Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blokolie op?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 448 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45029 - blokolie op?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thomaz_gamer 7-9-2007 21:10 Print topicpost

Posts: 227
Hey,

Ik heb een Derbi Senda met bruin blok.
Ik heb net even de scroef uit het blok gedraaid waar "Oil Minimum" op stond.

Toen ik dit deed kwam er helemaal niks uit. Hoort dat? Hoort je blokolie langzaam op te gaan?

Mijn koelvloeistof loopt ook elke 3 maanden leeg van Max naar Min. Heeft dit iets met elkaar te maken?
 

Vehikel 7-9-2007 21:28 Print reply

Posts: 2903
Heb je gemeten nadat je gereden heb? Zo ja, dan moet je de brommer ff een nachtje laten staan en dan voor het rijden nog even checken.
Het kan zijn dat de olie op dat moment niet in het carter ligt, maar verspreid in het blok.

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mblover 7-9-2007 22:38 Print reply

Posts: 5391
had je de brommer rechtopstaan of schuin op de standaard?
 
mtx-motard 7-9-2007 23:09 Print reply

Posts: 14947
van je kvs is wss je koppakking een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje lek. die verbrand dan een beetje.
zou een logische verklaring zijn.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
thomaz_gamer 7-9-2007 23:18 Print reply

Posts: 227
hoe moet je dat precies meten dan? ik heb gewoon de schroef eruit gedraaid en paar keer heen en weer geschud met de brommer en er kwam geen olie ofzo uit. de schroef zelf was kurkdroog. moet ik er nieuw blokolie indoen?
brommer stond op standaard met het stuur recht(dus redelijk recht op) ik had een rondje door de straat gereden en daarna even stationair gedraaid om te checken op rare geluiden. ik hoorde wel een tik, maar ik weet niet goed hoe veel lawaai er van het blok zelf af moet komen. uitlaat is trouwens ook niet optimaal aangesloten, de brommer viel niet uit toen ik de demper dichthield.
 
mblover 7-9-2007 23:22 Print reply

Posts: 5391
Je kan alleen oliepeilen als hij koud is.
Anders zit de olie door je blok heen.
 
thomaz_gamer 7-9-2007 23:25 Print reply

Posts: 227
moet de olie er dan uitkomen als je die schroef eruit haalt?
 
Gradje 7-9-2007 23:36 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomaz_gamer
moet de olie er dan uitkomen als je die schroef eruit haalt?


Ja, er moet wel olie uit komen.
Vul gewoon je olie bij en kijk over een paar weken nog eens hoe je blokolie stand is. Je komt er dan achter of je brommer blokolie 'verbruikt'. (In extreme maten, en dat is natuurlijk niet goed.)
En van je koelvloeistof is waarschijnlijk een lek ergens in je koelsysteem. Dat zal dan wel de koppakking zijn als je nooit druppels kvs onder je brommer ziet liggen. Dus een nieuwe koppakking moet dat probleem kunnen verhelpen.
 
Jeffer 8-9-2007 14:20 Print reply

Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Je kan alleen oliepeilen als hij koud is.
Anders zit de olie door je blok heen.


Je moet m juist warmdraaien toch om de olie dunner te maken
 
Plop?
stoeptegel 8-9-2007 15:59 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeffer
[...]


Je moet m juist warmdraaien toch om de olie dunner te maken

indd
 
80 cc ownatsj
fs180 8-9-2007 16:01 Print reply

Posts: 1346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeffer
[...]


Je moet m juist warmdraaien toch om de olie dunner te maken

als je olie eruit wil laten lopen ja
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
honda_freak 8-9-2007 16:10 Print reply

Posts: 7650
staat ook in werkplaatshandeleidingen, eerst even je 5 minuten warm laten draaien, rechtop zetten, peilen
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
para 8-9-2007 22:18 Print reply
Posts: 31
Oliepeil bekijken gebeurt bij koud blok, olie vervangen bij warm.
Als hij ze verbruikt ligt dit aan een dichting aan de rechtse kant van de krukas.

Een 2t zuigt bij lekke koppakking geen water naarbinnen, maar blaast door je koelsysteem. (in tegenstelling tot 4t)

Het kan zijn dat er gewoon wat kvs wegloopt omdat er druk op komt als de motor warm wordt, en dan gebeurt dit langs een slangetje bovenaan op de radiator zelf.(daar waar het metalen deksel met een veer in vastgeschroefd zit).

Btw heb met een niewe brommer ook nog de kvs elke 3maanden ongeveer moeten bijvullen, en dan moet je zeker van geen koppakking spreken.
 

Dit topic is 2758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved