Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - steekvlammetje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45035 - steekvlammetje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR_rijder 8-9-2007 9:44 Print topicpost

Posts: 510
Gister was ik met wat maatjes aant rijden en natuurlijk lag ik voor op Tot op een gegeve moment iedereen toeterde dat er een steekvlam van zon 20 cm uit de uitlaat kwam en ik hoorde ook een zachte knal en de motor stopte ermee.. En ik kon gelijk daarna nog wel de kickstarter naar beneden krijgen zonder meer moeite

effe langs de kant gestaan en na een tijdje kon ik weer verder rijden, totdat na 3 km hij stopte deze keer zonder knal en vlam.. en na 5 min ben ik maar met 40 km/h naar huis gereden.

hoe is dit te verhelpen?


Gr.

Dit bericht is gewijzigd door NSR_rijder op 8-9-2007 om 9:47 uur.
 

Dargor 8-9-2007 9:52 Print reply

Posts: 1771
hmm
steekvlam nog nooit van gehoort.
maar was het egt een knal of meer een harde plof

lijkt op een warmloper...
alhoewel..
t lijkt meer op ontstekings probleem

maar vertel eens wat meer over je setup etc?


 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
NSR_rijder 8-9-2007 9:57 Print reply

Posts: 510
setup is:
70 malossi
21mm carb
sproeier 120 met twin air
fasmen pijpje
4 plaats
 
LEGOMAN 8-9-2007 10:01 Print reply

Posts: 1428
heb ik ook wel eens gehad alleen toen had ik er een te grote sproeier in, dan pompt ie overige benzine door in de uitlaat en brandbare gassen en soms ontsteekt dat alleen mijn motor stopte er nooit door, bij mij gebeurde het ook meestal met overschakelen
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
Dargor 8-9-2007 10:16 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
setup is:
70 malossi
21mm carb
sproeier 120 met twin air
fasmen pijpje
4 plaats


hmm 120 keihin tog wel?
of 120 mikuni? als het mikuni is dan heb je een te kleine sproeier naar mijn idee met twinair..
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
NSR_rijder 8-9-2007 10:45 Print reply

Posts: 510
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
[...]


hmm 120 keihin tog wel?
of 120 mikuni? als het mikuni is dan heb je een te kleine sproeier naar mijn idee met twinair..


120 mikuni,, maar hij rijd hier echt goed mee. En zo klein is dat toch niet?
 
sabar 8-9-2007 10:48 Print reply
Posts: 320
Controleer is op valse lucht, bij mij kwam dat door valse lucht. Ik heb ook wel eens verhalen over de ontsteking gehoord dat die daardoor gaat vlammen.
 
NSR_rijder 8-9-2007 17:43 Print reply

Posts: 510
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
Controleer is op valse lucht, bij mij kwam dat door valse lucht. Ik heb ook wel eens verhalen over de ontsteking gehoord dat die daardoor gaat vlammen.


maar wat zou er dan met de ontsteking moeten zijn dan?

Gr.
 
Mopar 8-9-2007 19:14 Print reply

Posts: 4772
Gebeurde dit toen je het gas open had, of toen je het gas dicht deed ?

Als je het gas dicht deed bij hoge snelheid/toeren... maar niet zoveel uit, kan gebeuren..

Met het gas open, tjah, kan eigenlijk van alles zijn, teveel benzine, te weinig benzine, mis-fire van de ontsteking, bougie verkeerd afgesteld/verleten, zuigerveren versleten, ontsteking te laat, krukas keering eruit, etc.

Het is niet rampzalig voor zover ik weet, zolang hij nog rijd, niks aan doen..

Ik denk dat de ontsteking gewoon ff een dood punt had ofzo, waardoor hij 1 slag gemist heeft, en zo wat benzine naar buiten gooide, die vervolgens werd ontbrand in de uitlaat = steekvlammetje.

Niet erg, oorzaak is wss moeilijk te vinden, kan werkenlijk van alles zijn...

Zolang de brommer het nog goed doet, en geen rare geluiden maakt, lekker blijven rijden

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 8-9-2007 om 19:14 uur.
 
Mopar 8-9-2007 19:16 Print reply

Posts: 4772
oh shit, ik kan echt niet lezen

Rookte hij ook erger nadat je hem weer had gestart ?
 
NSR_rijder 8-9-2007 19:20 Print reply

Posts: 510
ik weet niet of hij erger rookte. het was nog al laat toen maar ik zal hem nog wel effe testen.

en ik denk niet dat de ontsteking toevallig 1 keertje oversloeg want het probleem herhaalde zich zoals je in de begin post kunt lezen.

 
ploe 8-9-2007 19:23 Print reply

Posts: 635
lijkt mij eerder een probleem van
ontsteking te laat
brandstof te vet waardoor er een parel tussen je bougie komt en de bougie niet meer optimaal vonkt daarom krijg je een ontbrand mengsel in je uitlaat en de rest kan je zelf invullen
 
www.placeonearth.nl
Mopar 8-9-2007 19:31 Print reply

Posts: 4772
ja idd

Het kunnen alsnog een hoop dingen zijn, je zei dat je op hoge toeren/hard reed, of je reed iig voorop :-P

Ik zou je bobine eens doormeten, want als die warm word, kan die het ook ineens af laten weten (dit komt veel voor in oude amerikanen, dus vandaar )

Bobine doormeten, is lekker makkelijk en snel en denk ook een grote kans dat dat het is.

Als dat het niet is, controlleer of hij zijn compressie nog heeft, misschien is dr wel een zuigerveer gesprongen, en via de uitlaat naar buiten (met een klein gelukje dus)
Beste is dan gewoon ff de cilinderkop eraf, en ff kijken of je geen beschadigingen ziet (is ook weinig werk verder)

Het kan ook zijn dat je keering eruit is gevlogen, maar die kans is bij nader inzien wel klein, aangezien je hem makkelijk gestart kreeg...
Maar sluit het niet uit.
Dit is ook vrij makkelijk te controleren, als je bougie abnormaal zwart en nat is, ligt hoogst wss de keerring eruit..

Je carb. kan het het niet zijn, aangezien hij altijd al goed liep, toch ?

Er kan natuurlijk wel wat los getrilt zijn...

Ook kan het zijn dat je brandstof toevoer verstopt zit, dit kan de plof veroorzaken...

Beste is ff de carb. eraf, filtertjes controleren en schoonmaken, indien schoon - bobine doormeten, indien goed - cilinder kop eraf, en begin dan maar met de grondige inspectie, want dan word het wss een moeilijker verhaal...

Altijd simpel en goedkoop beginnen met problemen opzoeken, eerst de simpele dingen uitsluiten...

Moet wel lukken, maar ik gok als 1e op je bobine, en als 2e op de brandstoftoevoer
 
mtx-r50 8-9-2007 19:32 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
lijkt mij eerder een probleem van
ontsteking te laat
brandstof te vet waardoor er een parel tussen je bougie komt en de bougie niet meer optimaal vonkt daarom krijg je een ontbrand mengsel in je uitlaat en de rest kan je zelf invullen


uitlaat word bij deze volgens mij niet heet genoeg om onverbrand mengsel te kunnen ontsteken, maar als dat het NIET is dan zou de vlam al recht uit de cilinder moeten komen (of eventueel de flens die wel heet genoeg zou kunnen worden) maar dan heb je al een enorme vlam voor een 70cctje

maar als je zegt dat de kickstart eenvoudig naar beneden gaat zou ik sowiso je cilinder al eens opendoen

Dit bericht is gewijzigd door mtx-r50 op 8-9-2007 om 19:38 uur.
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
buldogo2 8-9-2007 19:39 Print reply

Posts: 2101
heb een keer iets soortsgelijks gehad...bij mij was toen gewoon me demper materiaal in de fik gevloge waardoor de inverbrande gasse in me uitlaat ontplofte en en backfire kreerde, waardoor i afsloeg...heb toen ales schoon gemaakt en nooit meer last gehad...maar zolas al gezecht...kan ook aan wat anders liggen
 
Born to ride
Mopar 8-9-2007 19:41 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
heb een keer iets soortsgelijks gehad...bij mij was toen gewoon me demper materiaal in de fik gevloge waardoor de inverbrande gasse in me uitlaat ontplofte en en backfire kreerde, waardoor i afsloeg...heb toen ales schoon gemaakt en nooit meer last gehad...maar zolas al gezecht...kan ook aan wat anders liggen




 

Dit topic is 2598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved