dat een 4 takt veel minder toeren maakt en ong net zoveel snelheid een 4 takt loopt ook veel rustiger en rijdt na mijn idee veel rustiger.
 
- Han - 11-9-2007 17:24 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


verhaal...


aan zon motor moet je zelf niks doen. Ofja zuiger vervangen misschien kan nog wel. Bij een 4 takt kan je dat ook wel. Zeker als iemand emt ervaring je een keer meehelpt
 
<10.000 posts
allbrezz 11-9-2007 17:25 Print reply

Posts: 493
ik zat te denk aan een 250 cc maar mijn budget is laag dus een 4 takt is wel duur maar op een korte termijn van 125 cc naar 250cc over te stappen is helemaal duur
en ik cross regelmatig met mn mtx 70 cc malosi dikke trukkracht en top van 95 km/h dus heb wel een kleinbeetje ervaring ik weet iniedergeval dat er op het afvalt niet te beleven is
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Erik 39 11-9-2007 17:26 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


aan zon motor moet je zelf niks doen. Ofja zuiger vervangen misschien kan nog wel. Bij een 4 takt kan je dat ook wel. Zeker als iemand emt ervaring je een keer meehelpt

Aan een crosser kan je ook heel goed zelf sleutelen, en hoef je heus niet iedere keer weg te brengen hoor. Gewoon kijken hoe / wat zit..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
-simon- 11-9-2007 17:26 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cuene
ik zou voor een 4 takt gaan heb zelf ook ervaring maar met een 4 takt heb je veel minder slijtage zuiger gaat veel en veel langer mee vergelijk maar eens een cr 250 en xr ofzoe dan zie je zelf al dat een 4 takt veel minder toeren maakt en ong net zoveel snelheid een 4 takt loopt ook veel rustiger en rijdt na mijn idee veel rustiger.


zoon crf maakt echt niet veel minder toeren als een cr hoor.
ik denk dat het ongeveer gelijk is.

@han: licht eraan of je er veel verstand van hebt dan kun je wel alles zelf doen. maar als je dat niet hebt moet je er gewoon niet aan beginnen. ik bedoel bij een crf dan he.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 11-9-2007 om 17:27 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
- Han - 11-9-2007 17:27 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Aan een crosser kan je ook heel goed zelf sleutelen, en hoef je heus niet iedere keer weg te brengen hoor. Gewoon kijken hoe / wat zit..


me broer doet er zelf ook niks aan als die ergens tikt hoor (wat dus nou het geval is). Is gewoon te riskant. Zoiezo als het blok helemaal gesplitst moet worden word het voor de meeste moeilijk. En ik denk dat de TS hier ook niks van afweet
 
<10.000 posts
-simon- 11-9-2007 17:29 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


me broer doet er zelf ook niks aan als die ergens tikt hoor (wat dus nou het geval is). Is gewoon te riskant. Zoiezo als het blok helemaal gesplitst moet worden word het voor de meeste moeilijk. En ik denk dat de TS hier ook niks van afweet


je moet er de eerste 5 keer ofzo gewoon iemand bij hebben die er veel vanaf weet en dan de motor samen maken. en dan kun je het ook vort zelf wel. die ik ken die crossen doen allemaal alles zelf.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
- Han - 11-9-2007 17:30 Print reply

Posts: 9667
blok helemaal opentrekken ook?
 
<10.000 posts

Dit topic is 5397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved