Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - geratel in cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1212 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45038 - geratel in cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Five Speed 8-9-2007 13:05 Print topicpost

Posts: 286
hallo
ik heb een tomos at 50 die is zo goed als standaard
maar nu heb ik een geratel in mijn cilinder,
als hij stationair loopt is het een getik en als ik meer gas geef begint het egt te ratelen ik heb bijna alles al bekeken wat het zou kunnen zijn maar ik heb het niet kunnen vinden, als ik wat reacties zou kunnen krijgen over wat het mischien zou kunnen zijn dan kan kijken of dat het is, en er zo achterkomen.
alvast bedankt
 
honda goedgekeurd

falco 8-9-2007 13:05 Print reply

Posts: 3724
big end nog goed??

geen lagerspeling ?
 
Five Speed 8-9-2007 13:07 Print reply

Posts: 286
er zat speling op die pen in het lager maar die heb ik gister vervangen en nu ratelt hij nog
 
honda goedgekeurd
falco 8-9-2007 13:11 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos at 4life
er zat speling op die pen in het lager maar die heb ik gister vervangen en nu ratelt hij nog


maar je kunt je drijfstang nietop en neer bewegen?

links en rechts mag wel, en btw heb jij toevallig ook een zwarte tomos at50, met puch (cilinder)kop, bing carburateur met tuinslang achtig verbindstuk naar het spruitstuk, powerfilter en omgelaste rare sigaaruitlaat? zo ja, dat is mijn oude ontopic now
 
Lykantroop 8-9-2007 14:07 Print reply

Posts: 4754
heeftie t altijd al gedaan? zo ja niks aan de hand, puch en tomos hoor je altijd een beetje ratelen
 
Renovator 8-9-2007 20:29 Print reply
Posts: 244
Ik denk dat je linker of rechter krukaslager eraan is
is hij al eens stilgevallen als hij stationair loopt?
 
Five Speed 10-9-2007 16:10 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


maar je kunt je drijfstang nietop en neer bewegen?

links en rechts mag wel, en btw heb jij toevallig ook een zwarte tomos at50, met puch (cilinder)kop, bing carburateur met tuinslang achtig verbindstuk naar het spruitstuk, powerfilter en omgelaste rare sigaaruitlaat? zo ja, dat is mijn oude ontopic now


nee niet op en neer wel van links naar rechts , nee ik heb geen zwarte at50 ,
@lykantroop : hij deed het normaal niet maar ik heb een keer mijn voet en koppaking vervangen en sindsdien tiktie zo , en nee zuiger raakt mijn cilinder niet,
@renovator ik was ook bang dat het zoiets was hij valt stationair niet uit maaar hoe kun je dat merken als me lager verot is
ik merk niet echt dat ie heel erg gilt ofzo.
 
honda goedgekeurd
mblover 10-9-2007 16:40 Print reply

Posts: 5391
Quote:
hij deed het normaal niet maar ik heb een keer mijn voet en koppaking vervangen en sindsdien tiktie zo , en nee zuiger raakt mijn cilinder niet


Weet je zeker dat je voetpakking en koppakking even dik zijn als de oude en dat de zuiger niet tegen de kop tikt?

En je hebt ook niet toevallig 50cc pakkingen op 70cc gemonteerd?
 
RXBaz 10-9-2007 17:21 Print reply

Posts: 1879
ik heb t ook eens gehad, bij mij was de schroef van t vliegwiel losgekomen... daar al eens naar gekeken?

edit nvm, denk dat mblover gelijk heeft

Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 10-9-2007 om 17:23 uur.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Five Speed 11-9-2007 18:25 Print reply

Posts: 286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Weet je zeker dat je voetpakking en koppakking even dik zijn als de oude en dat de zuiger niet tegen de kop tikt?

En je hebt ook niet toevallig 50cc pakkingen op 70cc gemonteerd?



ja dat weet ik zeker zonder kop hoor ik ook een tik
en het is gewoon een 50cc,
heb vandaag de cilinder er even afgehaald en toen merkte ik dat ik mijn krukas heen en weer kan bewegen, niet mijn drijfstan maar de krukas ongeveer een milimeter o2 naar links en rechts is dit een teken van verotte lagers??
@rxbaz ik zal even me vliegwiel moer chekken zou wel dom zijn als dat et is:P
bedankt voor de reacties.
 
honda goedgekeurd
Vuile Beunkoe 11-9-2007 18:32 Print reply

Posts: 6114
een mm of 2 , is idd teveel van het goede :')

je hebt je probleem gevindt
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Five Speed 14-9-2007 22:56 Print reply

Posts: 286
ja egt slecht mijn lager schoof gewoon heen en weer in m,n carter dus carter kan ik ook afschrijven helemaal weg gesleten heb er gelukig nog 1 heb er nieuwe lagers in gedaan morgen blokje er weer onder hangen en hopen dat et weg ist.
 
honda goedgekeurd
tomosnozem 10-10-2007 21:22 Print reply
Posts: 4
jongejonge dat je daarmee nog thuiskomt....pure Tomos kwaliteit!
SKF lagers werken goed, en kijk uit dat je niet per ongeluk 4L lagers op je krukas probeert te krijgen, zit marginaal verschil tussen 4L en AT krukas, de modernere Tomos schakelblokken hebben vaste krukas lagers in plaats van L17 lagerschalen,
groet van de Tomos-Nozem uit Nijmegen...bytheway voor die brommer is een snelle BT 50 cylinder gemaakt met verhoogde en vergrote inlaat poort en daarop zit ori een bing 19, maar 't rijdt nog beter met een dell'orto 19.5 PHBG en motoplatt binnenrotor en expansie uitlaat waarvan je de maten van een tomos D6 racer kunt nemen, gewoon fotoos vergroten en meten maar!
 

Dit topic is 3063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved