Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carbr/spruitstuk/inlaatpoort Honda ss50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45020 - carbr/spruitstuk/inlaatpoort Honda...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lucass50 7-9-2007 14:23 Print topicpost

Posts: 80
mijn honda ss50(4takt) loopt beroerd, als ik het gas in eenkeer open trek begint hij te sputteren en slaat ie af, ook als ik hem in een te hoge of lage versnelling heb stotterd hij ook. de oorzaak is dat hij te weinig benzine krijgt, en niet teveel dat weet ik zeker.

ik kan er dus een groter sproeier in doen. maar ik ging dus eerst kijken naar mn spruitstuk of die wel goed op de inlaatpoort en carbr passen. en past voor geen meter. hieronder staat wat ik heb gemeten.

carbr(18mm walbro) poort is 21 mm en sluit aan op spruitstuk die 16mm is. verschil van 5mm

inlaatpoort van mn blok is 17mm en sluit aan op spruitstuk die 21 mm is. verschil van 4mm.

nu mijn vraag. maakt het uit dat het spruitstuk voor geen meter past naar mijn mening wel, en komt mijn carburateur helemaal niet aan bod zo. maar sommige zeggen dat dit niet uitmaakt

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Lucass50 op 7-9-2007 om 19:30 uur.
 

henk43 7-9-2007 15:19 Print reply

Posts: 916
het maakt zeker wel uit dat het spruitstuk niet past.
teminste bij 2 takt wel.
Want ik had dit met mijn brommer ook, dit viel niet af te stellen, en toen ander spruitstuk en hij was zo afgesteld
 
Nobody said it was easy
Vehikel 8-9-2007 13:59 Print reply

Posts: 2903
Het zijn ook de symptonen van een slecht ontstekings tijdstip, weet je zeker dat de ontsteking goed afgestelt is?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Lucass50 8-9-2007 14:16 Print reply

Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Het zijn ook de symptonen van een slecht ontstekings tijdstip, weet je zeker dat de ontsteking goed afgestelt is?


heb hem laten afstellen door een 4-takt brommerboer. hij heeft de ontsteking op zn vroegst gezet. maar wat denken jullie ervan dat het spruitstuk voor geen meter past? dit maakt tog wel uit voor je motor prestaties?
 
Viertakt 9-9-2007 15:27 Print reply

Posts: 3586
Sorry voor de late reactie

Uhm weet je zeker dat hij geen valse lucht aanzuigt?
Het kan ook zijn dat de onderdruk in je carb niet goed is en daardoor er niet genoeg benzine aangezogen word, dat kan idd komen door een te klein spruitstuk.

als je je ori carb of eentje niet groter dan 16mm nog hebt, probeer eens of hij beter loopt met deze.

EDIT: dit is ook waarom te grote carbs snel overkill zijn op een brommer

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 9-9-2007 om 15:29 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 1730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved