Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #45084 - viertakt op fs1
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1091 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
THOMASJEUHHH |
11-9-2007 14:46 |
Posts: 4159 |
euhm,, eigenlijnlijk mag je nieteens zelf je gasnaald vervangen oid,,
maar moet je zien waar ik mee rij,, en zo streng zijn ze dr niet op..
zolang hij maar niet teveel db en vermogen geeft en je structuur van het frame maar niet verslapt oid,, lijk het mij dat er niks aan de hand is,,
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Viertakt |
11-9-2007 15:08 |
Posts: 3586 |
Je brommer voldoet niet meer aan de typegoedkeuring als jij dat doet, maar eigenlijk is er geen haan die er naar kraait als dat ding gewoon netjes 50 loopt.
Opvoeren dmv een 70cc erop zetten is op de zelfde manier illegaal.
Als je het helemaal goed wilt doen moet je hem opnieuw laten keuren DMV prototype keuring, maar dat kost echt klauwen met geld.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
-Tom- |
11-9-2007 15:55 |
Posts: 4151 |
THeoretisch gezien ben je illegaal bezig. Maar als het geen leipe constructie is en het niet opvalt is het geen probleem.
Bij ons op het fs1 forum (www.fs1forum.com) is iemand die dat al heeft gedaan, een 4-takt blok onder een fs1 gebeund
|
|
FTS Member |
|
dirtbag |
11-9-2007 17:28 |
Posts: 76 |
Is het kentekenbewijs hiervoor niet bindend? dus als je 49 cc op het kentekenbewijs hebt staan en je hangt er een andere 49 c onder, dan ben je volgens mij niet illegaal bezig.
Als je echter andere normen gaat overschrijden, zoals de toegestane snelheid en de decibellen. dan kunnen ze je daarvoor wel een bekeuring voor geven. Ook als het een ondeugdelijke constructie is, kunnen ze je van de weg af plukken.
naar mijn weten staat er nergens op het kentekenbewijs wat voor type motor je hebt, twee of viertakt. en zou je het dus gewoon mogen wijzigen.
mvg
db
Dit bericht is gewijzigd door dirtbag op 11-9-2007 om 17:29 uur.
|
|
|
|
- Han - |
11-9-2007 17:29 |
Posts: 9667 |
je mag niet aan je frame lassen zover ik weet. Dus een ander blok eronder gooien zal ook wel niet mogen
maargoed, als het er allemaal profesioneel uitziet, dus geen gebeun zal neimand het verschil zien. Of je moet net zon liefhebber dervan hebben, maar of die het oook erg vind?
Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 11-9-2007 om 17:31 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
Viertakt |
11-9-2007 17:30 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirtbag
Is het kentekenbewijs hiervoor niet bindend? dus als je 49 cc op het kentekenbewijs hebt staan en je hangt er een andere 49 c onder, dan ben je volgens mij niet illegaal bezig.
Als je echter andere normen gaat overschrijden, zoals de toegestane snelheid en de decibellen. dan kunnen ze je daarvoor wel een bekeuring voor geven. Ook als het een ondeugdelijke constructie is, kunnen ze je van de weg af plukken.
naar mijn weten staat er nergens op het kentekenbewijs wat voor type motor je hebt, twee of viertakt. en zou je het dus gewoon mogen wijzigen.
mvg
db
Dit bericht is gewijzigd door dirtbag op 11-9-2007 om 17:29 uur.
Fout, je brommer heeft een typegoedkeuring, en daar moet je aan voldoen.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Mopar |
11-9-2007 17:46 |
Posts: 4772 |
Zolang je het netjes en professioneel doet zal er weinig aan de hand zijn, maar officieel zal je hem nog een keer moeten laten keuren...
|
|
|
|
Sypie_Honda |
11-9-2007 18:13 |
|
Frysk |
11-9-2007 18:37 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
afbeelding
CR125 blok onder FS1, 10x toffer man
OMFG dat is übertof
uiterlijk netjes maken en je hebt een master brommer
|
|
giggitybyte |
|
Stoney3K |
12-9-2007 2:23 |
Posts: 99 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Zolang je het netjes en professioneel doet zal er weinig aan de hand zijn, maar officieel zal je hem nog een keer moeten laten keuren...
"Officieel" moet je hem al opnieuw laten keuren als je een cilinderkop vervangt of een ander luchtfilter erop zet (je vermogen op het kentekenbewijs wordt immers dan anders). Maar omdat dat in de meeste gevallen alleen maar omslachtig en duur is wordt het niet gedaan, en er zal ook geen agent zijn die je een bekeuring geeft omdat je op een nette manier een ander blokje eronder gemonteerd hebt, zolang het maar 49,9cc blijft en de constructiesnelheid (45 km/h) niet overschrijdt (en hij dus goed op de rollenbank uit komt).
Het is hier alleen maar een verschil tussen de theorie van de wet (elke wijziging -> opnieuw keuren) en de praktijk die stelt dat daar in het algemeen toch niet naar gekeken gaat worden.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
12-9-2007 9:17 |
Posts: 10835 |
net of iemand dat weet bij zo'n oude brommer.
en niet aan frame lassen ziet ook geen 1 agent als je een beetje kan lassen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
erwin fs1 |
12-9-2007 19:00 |
Posts: 897 |
boetes kom ik wel overheen, maar als ik een ongeluk krijg wil ik wel verzekerd zijn
|
|
vake bej te bange.... |
|
Viertakt |
12-9-2007 19:55 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
boetes kom ik wel overheen, maar als ik een ongeluk krijg wil ik wel verzekerd zijn
Als je een ongeluk krijgt en het is jou schuld word je brommer mee genomen voor onderzoek, grote kans dat je dan de sjaak bent, want als je brommer total loss is, en niet meer kan starten kunnen ze niet nagaan hoe hard hij gelopen heeft, en als jij dan een heel ander blok hebt dan het type normaal heeft kunnen ze er wel over gaan zeiken.
Zoals ik zei, informeer even bij het RDW wat een keuring kost na het veranderen van je brommer.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
-Tom- |
12-9-2007 20:10 |
Posts: 4151 |
Rijd je nu al opgevoerd?
Ja: Blok eronder hangen, je bent nu net zo goed niet verzekerd
Nee: Zelf kijken wat je doet
|
|
FTS Member |
|
Dit topic is 1091 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|