Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hoe warmer hoe slechter lopen (Senda-R '98)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 453 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45045 - Hoe warmer hoe slechter lopen (Send...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Senda-R RULEZZZ 8-9-2007 22:35 Print topicpost

Posts: 38
Ik heb een Senda-R uit '98. Ik heb hem helemaal opgeknapt en zo afgesteld dat de bougiekleur iets-donkerder-dan-koffie-met-melk bruin is.
Nu is het zo dat wanneer het blok koud is en ik trek hem vol open hij dan ook helemaal goed hard optrekt... Maar nu komt het probleem: wanneer ik een tijdje gereden heb begint hij (erg) in te houden. Ik kan op zo'n moment nog wel gewoon goed in de hoge toeren komen, maar hij verliest veel vermogen.

Setup:
21mm Dell'ortho (Ik had het ook met de ori 14mm carb...)
50cc Airsal
Metrakit Thrower met blauwe demper

Mijn ideeën:
- Zuiger versleten
- Carburateur niet goed
Nieuwe erop gezet zelfde probleem
- Ontsteking niet goed
Maar hij doet het 100% als hij koud is...
- Membraan niet goed sluitend wanneer hij warm is.
(nog niet gekeken)
- Bougie hittegraad niet goed, heb er een B9ES en BR8ES in gehad.
(welke?)
- Koppakking kapot
Ook niet want heb geen witte rook (rook is gewoon heel klein beetje blauw verder kleurloos)
- Carburateur niet goed afgesteld
Moet nog een klein beetje beter

Iemand misschien enig idee?


Ps. Is die 3 weken niet erg lang voordat je in het normale forum kan posten? Kom van Derbi-Club af...
 

Mt5_grolsch 8-9-2007 22:48 Print reply

Posts: 2014
denk dat je maar eens moet kijken naar je zuiger/zuigerveer
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
KaWaReZ 8-9-2007 23:01 Print reply

Posts: 20582
wat versta jij onder opknappen?

iig motorisch wat veranderd?
zou idd aan zuiger/zuigerveren kunnen liggen.

trek je hem altijd open als ie koud is?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Senda-R RULEZZZ 8-9-2007 23:26 Print reply

Posts: 38
Haha nou we zullen zeggen dat ik vrij vroeg in de midlife-crisis zit. Heb toen ik 16 was ook zo'n brommer gehad en ken ze van binnen en buiten: letterlijk en figuurlijk.
Het punt is alleen dat ik niet alles wil gaan vervangen wat het eventueel zou kunnen zijn omdat ik ook maar een studentenbudget heb ... En opentrekken+koud=slecht heb C3 lagers dus moet wel beetje warm worden . Als test gedaan dus.
Ik hoop dat het iig niet de ontsteking is...

Iemand suggesties?

De gedachte dat wanneer hij koud is hij goed trekt dat het dan niet aan de ontsteking ligt is goed toch?

Dit bericht is gewijzigd door Senda-R RULEZZZ op 8-9-2007 om 23:30 uur.
 
erwin fs1 9-9-2007 14:37 Print reply

Posts: 897
probeer eens een maatje kleiner sproeier er in
 
vake bej te bange....
Senda-R RULEZZZ 9-9-2007 16:02 Print reply

Posts: 38
Ja dat zou heel misschien nog kunnen, hoewel het me erg sterk lijkt...
Maar ik denk dat ik sowieso de cilinder er een keer af moet halen om daar alles eens te checken.

/Edit: Er zit nu 90 in. Welke evt te proberen? 88 of 86?

Dit bericht is gewijzigd door Senda-R RULEZZZ op 9-9-2007 om 16:04 uur.
 
Ferenczv 9-9-2007 16:15 Print reply
Posts: 100
Rijd de brommer ff warm, draai de bougie er daarna uit.
Bekijk je bougie kleur.

Aan de grijzig/wittige kant: Grotere sproeier nemen
Koffiebruin: Is goed!
Zwart + nattig: Kleinere sproeier nemen
 
mtx-r50 9-9-2007 16:30 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ferenczv
Rijd de brommer ff warm, draai de bougie er daarna uit.
Bekijk je bougie kleur.

Aan de grijzig/wittige kant: Grotere sproeier nemen
Koffiebruin: Is goed!
Zwart + nattig: Kleinere sproeier nemen


ik zou eens andere kleppen probere, het zou kunnen dat die beginnen te "zweven"

 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
erwin fs1 9-9-2007 21:36 Print reply

Posts: 897
ja de kleppen of niet dan
 
vake bej te bange....
Senda-R RULEZZZ 10-9-2007 16:10 Print reply

Posts: 38
Ik zal 'm van het weekend nog eens onder handen nemen.

/Edit: En dan eventueel de membraankleppen even nakijken ... Zweven is wel een goede benaming, maar wanneer ik dan even gas terugneem en terugschakel doet hij het wel weer goed. (Maw dan moeten die kleppen wel ERG slecht functioneren, en het is ook bij een laag toerental, en bovendien zagen ze er niet slecht uit.)

Alle ideeën welkom!

Dit bericht is gewijzigd door Senda-R RULEZZZ op 10-9-2007 om 16:28 uur.
 
fs180 10-9-2007 17:10 Print reply

Posts: 1346
kleinere sproeier
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
langenboom 10-9-2007 19:37 Print reply
Posts: 81
dit probleem hek eignlijkook met men tsx
en als ik een kleinere sproeier pak is het gewoon klote
 
Senda-R RULEZZZ 12-9-2007 17:20 Print reply

Posts: 38
Hij heeft dit niet als hij koud is: daarom denk ik dat het niet aan de ontsteking ligt?

Ik ga de zuiger en membraankleppen sowieso maar vervangen. Ik denk dat ik zo'n TNT zuiger koop, want die zijn cheap en kan ik dan meerdere keren vervangen als dat nodig is... Echter zit er op de ori Airsal zuiger maar één zuigerveer. Kan ik dan bij de TNT zuiger de onderste zuigerveer weglaten? (Ivm warmteproductie en hoogtoerige cil?)

Dit bericht is gewijzigd door Senda-R RULEZZZ op 12-9-2007 om 19:08 uur.
 
Senda-R RULEZZZ 30-9-2007 21:06 Print reply

Posts: 38
Nou ik heb het probleem gevonden.
Eerst de membraankleppen vervangen (was sowieso nodig) door carbon klepjes: dat had geen enkel effect, zelfde probleem.
Vervolgens heb ik de zuiger vervangen, en meteen toen ik de zuiger zag (bij daglicht) zag ik het probleem: versleten in het kwadraat. Nieuwe zuiger er in en hij rijdt als een dolle.

Bedankt voor de tips in ieder geval .
 
Noel1990 1-10-2007 23:01 Print reply
Posts: 12
sproeier idd te groot als een brommer koud is gebruikt hij meer benzine dus als hij warm is loopt hij te vettig

en ik weet niet hoe dat bij jouw cabarateur is maar bij bing cabarateurs kan je de sproeier naald verstellen op 4 of 5 standen
dan moet je die 1 omhoog zetten .

Dit bericht is gewijzigd door Noel1990 op 1-10-2007 om 23:03 uur.
 

Dit topic is 1502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved