Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - caburateur verwarming

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45077 - caburateur verwarming
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 12-9-2007 18:39 Print reply

Posts: 60390
gast, ga me inboxen, je heb er duidelijk geen verstand van, en roept duidelijk maar wat, heeft het dan nu om iets neer te zetten?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
gilera mark 13-9-2007 17:12 Print reply

Posts: 151
moet je die twee draadjes gewoon op de accu aan sluiten dan. want dat ik hem er op wou laten wist ik zelf ook.:P
 
ploe 14-9-2007 20:44 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
gast, ga me inboxen, je heb er duidelijk geen verstand van, en roept duidelijk maar wat, heeft het dan nu om iets neer te zetten?



ik heb aan meer brommer gesleuteld dan dat jij in je leven gescheten heb en dan heb ik het nog geen eens gehad over auto's tractors bedrijfswagens en zo verder
dus zeg nooit tegen iemand dat die er geen verstand van heeft
je kan je zelf wel eens goed voor lul zetten
verder ben ik er klaar mee
mzzzzl
 
www.placeonearth.nl
ploe 14-9-2007 20:46 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gilera mark
moet je die twee draadjes gewoon op de accu aan sluiten dan. want dat ik hem er op wou laten wist ik zelf ook.:P


een draad moet zoizo op de massa
de andere draad kan via de lichtspoel (meestal de gele draad die uit je ontsteking komt)
maar kan ook via je contact draad alleen loop je dan de kans als je je contact aan laat staan dat je accu leeg loopt
 
www.placeonearth.nl
5MB5 14-9-2007 20:52 Print reply

Posts: 878
is in mijn ogen een mooie ontwerpfout als je op een 2takt carburateurverwarming nodig hebt
 
ploe 15-9-2007 9:36 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
is in mijn ogen een mooie ontwerpfout als je op een 2takt carburateurverwarming nodig hebt


nee dat vind ik niet maar ja meningen verschillen
dat een carbrateur niet warm wordt is in mijn ogen alleen maar goed
ik zal het eens opzoeken in mn boeken (moet ik nog ergens hebben)
maar er zitten meer voordelen aan dan een warme carbrateur

 
www.placeonearth.nl
-Tom- 15-9-2007 9:41 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
is in mijn ogen een mooie ontwerpfout als je op een 2takt carburateurverwarming nodig hebt

Nou nee hoor, dat is gewoon een simpel natuurkundig verschijnsel sjaak. Dus blaat niet zo.
Omdat de benzine wordt verneveld in de venturi, verdampt het makkelijker en ontrekt het dus warmte uit de omgeving (de carburateur dus). Als het buiten al goed koud is heb je dus kans dat je carburateur bevriest.

Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 15-9-2007 om 9:41 uur.
 
FTS Member
falco 15-9-2007 9:54 Print reply

Posts: 3724
ik heb ook zo'n precies datzelfde ding in mn carb zitten, alleen tegen mij wordt verteld door de brommboer dat het de autochoke is
 
Stienzemanrobinson 15-9-2007 10:43 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
ik heb ook zo'n precies datzelfde ding in mn carb zitten, alleen tegen mij wordt verteld door de brommboer dat het de autochoke is


dan is je brommerboer niet slim. autochoke is zo'n groot, zwart, plastic geval. dit is duidelijk caburateurverwarming.
had ik vroegah ook op mijn derbi zitten.
 
gilera mark 15-9-2007 23:15 Print reply

Posts: 151
idegeval bedankt. ik laat hem er gewoon op zitten want je weet maar nooit en sluit hem ff aan.

mzzl
 
Royal Club 15-9-2007 23:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]



ik heb aan meer brommer gesleuteld dan dat jij in je leven gescheten heb en dan heb ik het nog geen eens gehad over auto's tractors bedrijfswagens en zo verder
dus zeg nooit tegen iemand dat die er geen verstand van heeft
je kan je zelf wel eens goed voor lul zetten
verder ben ik er klaar mee
mzzzzl


dat kan dan wel zo zijn

maar in deze heb je dus hard gefaald met je jaren meer sleutel ervaring

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 15-9-2007 om 23:17 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Shifty 15-9-2007 23:20 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
dat heeft een hoyosung ook op de carb zitten
het is een stifje die op de kopsekant in de carb zit en het verwarmt idd je carb je kan het er aflaten het heeft verder niet echt veel nut en je merkt er helemaal nix van


Heeft een hyungsung die ook? Ehm, dat is op de hyungsung de Autochoke, lijkt hier inderdaad wel wat op, word inderdaad ook warm, maar die warmte heeft te maken met de werking van de autochoke...

Dit lijkt me ook meer een autochoke als verwarming...
Let dus ff op, een autochoke (elektrische choke) word ook warm! Hoe warmer die word, hoe verder de choke dicht gaat... Zit een spoeltje in die na verloop van tijd steeds warmer word nadat je je brom start, door die warmte zet een elementje uit en die drukt het pennetje naar beneden zodat je choke dicht gaat. En hoe warmer het spoetje, hoe verder de choke dicht gaat, met andere woorden: hoe langer je brom aanstaat hoe verder de choke dicht gaat. Voordeel van dit systeem: Bij een warme dag staat je choke al bijna dicht zonder dat je je brommer start. Dus altijd een goeie start.

Dit bericht is gewijzigd door Shifty op 15-9-2007 om 23:22 uur.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
5MB5 15-9-2007 23:23 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Nou nee hoor, dat is gewoon een simpel natuurkundig verschijnsel sjaak. Dus blaat niet zo.
Omdat de benzine wordt verneveld in de venturi, verdampt het makkelijker en ontrekt het dus warmte uit de omgeving (de carburateur dus). Als het buiten al goed koud is heb je dus kans dat je carburateur bevriest.

Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 15-9-2007 om 9:41 uur.


noem dan eens wat meer 2 takt modellen die dat hebben? of mischien 4 takt motorfietsen? en niet iedere carburateur word zo koud. hangt van de positie, montage, uitvoering en ook de cilinderkoeling af.
ik ben van mening dat als er verwarming op gebouwd moet worden er gewoon niet goed is nagedacht over de warmtehuishouding van dat blok. maarja als je dat geblaat vind ...

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 15-9-2007 om 23:27 uur.
 
ploe 16-9-2007 18:20 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


Heeft een hyungsung die ook? Ehm, dat is op de hyungsung de Autochoke, lijkt hier inderdaad wel wat op, word inderdaad ook warm, maar die warmte heeft te maken met de werking van de autochoke...

Dit lijkt me ook meer een autochoke als verwarming...
Let dus ff op, een autochoke (elektrische choke) word ook warm! Hoe warmer die word, hoe verder de choke dicht gaat... Zit een spoeltje in die na verloop van tijd steeds warmer word nadat je je brom start, door die warmte zet een elementje uit en die drukt het pennetje naar beneden zodat je choke dicht gaat. En hoe warmer het spoetje, hoe verder de choke dicht gaat, met andere woorden: hoe langer je brom aanstaat hoe verder de choke dicht gaat. Voordeel van dit systeem: Bij een warme dag staat je choke al bijna dicht zonder dat je je brommer start. Dus altijd een goeie start.

Dit bericht is gewijzigd door Shifty op 15-9-2007 om 23:22 uur.


jep ik weet hoe het werkt
maar er zit toch echt een koperen stift en een elec choke op

 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 2831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved