Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - HPI ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1012 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4501 - HPI ontsteking
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pertijn 2-7-2002?03:13 Print reply
Posts: 846
Quote:
Originally posted by: Speedy Mark?

je heb ook speciale hpi's die wel licht hebben


Eigenlijk bedoeltie dat je een lichtspoel kan kopen en op elke hpi ontsteking kan zz
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Hier_ben_ik - Administrator 2-7-2002?08:12 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: Martijn

was ook dat vliegwiel energie opslaat...kinetische energie...dus als je een berg op rijdt ofzo....dat ie dan gewoon vet weinig kracht heeft tenzij je em superveel toeren laat maken...

[..]




dat is dus ook niet nee want crossmotoren hebben ook binnenrotor en die gaan ook niet een hoop kinetische energie opslaan. Weet je wat kinetische energie is? die van het draaien tot stilstaan en andersom nodig is. Hoe zwaarder het vliegwiel, hoe meer kinetische energie er nodig is om hem op toeren te brengen, hoe langzamer de gasreactie (en trekkracht)
 
Members zijn vervelend :-|
Neonlampje 2-7-2002?11:00 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Nick?

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
omdat het vliegwiel em normaal in balans houdt
hij zit toch gewoon tussen de lagers dus maak het in principe niet uit wat je waar aan hangt toch??


Ja maar als je krukas heel erg in onbalans is slijten je lagers wel veel harder.
En als je lagers heel erg zijn versleten ontstaat er uiteindelijk speling op je krukas(lagers)...
Hmm volgens mij is hij juist veel zwaarder aan de kant van het vliegwiel!!
Een mt-krukas heeft niets voor niets 2 verschillende grootte laagers, bij het vliegwiel is deze paar maten groter!

En kijk eens naaar je vliegwiel, hoe zwaar is zo'n ding, 2kilo ofzo? In dat geval met er aan de andere kant van de kruk ook zo'n 2kilo belasting zijn :n
Wat eventueel wel kan is dat het kantelen van de krukas opgeheven kan worden doordat deze steun krijgt van het tandwiel op het koppelingshuis.

Maar dit is geen reden om geen hpi te nemen! Wat wel een reden is, is dat je je cylinder ernaar moet tunen, en dat je dus die opgeslagen kinetische energie kwijt raakt, dus als je even flinke weerstand ondervind dan zou hij ermee op kunnen houden (de kruk heeft te weinig massa in sommige gevallen om de zuiger weer omhoog te drukken, maar dit is alleen het geval met een te hoog getunede uitlaatpoort, en teveel compressie)

Sjah er zijn allemaal voor en tegens, maar wat ik het leukste eraan vindt is de cdi die je erbij krijgt dat is echt een superdinkie!!

hier_ben_ik: jah ok maar het vermogen is ook sneller verloren! geef je geen gas, en je krukas staat practisch stil!

[This message is edited by Neonlampje on 2-7-2002 11:08]
 
Woeter 2-7-2002?11:36 Print reply

Posts: 2832
Kijk deze binnenrotor krijg ik deze week binnen als alles goed gaat, maar ik weet niet of ik em er nog ooit op ga zetten :p
[IMG]ftp://b.vandehaar1:0szs7Uns@members.chello.nl:21/Wouter/binnenrotor5.jpg[/IMG]
 
Blorn 2-7-2002?13:36 Print reply

Posts: 13825
wouter, als je m dan kwijt wilt :-P
 
Joost 2-7-2002?15:06 Print reply
Posts: 1108
Het linker lager is groter omdat hij meer belasting neemt dan de rechter, som van de momenten is nul en bla bla. Daarnaast slijt hij veel meer omdat hij in de mengsmering draait ipv in de versnellingsbak olie. Ik snap nog steeds niet waarom honda dat zo heeft ontworpen, het zou ook best anders/beter kunnen.
 
It is going to be a Endless summer...
Blukaap 2-7-2002?16:46 Print reply

Posts: 10006
Spoelen en vliegwiel in de motorolie laten draaien zeker .
Geeft ook zo'n drek als je ffkes je ontsteking wil verzetten.
En bij scooters lopen allebei de lagers in de mengsmering .
 
Bastila is lief
dick1 2-7-2002?17:23 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Spoelen en vliegwiel in de motorolie laten draaien zeker .
Geeft ook zo'n drek als je ffkes je ontsteking wil verzetten.
En bij scooters lopen allebei de lagers in de mengsmering .


sym:
ja, en bij mbx-nsr ook, en bij crossers vaak ook.

zolang je goeie olie gebruikt is er nix aan de voet. uuhm hand
 
Blukaap 2-7-2002?17:44 Print reply

Posts: 10006
Bij hondas loopt het linkerlager (vliegwiel) in mengsmering, rechter in motorolie.
Denk dat het bij crossmotoren ook zo zit trouwens.
Maar bij scooters wordt dat lastig denk ik.
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-7-2002?17:46 Print reply

Posts: 5996
kikkuh dus ji zecht dat een honda cr80 of 125 je de ontsteking over ken zette? zonder geslijp enzo?
 
ik haat mensen
dick1 2-7-2002?18:04 Print reply
Posts: 971
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

kikkuh dus ji zecht dat een honda cr80 of 125 je de ontsteking over ken zette? zonder geslijp enzo?


nee, van 125 kan het niet, je moet het vliegwieletje afdraaien in de draaibank dus en gaten in de grondplaat boren en busjes zagen, enz enz en dan maar hopen dat ie een goeie voor ontsteking heeft wat onze race mt niet had polini zuigertje genuked toch een kut cil
 
MBBBBBB 2-7-2002?18:41 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: dick1?

zolang je goeie olie gebruikt is er nix aan de voet. uuhm hand


Hahahah, LOL

NOT
 
barry 2-7-2002?19:02 Print reply

Posts: 7387
jah 125 kan niet, 80cc weet ik niet, die van een 125cc is de krukas te dun, dus je krijgt die binnenrotor er maar voor de helft op

hoe ik dat weer? omdat ik een 125cc cr in de tuin heb staan
 
He?
verwijderd 2-7-2002?19:27 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

jah 125 kan niet, 80cc weet ik niet, die van een 125cc is de krukas te dun, dus je krijgt die binnenrotor er maar voor de helft op

hoe ik dat weer? omdat ik een 125cc cr in de tuin heb staan


daarom moet je hem afdraaien
 
Joost 2-7-2002?20:00 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Spoelen en vliegwiel in de motorolie laten draaien zeker .
Geeft ook zo'n drek als je ffkes je ontsteking wil verzetten.
En bij scooters lopen allebei de lagers in de mengsmering .

...:a...


Tuurlijk is deze oplossing het makkelijkst. Maar als je echt veel toeren wil draaien kan je het beter anders maken. Maar dat is duurder en daarom niet rendable voor een weg brommer. Als je eens naar oude 50cc GP racer's van yamaha kijkt, die hadden allemaal aparte olie smering op de lagers. Maar ja, dat is niet echt te vergelijken met dit spul.

Maar het gat in de binnenroter van een cr125 is kleiner als die van een cr80?
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 2198 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved